Spökröster

Andar talar INTE, eller?

Jag har alltid undrat varför andarna alltid kan ”säga” vissa saker hur tydligt som helst men inte vissa, som sitt namn och vem dom är t.ex.

Medium brukar ju säga att andarna kommunicerar med känslor och visar ”bilder/film”. Men hur får mediet fram viss info genom bara känslor? Och varför kan dom alltid bara visa/förmedla EN BOKSTAV och inte fler..?

Men här får vi bekräftat att andarna INTE KAN TALA. Det ”nya” mediet Birkan Tore i Det okända, förklarar hur det ligger till, MEN…

Ljud uppstår när luften från lungorna passerar stämbanden. Stämbanden sätter luften från lungorna i svängning. Svängningarna (ljudet) sprider sig som en ton i strupen ovanför stämbanden. Tonen ändras till ljud i resonansrummen (en del av struphuvudet, svalget, näshålan, munhålan, lungorna och bihålorna). Ljudet formas sedan till ord och meningar av käkar, tunga och läppar. Tonen förstärks och får sin klang av olika resonansrum.

13 reaktioner på ”Spökröster

  1. Jag är andlig och jobbar som Healare och får fram budskap..
    och det stämmer det vår käre Birkan säger, att själar inte pratar som vi människor..
    Det är inte att bara sätta sig ner och tro att man ska få kontakt med någon på andra sidan, man måste lära sig.. Precis som att man vill bygga muskler så får man träna väldigt hårt längre och det är samma sak om man vill jobba som en Healare och andlig vägledare… Det är ingen ”gåva” som vissa får, utan det är något som alla har inom sig som man bara ska ”väcka upp igen”. När jag får budskap så är det inte mer fysiskt än en tanke som kommer till mig och den tanken måste jag lita på och sedan säga.. Det finns mycket mycket energier som människor inte vet om men som man borde använda sig av för att må bättre och leva bra utan sjukdommar…
    Det är därför Birkan säger att han ”hör” en bokstav eller ett namn, det namnet kommer som en tanke som trycker sig på i Halschakrat och då ska du säga det. Det är svårt att tro på det om man inte är intresserad, men, man missar något fantastiskt och då menar jag energin!!!

    Gilla

    1. Så du menar att ngt UTAN HJÄRNA kan skicka tankar?

      Och hur är det med det att det alltid är 1 (en) bokstav bara, lr 2 (två) liknande vanliga namn?

      Kan inte spökena ”säga” just det, allt annat babblar dom på bra med…

      Du vill kanske klargöra 1 annan fundering jag har? Hur är det med språk efter döden, kan mediet kontakta t.ex 1 japanskt spöke och snacka med det?

      Gilla

      1. it sounds like your mind is already made up so why tf do you want to ‘learn’ more and just annoy those who truly believe?

        Gilla

  2. niiqui – Yepp I´m convinced that there is no afterlife and that NOBODY can talk with ghosts (and that they talk back)

    So far there´s NO evidens whatsoever anywhere that it´s possible.

    In what way do I annoy the believers by showing fake mediums?

    Gilla

  3. Om man inte tror på det kärleksfulla, andliga, för andlighet betyder inte spöken, det betyder tänka med ditt hjärta och inte ditt
    ego, hjärnan. Det finns SUPER mycket bakom våra ryggar som vi inte ser eller känner (en del, för de flesta börjar öppna sina hjärtan och chakran idag och framöver och har gjort det länge..)
    Det är inte konstigt att Du tvivlar! Det gjorde jag också i början men, det här har förändrat mitt liv till det bättre, det positiva.
    Sjukdommar får vi inte för att t.ex dina föräldrar har haft svåra sjukdommar, om dina föräldrar, några i släkten varit stressade, haft obearbetade känslor och varit negativa… då sätter sig detta i din kropp och då bildas t.ex en tumör. Tanken skapar din framtid och det kan vara svårt för en som lever helt i 3D = 3:e dimensionen att förstå detta, men jag kan garantera att just Du kommer att bli lika lycklig som jag om du också öppnar ditt hjärta..
    Bevisen finns inom dig och jag kan inte göra något här för att bevisa något, men det vill jag inte :-). Tror du inte på detta så ska INGEN tvinga dig för alla är på olika nivåer och ska lära sig olika saker..

    Ställ inte en massa frågor om du inte är intresserad, du verkar bara vara ute efter att få en som t.ex mig att känna mig dum och du vill ha bevis… Det funkar inte så.
    Tro på det du vill och låt andra tro på vad de vill.

    den fria viljan…

    Du måste lära dig själv för det kan ingen göra åt dig, ifall du skulle vilja..
    Går du och tränar och har en personlig tränare, inte ”hoppar” denna personliga tränaren in i din kropp och gör jobbet åt dig,
    det måste du ju själv göra.
    Det har tagit ca 4 år för mig att öppna upp mig helt för detta,
    det tar tid..
    Att kommunicera med djur är samma sak, det sker genom tanken telepatiskt och man måste tro på det som dyker upp i huvudet!

    Vill du inte lära dig mer om detta, gör inte det, vill du lära dig mer, gör det. DU bestämmer :-).

    Ha det gott!

