Torbjörn Sassersson – Rykteshanteraren strikes back

Knallhatten Torbjörn Sassersson, denne mångtitlade astraltrotter, gör nu ett försök att bättra på sitt sökresultat på Youtube med att lägga ut tre videor med sig själv – efter mitt inlägg om det här!

Torbjörn Sassersson – purken
Han blev ju lite trumpen när jag lade ut hans misslyckade själsresor, astralresor, UKU:er, remote viewing, fjärrskådning eller vad det nu kallas som han tror han kan.

Jag hittade två videor av en slump där Torbjörn är ute och skaffar sig påstådda flygmil, som jag lade ut på min Youtubekanal. Har för mig att Torbjörn var där och kommenterade (läs, skrev undanflykter och trams) redan ett par timmar senare,(!) Sitter han och Googlar på sig själv – jag visste att han var självkär, men..?

Sassersson menade också att jag var taskig som inte lade ut det 1:a experimentet som han själv anser vara klockrena bevis på att han kan resa rundor utan att behöva vaccinera sig eller ens ha med sig kroppen. Jag hade inte det klippet och bad Torbjörn att skicka det så skulle jag såklart lägga upp det också.

Det har Sassersson då INTE gjort, men jag ser att han nu lagt upp två (2) versioner av det testet. Kan ha med detta att göra, att han vill bättra på sitt sökresultat på Youtube, rykteshanterare och allt som han säger sig vara ju…

Lite pinsamt att vara ryktesspridningskonsult och ha ett så fatalt sökresultat kan man tycka.

Torbjörn lade upp dom och ett intressant klipp till med eftersnacket om 2:a testet som han totalfailade på. Det som var ”kontrollerat”, i motsats till det 1:a som det var lite siåså med…

Inte hela ”sanningen”
Det kan noteras att Torbjörn Sassersson INTE lägger ut dom klippen där han totalt misslyckas! Och Torbjörn som pep så på mig om att jag var en dålig människa som inte lade upp alla tre. Vilket jag inte heller kunde eftersom jag inte hade alla då!

***

Men här är det nu Torbjörn, som jag lovade…

Det skulle vara mycket intressant att få veta HUR experimentet gick till. Särskilt med tanke på att dom nästa två som var kontrollerade misslyckades. Kan bara hålla med Germond Hesslow till 100% när han säger, ”vilket är mest sannolikt, att naturlagarna skulle upphävas eller att en person skulle ljuga?”

Hittar detta om experimentet på nätet
Som man kunde tro. Experimentet sätts upp helt ovetenskapligt. Torbjörn får först begränsa urvalet. Det ska vara känslomässigt. Sedan väljs bilden ut av folk som kommunicerar med Torbjörn. Motivet väljs från den mest känslosamma händelsen/motivet som finns överhuvudtaget, 9/11. Han sitter och bläddrar bland bilder med folk som känner till motivet. Med all potential för överföring av oavsiktlig information via kroppsspråk och subliminala signaler.

Du besöktes uppenbart av filmteamet under den vecka som försöket varade. Du filmades när du plockade bland bilderna. Det hela är ett skolexempel på hur ett försökt görs totalt amatörmässigt och ovetenskapligt. Möjligheten till informationsläckage är många.

Några godbitar från Sassersson
Han är ute och astralreser flera gånger i veckan och han styr det med viljan och tankarna, inga problem. (förrän det ska testas då såklart, är det inte alltid så!)

”Man får det man ber om!” – #TorbjörnSassersson

Torbjörn Sassersson ser också tydligare och klarare än i verkligheten(?) när han är ute och reser!

”Det är svårt att vetenskapligt bevisa att det INTE fungerar. Praktiskt taget omöjligt.” – #TorbjörnSassersson (afan, det brukar vara ganska svårt att bevisa att något inte finns)

”Universiteten i västvärlden är livrädda för den här typen av forskning. Dom är rädda för konsekvensen av att bevisa vetenskapligt att vi kan gå ur kroppen och att vi har en sorts ickefysisk natur, vi har en dubbelnatur helt enkelt. Därför att om vi börjar bevisa det så visar det att forskarna har fel alltså.” – Torbjörn Sassersson

”Det funkar inte alltid, helt enkelt!” (nä, och alltid aldrig just när man ska kolla/visa det)

Gesusfunderingar
Hur kunde flickvännen se honom, han hade ju LÄMNAT KROPPEN?

Varför visar dom inte vilken bild som valdes INNAN dom stängde rummet.

Caroline Giertz säger i klippet, det finns vetenskaplig forskning, men alla är inte övertygade. ALLA INTE, är det NÅGON som är det?

Tja, jag själv har haft och har ofta galet sjuka drömmar, men inte f-n tror jag att jag är ute ur kroppen med mera på riktigt bara för det!

Fortsättning följer…

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
7 reaktioner på ”Torbjörn Sassersson – Rykteshanteraren strikes back

  1. Torbjörn Sassersson är en märklig person. Svårt att förstå vad som driver honom. Att han förvränger fakta vet alla. Han skriver nästan över allt. Annika Dahlqvist har anlitat honom men det är osäkert om hon stödjer hans idéer. Han påstår att det finns vetenskapliga bevis för att homeopati fungerar och han stödjer Dagens homeopati. Han var också med och skapade vaccin.me som sytematiskt misstolkar fakta för att sprida lögner om vaccin.
    Han skriver otroligt mycket.

    Kan han fortfarande tro att han har rätt? Försöker hitta en förklaring. Marina och Linda på vaccin.me är helt uppenbart bode okunniga och korkade. De förstår kanske inte att de har fel.

  2. Fascinerande person. Verkar ha som inställning att alla andra har fel och han har rätt. Och kommer med påståenden som när de motbevisas i alla fall är fel.

    Om man nu kan astralresa, borde det vara så otroligt enkelt att fixa flertalet olika test som kan bevisas att det funkar, tror vetenskapen absolut inte har ngt emot det. Och militären (flera olika) har ju haft ”seriösa” experiment inom området, men mig veterligen har det aldrig funkat eller bevisats att det ens är möjligt.
    Trams och skitsnack.

    Men frågan som kanske borde ställas är ju om her TS tror på detta själv, dvs att han har lyckats intala sig själv att han har rätt och lever i ngn slags illusion, eller om han bara gör det för att få uppmärksamhet och vet innerst inne om att han ljuger och duperar människor?

  3. Ja jag vet inte så mycket mer om honom än detta jag sett. Har försökt att ”kommunicera” med honom men det funkar inte, han svarar inte, tar bort alla kommentarer som inte ”passar” honom och förvränger allt t.ex.

    Kan inte låta bli att tänka på om han lagt all den energin på ngt vettigt istället… Han kan inte tjäna så mycket på allt det ”jobb” han lägger ner nu heller, inte om man ser på Alla Bolag jallafall.

  4. Jag tror att Torbjörn fuskade i det lyckade experimentet. Han eller någon medhjälpare tittade genom fönstret och såg bilden. Det var klantigt att inte täcka för fönstret första gången. Och vad behövdes den starka strålkastaren till.

    1, Torbjörn verkade misstänkt säker se hans min i videon.

    2. Det verkade som om Torbjörn blev spak när han fick reda på att fönstret skulle täckas för.
    Skulle gärna vilja se lite mera av videon här.

    3. Torbjörn blockerar kritiska kommentarer till sina forum.

    Det finns alltså inte något väl kontrollerat försök där han lyckats. Och Torbjörn trovärdighet har ju redan massakrerats av hans övriga verksamhet på webben. Kan inte var många som tror på honom. Och är det någon som tror på allt han påstår?

Kommentera gärna

