Redan som liten

Jag tror nog att 99% av alla medium jag sett/läst och hört om, så verkar det som dom måste säga att dom ”redan som ung/liten” haft förmågan. Oftast har dom sen förträngt det ett par år tills dom blivit äldre o.s.v.

Man hör sällan folk i andra ”professioner” använda det som ett argument för att det ska vara ”sant” lr nått.

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på Youtube
3 reaktioner på ”Redan som liten

  1. Brukar inte en livskris vara en utlösande faktor för mediala förmågor? Till och med Torbjörn Sassersson hade en livskris när han började astralresa.
    Narkomaner och alkisar finner gud när de nyktrare till, de som förlorar barn tycks också komma närmare gudar och andar. Inte konstigt alls, man vill ha tröst och svar men vad säger det om att det är på riktigt? Ingenting. Det visar bara på hur vi människor hela tiden har behov av att kunna förklara allt, finna tröst, förlåtelse och trygghet……

    Att sedan efterkonstruera en historia och tillskriva tron en massa saker som skett tidigare i livet. Finns säkert något fint ord för det. Jag kallar det att blunda för verkligheten men kanske det är så att de inte orkar leva i den? Att ta steget och dra in andra och börja ta betalt för sina ”gåvor”, då hänger inte jag med längre kan jag säga, det kallar jag att bedra och luras!

    Gilla

Kommentera gärna