    Gilla

  4. Hej Anonym.

    Ja jag har ju 1 problem där, jag tänker med hjärnan ;-] Och jag tycker det är 1 hån mot min hjärna att påstå att man kan snacka med döda och djur t.ex!

    Det blir också, för mycket, med saker som att jag skulle få en tumör för att min farfars farfar var stressad..!

    Jag försöker inte få ngn att framstå som ”dum”, det klarar så många av helt på egen hand. Och självklart får alla tro på vad dom vill.

    Du tycker inte jag ska ställa frågor om jag inte är intresserad. Det är ju det jag är, och därför ställer jag frågor. Men, får väldigt dåligt med svar, för det är så ljusskyggt och en massa hysch hysch bara…

    Jag tror min ”quest” fortsätter.

    Kul att du skrev här, fortsätt gärna med det

    Ha det gott du också!

    Gilla

    1. Och det största hånet mot mänskilgheten är de som säger ”tänk inte, tro bara!” Som Anonym här.
      Inte intresserad? Glöm det! Vi är många läsare här på bloggen som är oerhört intresserade av alla dessa frågor! Men vi är tänkande varelser och förbehåller oss rätten att fråga hur mycket som helst om vad som helst! Genomtänkta, trygga och ärliga människor kan svara på frågor. Andra kan det inte.

      Gilla

  5. Jag sa inte att du får en tumör för att din farfar varit stressad.
    Jag menar att sjukdommar kommer ifrån negativa tankar och ord och stressigt liv som sedan kan sätta sig i form av t.ex en tumör i din kropp… Lever man fel så slutar det fel. Sjukdommar är något som människan har hittat på och det kan man slippa om man bara lever bra, positivt, snäll mot andra och givetvis mot dig själv.
    Du kommer inte närmare sanningen så här.
    Det är ingen som kan bevisa detta för dig, DU måste komma på detta själv! Lär känna dig själv, vem är du, vad vill du göra…
    Det verkar inte som att du är intresserad, för att du verkar ju inte tro på detta och det är inget fel med det men jag tycker att du ska ta reda på dina svar på egen hand och lyssna på dig själv, på din kropp och själ. Lär dig lite om Healing vettja :-)!

    Gilla

  6. OM det nu överhuvudtaget funnes en andevärld – vilket redan där är en enorm leap of faith – så borde även den fungera på vissa sätt. Så är det ju inte. Varenda medium tycks ha en alldeles egen andevärld med alldeles egna ”lagar” – andar hörs/hörs inte, talar/känns/förnimms/tänker, luktar/luktar inte… Och blir det ingen kontakt så beror det på att villkoret för kontakt som gällde nyss inte var applicerbart på just den här situationen. Moving the goalposts.

    Gilla

    1. Jepp just det är ett problem när man diskuterar, målstolparna flyttas hit och dit hejvillt och olika saker gäller hela tiden…

      Här med Terry tex där han ”får” namn som han inte vet hur det uttalas, det innebär väl att han inte hör det utan ser. Dvs han ser namnet skrivet och om det är så så undrar man hur han inte kan läsa skillnad på andra namn

      Läs om det här http://wp.me/pZ3jN-22H

      Gilla

  7. Blev lite förfärad här efter att ha följt kommentarerna. Tror på andar eller vad det nu är jag personligen känner av då och då. Kanske någon slags energi bara eller så håller håller jag på att bli galen ;) För mig spelar det ingen roll för jag har inte tålamod att utveckla det åt något håll.
    Älskar allt som har med andlighet att göra men tror på det till kanske 5%.
    Kroniskt sjuk som jag är blir jag oerhört provocerad av läsa att jag inte borde behöva vara det. Att det är någon annans eller mitt eget fel pga hur jag/någon valt att leva. Genetiska sjukdomar kan man inte driva ur kroppen, då pratar vi isf genmanipulation på embryon. Där är vi inte än och jag har redan passerat det stadiet med mina 34 år.
    Min sjukdom är ärftlig och vi är ganska många som har den. Väldigt många har blivet lurade på pengar för att människor påstår sig kunna bota eller ha svar på varför vi är sjuka. Det gör mig vansinnig.

    Träffade ett medium vars andar var jättebra på hälsokost. Hon sa att andarna rekommenderade än det ena än det andra. De var väl insatta i sortimentet :D Givetvis var hon seriös….. enligt henne själv men smutskastade T Evans. Visst är det lustigt?

    Åter till min tanke. Stresssjukdomar och välfärdssjukdomar kan man bota med kost och livsstilsändringar. En healer kanske kan vara bra som rådgivare, inge ett lugn och ett hopp men oerhört oproffsigt att uttala sig om annat. Varför får snälla, lugna renlevnadmänniskor canser och dör om det fanns en sanning i det här?

    Kommer utanför ämnet nu, sorry…

    Birkan är den jag upplever som mest äkta och tror (=vet inte men önskar det vore så) att hans uttalande stämmer. Det han hör är nog ord som kommer till honom. Meningar är ord och känslor. Jag är skeptisk annars men inte lika övertygad skeptiker i just det här fallet.
    Bullshit dock att man kan förändra sjukdomar genom att öppna sig. Det enda man kan förändra är sin inställning till den och försöka leva så hälsosamt man kan.

    Gilla

Kommentera gärna

