Från andra sidan

Jag har funderat lite på vad jag skulle säga till ”mina anhöriga” om jag fick chansen att prata med ngn efter döden. Vad säger man, hej allt är bra(?) bra, jag är ju död..?

Men om man kollar på alla program med medium osv så kommer jag troligtvis att säga, EN BOKSTAV! att jag fick svårt att andas, tungt i bröstet, att jag inte hann säga hej, att det gick fort bla bla bla… dvs INGET vettigt.

Sen kommer jag troligtvis mixtra med deras TV, skrivare och lampor med mera, gå högljutt i trappor och öppna/stänga köksskåp med mera, med mera…

Och VAD vill man egentligen höra från en avliden, att allt är bra, och kan det vara det dom är ju döda..?

Om det nu skulle vara så j-a bra att vara död, då skulle väl alla bara ta livet av sig eller, varför inte?

Jag har heller aldrig sett eller hört om att dom fått kontakt med ngn ”nerifrån” och som inte har det bra.

2 reaktioner på ”Från andra sidan

  1. Om jag var avliden,och utgår från de här sammanhangen så skulle jag känna att det viktigaste var för mina anhöriga att jag identifierade mig för deras skull..Med fullständigt namn,personnummer även dom sista fyra siffrorna.Detta till att börja med.Min dödsorsak vet dom redan om.
    Nu säger ju ofta dom riktigt pucko påstådda medierna ”att det inte fungerar så i andevärlden”.Men så pratar dom heller inte med någon avliden personligen.

    Gilla

Kommentera gärna

