Börje Peratt – En knast och Skeptikerpodden

Vicken vecka hittills! Först kommer man med på Börje Peratts ”skändarlista” på hans blog, sen kommer man ”med på” Skeptikerpodden, stort!

Terry Evans Facebook-grupp
Jag postade ett inlägg på Terry Evans sekt…. näh, vänner ska det ju vara, på Facebook och frågade efter åsikter på ett TV-program, sittningen med Terry Evans från Det okända, (hela avsnittet utan mina kommentarer, alltså ett program som sänts på TV helt enkelt) och har inte varit otrevlig eller något.

Börje Peratt

Urvattnade mänskliga rättigheter
Det resulterade i att jag ligger tvåa på listan med folk som bryter mot mänskliga rättigheter, inte var dag man gör det.

Men jag tar det som en komplimang, och pellejönsen begriper tydligen inte att han skickar folk till min blogg här för han har länkat hit.

Börje Peratt har inte kontaktat min arbetsgivare eller föräldrar för jag lever ju ”under skyddad identitet” så han kan inte skvallra på mig. Vilket han gör med alla som inte älskar Terry Evans och skriver på deras sida.

Jag har skickat meddelande till Börje Peratt och frågat på vilket sätt jag skändat Terry Evans, men inget svar än…

”Journalisten Börje Peratt”
Peratt har också skrivit en artikel, där han slickar Terry Evans röv något makalöst, eftersom han tycker synd om Terry och att han förföljs med mera, med mera, tja se hans blogg. Det är nästan obehagligt hur han dyrkar och avgudar Terry.

Jag läste hans ”intervju” om det kan kallas det. Jag förstår inte riktigt vilket som ska vara Terrys svar, för han ställer inga frågor… Men det är väl menat att dom blå rutorna ska vara Terry, men jag tvivlar på att Terry säger det om mänskliga rättigheter. Jag tror faktiskt att han bara hittat på allt själv, annars säger Terry fyra meningar varav en är en ren lögn.

Hans ”artikel/intervju” har det f.ö. länkats till och hyllats som storslagen av alla woo-woos i samtliga trådar där jag frågat efter åsikter på Terrys sittning, vilket den inte har något som helst samband med.

Fördomar om fördomar
Gillar när Börje skriver ”Skeptiker är drivna av fördomar…” och sen fortsätter helt fördomsfritt :-] ”De som kritiserar detta har möjligen smugit sig in på en session, inte betalat för sig och smyger sedan ut innan sessionen är slut. De sitter längst bak i salongen där de ser som sämst men har ändå bestämda uppfattningar om vad som försiggår.” Aj, aj, aj, sket han inte precis i det blå skåpet!

Men han ”bjuder in” till diskussion jallafall, ”Diskussionen fortsätter på Terry Evans Facebook sida. Obs endast för vänliga personer tur man är en vänlig skeptiker då ;-]

Jag skulle hellre gå på en seans med Börje Peratt än en med Terry Evans.

Man kan ju sen tycka att en med hans (egenpåhittade?) meriter, särskilt ”skeptisk journalist”, skulle kunna undvika särskrivningar..!

Gesusnote 2014-05-17
Bilden på Börje Peratt/tomten kom från publicerade sidor på nätet och användes här enligt principen ”Fair use”, helt enligt lagar och regler för det. F.ö likadant som Börje Peratt och Torbjörn Sassersson använder sådana bilder, bl.a på ”mig”. Men Börje Peratt har anmält den/mig för att inte frågat honom om lov. Därför är det nu en ”aletrnativ bild” – men bara klicka på den, så ser ni originalbilden som Börje Peratt inte ville skulle synas…

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

Kommentera gärna

