Pierre Hesselbrandt – Kan man snacka med en död sill?

Jag har sett att vissa medium inte har några hämningar alls, dom snackar med spöken, änglar, guider, aliens, jungfru Maria och t.o.m med djur(?).

Jag funderar då på var går gränsen för vilka djur man kan snacka med och går det att snacka med dom när dom dött? Om ett påstått medium kan snacka med döda och djur, det måste väl innebära att dom kan snacka med DÖDA DJUR, eller?

Hittade, Svenska djurkommunikatörsförbundet (allvarligt!), där dom informerar bl.a om att djur:

har förmåga att kommunicera; dels via kroppsspråk, dels telepatiskt – d v s genom energiöverföring av känslor och bilder. Detta sker inte bara djuren emellan, utan även vi människor får ta emot deras budskap

Det är samma woo som vanligt, telepati, känslor, bilder och energier… Och i vanlig ordning så har dom KURSER, i flera steg, som såklart kostar bra med pengar! Självklart kan man bli certifierad också.

Tittar man på styrelsen och medlemmarna där så är det också som vanligt i woobranschen, mest (99.9%) kvinnor i övre medelåldern, certifierade såklart, som håller på med tramset. (troligtvis frånskilda och med äldre utflyttade barn, kanske arbetslösa, så dom har fått tid över för annat nu liksom?) Jepp jag bjuder på den fördomen ;-] Prove me wrong..!

Talande djur är iofs inget nytt direkt. Vi har ju den kända ormen från paradiset som snackade med Eva. Undrar hur den dialogen flöt på, ormar har ju inga öron (om vi nu ponerar att dom kunde tala)..?

Så talande djur borde inte förvåna oss, det står ju i boken som självaste gud skrivit. 4:e Moseboken t.ex, där profeten Bileam smiskar på sin åsna, som till slut tröttnar och talar om för Bileam att det står en ängel ivägen.

Pierre Allround spirit Hesselbrandt - Det okända djurkommunikation

Men som sagt, jag undrar helt enkelt var går gränsen, om man KAN prata med djur, vilka djur kan man snacka med? Och nu menar jag, snacka med och dom snackar tillbaka, inte bara ”kommunicera” med som t.ex vi gör med våra hundar.

Kan man snacka med t.ex en sill, och då t.o.m när den är död, eller vid vilket djur går gränsen?

Pierre Dolittle
Pierre Hesselbrandt, ”modemiumet” som är så duktig på Google och Ratsit med mera, han har också en ”förmåga” att kunna prata med djur, enligt honom själv.

Jag har för mig jag sett honom ”ha med” en död hund i ett avsnitt av Det okända.

Här jallafall från ett avsnitt där han helt enkelt går in i stallet och snackar med en irriterad häst.

Kul att notera att Caroline Giertz inte reagerar på något sätt alls när han snackar med hästen, precis som det inte var något konstigt alls…

Eftersom det är ett kort klipp så tar jag med när han, utan att få kontakt med något spöke, ”känner” att spöket som han inte har kontakt med har praktiserat – sommarjobbat där!

Antagligen något som stod på deras personliga blogg. Där allt annat i detta avsnitt fanns att läsa om…

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

2 reaktioner på ”Pierre Hesselbrandt – Kan man snacka med en död sill?

  1. Jodå, lågutbildade damer i medelåldern är klart dominerande i djurpratarbranschen.Jag tror dessa kvinnor inte ens vet att de lurar folk, men eftersom det är enklare låtsas tala med djur än spöken med CR (eftersom det räcker att säga att hästen gillar sockerbitar och någon gång haft problem med ett ben), så är det lätt för en tant med bekräftelsetörst att hänfalla åt självbedrägeri.

    De mediala männen (som knappast är några akademiker de heller) är nog ofta mer utstuderade och vet mycket väl att de blåser folk.
    __
    Sen det där med Pierre: Om jag inte missminner mig så hittade de aldrig någon svagbehåvad man som sommarjobbat där, men eftersom Google-Pierre rabblade namn på deras döda djur (som av en slump fanns nedskrivna på familjens hemsida) gjorde ju inte det någonting.

    Gilla

  2. Vad fan, jag gick på en kurs på Axelssonska i djurprat. Till saken hör att jag jobbat mycket med djur stora som små, och sett Samantha Cuhry på TV och blev impad av henne. Det här var nästan 20 år sedan. Under pågående kurs av Samntha kändes det väldigt flummigt, inslagen om new age och trädkramning var bissara, men jag hade ändå betalat rätt mycket. Lämnade helgkursen med en känsla av förrvirring och misslyckande. Dock har jag lyckats jättebra att hantera djur i en djurpark utan hokus pokus, och har tom dresserat katter och får, samt kor som aldrig hanterats, och busiga getter, en bock och en bagge som jag hanterat bland folk. Kalvar som tagits från slakteri, och jag har gett dom en bra sommar osv, utan annan metod än vanligt trial and error och mutor, kärlek och klappar och kel! Inget konstigt ”kommunicera via telepati”!

    Gilla

Kommentera gärna

