Anders Karl Johan Svensson

Eller som han numera heter efter att ”döpt om” sig, Rickard Berghorn. (?)

Vet inte riktigt vem denna filur är, men tydligen hade/har han koll på The Gesus och gillar INTE vad jag syslar med.

Vad jag uppfattar så är det en ganska vanligt beteende för woo-woos, rättshaverister och konspirationsteoretiker att just ”reta upp sig” på en person i ”fiendelägret” och attackera och smutskasta honom/henne. Bara kolla så många woo-woos som hatar James Randi och snackar skit om honom för att misskreditera honom. Tycker mig se att det samma ofta gäller för Christer Sturmark. Många pellejönsar som hänger upp sig på just honom och med det försöker svartmåla alla humanister.

Av någon anledning, tror det var i vevan när Berghorn rasade (jag använder kvällspressordet ”rasade” med glimten i ögat, bara så ni vet) på/om Peratt. Han är ingen större fan av honom och påstår att Peratt snott research av honom. Jag skulle kolla upp det efter att Torbjörn Sassersson skrivit någon artikel/inlägg om det för ngn månad sen och letade upp hans blogg och såg detta om Humanisterna och Sturmark.

www.webcitation.org/67Yeg5dYJ

Jallafall. Jag passade på att fråga Richard vilka lögner han menade att Sturmark fortsatte med, när jag ända var inne på bloggen.

Det blev en minst sagt lite udda ”svar” jag fick av Richard på det.


Det räcker med att använda din intelligens, så förstår också du lika väl som alla andra var det finns redovisat. Å andra sidan är det svårt att framstå som skärpt när man bara är ute efter att starta evighetstjafs.

Övriga läsare kan upplysas om att ”Gesus” är skeptikerrörelsens nya stjärna, som gjort det till en skön konst att tramsa sönder diskussioner på nätet och få med sig horder av humanister och VoFare som proppar igen bloggar och forum med följdtrams. Han kommer alltså inte att ha något att tillägga i detta kommentarsfält, som en rent preventiv åtgärd.

Det behövs INTE mycket för att dom ska gå igång. Varför är det så svårt för dom att komma med belägg för sina påstående (ja, jo jag greppar varför, men…) och att svara istället för att angripa den som frågar?

Men lite fina ord om Gesus där :-] Nya stjärnan, jo man tackar! Horder av Humanister och VoFfare som följer med mig, en skön konst, såpass… Ska försöka inte få hybris nu…

Jag uppfattar det som att jag INTE får/kan kommentera på hans blogg mer. Har inte provat, känns som det kvittar för min del. Men han skulle verkligen behöva lite folk som skriver på hans blogg, det är glest med kommentarer där… Är det inte som vanligt, dessa underliga människor biter sig själv i arslet varje gång.

Dårarnas krig

Dessa woo-woos, rättshaverister och konspirationsteoretiker har oftast svårt att hålla ihop, förstår inte varför ;-]
Rickard Berghorn Börje Peratt
Här är ett intressant inlägg av Anders Svensson, ehhh… jag menar Richard Berghorn och där han ”diskuterar” med Torbjörn Sassersson om Humanism & Kunskap och Peratt som ordförande.

webcitation.org/67bR9bZuF

Och här är Börje ”Megaloman” Peratts tillbakapåhopp på det.

webcitation.org/68VmmdX1U

Vad tycks om denna om Berghorn, ”Och vi drabbades av en annan typ av extrem narcisstisk personlighet med grova paranoida drag som vi var tvungen att avgränsa med att kasta ut.

Ser också på VoFs forum att det knakar i föreningen Dumanism & Dårskap, www.vof.se/forum Bl.a har tydligen religionspsykologen (vad nu det är) Sara Duppils hoppat av och ytterligare någon annan blivit utslängd.

Fortfarande har INGEN därifrån svarat på mitt ”öppna brev” om Peratts hot..!

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på Youtube
Kommentera

