Varför så ivriga?

Idag ringde det på dörren och när jag öppnade var det två, en ung tjej och en äldre kvinna, som ville tala om bibeln. Jag sa att om det handlar om religion så är jag inte det minsta intresserad och började stänga dörren igen… Den äldre frågade då om jag undrade var jag hamnade när jag dog. Nej, inte var jag var innan jag föddes heller, sa jag och fortsatte stänga. Men hon fortsatte babbla på fast jag drog igen dörren.

Jag ångrade mig senare, jag skulle såklart passat på att fråga en massa saker som jag undrar över, men jag blev f-bannad för att dom kommer och ”stör” som några j-a nasare och försöker pracka på andra deras trams. (vet faktiskt inte vad det var för några, men det är väl bara jehovas vittne som är ute och knackar dörr(?)).

Varför, om dom nu hittat detta fantastiska, med att vara frälst eller vad det är, är dom så ivriga att ha med alla andra på det? Dom får väl ingen bonus eller så för att dom lurar med någon annan?

Jag tror personligen det är för att försöka övertyga sig själv och att om fler tror på det så är det kanske inte så stolligt..? Som jag läste någonstans, om en person tror han är Napoleon… vänta, det var Richard Dawkins, kolla i filmen nedan :-]

Kommentera gärna

