Andeknuffar

Jag har ju många funderingar hur det funkar med och i andevärlden. Här får man en sak förklarat(?) men samtidigt väcker det ju fler funderingar (som vanligt).

Jörgen ”dramaqueen” Gustafsson förklarar hur andar kan knuffas… Men, som sagt, det blir ju konstigt på andra håll då.

Han förklarar:
”jag tror inte ickefysisk energi kan göra nåt åt oss fysiskt, det tror inte jag”

Dom kan ge en en så stark tanke så att, ”nu knuffar jag dig” fast dom gör inte det, men tanken är så stark så det känns som att jag blir knuffad

”jag ser inte logiken i att nånn som inte kan liksom… (knuffar i luften) att dom skulle kunna göra något”

Som jag förstår det då, så kan inte ”spöken” knuffa till oss (inte röra vid oss) utan dom använder tankekraft. Men, hur gör dom när dom öppnar och/lr stänger dörrar och skåp lr välter grejjer då?

Dom kan väl inte använda tankekraft på föremål..?

En reaktion på ”Andeknuffar

  1. Något som är frustrerande är att nästan alla medium har olika sätt att se på andarna och vad de kan och inte kan göra, det går ju då inte att generalisera alla mediums synesätt då. Sedan verkar det även som att de ibland ändrar sitt synesätt och antar att ingen märker att de har gjort det.

    Dock kan man ju säga att du bröt ned Jörgens sätt att se på andar totalt här, bra jobbat :)

    Gilla

Kommentera gärna

