Anders Åkesson – Bortförklaringen

(Appropå Anders Åkesson seansfusk och avslöjande)

”Jag har gjort ETT FUSK”!

Ja, eller hur, tur/otur att det var just det som råkade avslöjas… Jag förstår inte att Anders Åkessons fusk/avslöjande inte varit mer uppe i media och så. Själv ”hittade” jag inte ngt om det förrän för ngn månad sen på ett forum, och det hände 9 oktober 2010. Men kanske det kommer fram mer nu, här är ett ljudklipp med hans bortförklaring från P1-programmet Övernaturligt.

Hur troligt är det att man smugglar in självlysande lera i en avklippt strumpa i byxlinningen utan avsikt att använda det, för h-e! Sen, om handen synts på andra seanser tidigare måste det väl innebära att han gjort det på ALLA dom också, eller. Han fru måste ju vara med på det, utan tvekan.

Fantastiskt att han/dom jobbar vidare, kan dom verkligen få ”kunder” trots detta.

Men det är väl som han säger ”det är upp till varochen att tro på det man vill tro på…

Hela programmet kan lyssnas på P1 här!

För er som inte följt hela historien, här är ngra länkar:

Fria tankesmedjan

Faktoider

Mera

Här är Anders inlägg från Det Andliga Sveriges forum (numera borttaget därifrån)

Min förklaring till den senaste tidens skriverier om mig.

Detta har hänt.

Jag har sedan ganska lång tid tillbaka suttit för fysiskt mediumskap, och det senaste halvåret har jag märkt att jag inte varit i trans hela tiden. Jag har med andra ord stundtals under seanserna kommit tillbaka från transen. I början kändes detta fullt OK, och jag accepterade det som skedde. Men med tiden så har jag känt mig mer och mer frustrerad över att det inte hände några fysiska fenomen under dessa stunder. En rädsla för att det inte skulle hända mer saker, började växa inombords hos mig. Denna rädsla har sedan i sin tur gnagt mer och mer, vilket till slut ledde till att jag tappade tilliten till att det skulle vara på detta viset, och med min egen vilja ville jag för mycket med mina sittningar.

Det fel jag gjorde var att jag utan någon annans vetskap förde in en självlysande lerklump inlindad i en trasig strumpa på en offentlig demo. Jag har vid konfrontation per telefon erkänt för personen i fråga att jag har gjort ovan nämnda handling. Vid detta erkännande har jag även berättat att jag medvetet format leran över min egen hand och stäckt ut den i seansrummet. Jag har alltså vid några få tillfällen klarat att lirka loss min ena hand från de buntband som jag sitter fast i stolen med, och det är då jag lyckats åstadkomma ovan nämnda handling. Övriga fysiska fenomen genom åren har varit helt och hållet andevärldens.

Jag har har förståelse för att folk blir besvikna på mig med anledning av det som skett. Jag är också medveten om att många människor nu ifrågasätter min trovärdighet och mitt fysiska mediumskap och det som skett under de fysiska seanser/cirklar.

Med dessa rader ber jag min hustru, alla kollegor, vänner och elever och andra som blivit involverade i denna historia om ursäkt för den skada jag har åsamkat er.

Under femton års tid har jag dedikerat mitt liv åt medialt arbete, och jag kommer nu under den närmsta tiden att bearbeta det som hänt och återskapa tilliten till både mig själv, andevärlden och det samarbete vi genom åren tillsammans har byggt upp. Min mänskliga sida har lärt mig oerhört mycket, och jag vet nu, mer än någonsin hur jag fortsättningsvis vill arbeta med och för andevärlden. I total sanning.

Kommentera

