Gesusgate – update

Sorry för den oundvikliga rimningen i rubriken.

En snabb uppdatering om konspirationsteorierna kring Gesusbloggen.

Knallhattarna Torbjörn Sassersson och Börje Peratt, börjar nu få kalla fötter, man kan lukta rädslan från dom.

Humanismens självkrönte konung, Börje Peratt har tagit bort det om Gesusbloggen från inlägget på sin blogg. Men jag ser att jag står kvar på listan över dom som kränkt mänskliga rättigheterna(?). Redan här verkar han tro att jag skulle vara John Houdi.

Då är det bara att avvakta ursäkten, som han nu bör leverera efter att själv ha krävt en för sina hjärnspöken.

Torbjörn Sassersson har dykt upp på Skepticism i Fokus (där Houdi erbjöd 100.000:-) och börjat försvara Börje Peratt där. Och dom rabiata klimakteriekärringarna där, som mailat Peratt och eldat på honom i hans hallucinationer, bedyrar sin oskuld ;-]

John Houdi har nu ”lagt ut” lite från sin mailkonversation med Peratt. Kolla här! (#40) Tänk på och kom ihåg att den som skrivit/er mailen (Peratt) kallar sig humanist och har förklarat krig mot humanisterna med flera i mänsklighetens tjänst.

Nu är det bara till att luta sig bakåt och invänta vad dom ska hitta på för lögner för att komma ur detta…

Ska bli intressant att höra vad dom andra i föreningen Humanism o kunskap (som inte har någon styrelse, men ändå en ordförande hur det nu går till?), har för åsikter om sin ”ordförandes” agerande.

Föreningen som skriver på sin webbplats:
Föreningen Humanism och Kunskap (HK) bildades den 11 december 2011 och riktar sig till alla som respekterar vars och ens rätt att tycka, tänka, tro och leva efter sin vilja så länge man respekterar andra, således grunden för mänskliga rättigheter.”

Hur rimmar det med den här dårens utsvävningar..?

Mer lär komma om detta spektakel! Jag får kanske ta tjänstledigt denna veckan om jag ska hinna skriva om hela denna cirkusen.

Terry Evans är också med i deras nya förening. Jag förstår inte riktigt varför han blandar sig med dessa clowner. Han kan inte ens svenska, och jag tror inte han greppar vad det handlar om egentligen.

MEN, jag undrar om han inte är smart här, låter dessa pajasar stå i skottlinjen, och ta fokus från hans eget spökbluffarföretag.

Och det funkar ju, jag har inte skrivit om honom på flera dagar ;-]

2 b continued..!

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo
3 reaktioner på ”Gesusgate – update

  1. Fast han tar fortfarande och kopplar samman ”internettrollet Gesus Gesusson” med John H. i en äldre post.

    http://peratt.blogspot.se/2011/12/antihumanister-samhallet-storsta-hot.html

    Börjes förmåga att ha fel är fascinerande och skrämmande samtidigt. Han har attackerat mig också och i den processen slarvigt påstått flera felaktiga sakpåståenden om mig. Merparten av dem är av bagatellkaraktär. Men det blir nog inte lätt för föreningen Humanism och kunskap att ha en person som kombinerar personangrepp med felaktigheter. Kan nog skada båda Börje och hans förening, hoppas dock att de som blir förföljda av dem inte blir skadade, utan att det enbart är sina egna fötter som de skjuter sig i.

    Gilla

  2. Terry Evans kan en hel del svenska, han har ju bott här i flera år. Men han väljer alltid att prata engelska, det har jag sett honom förklara på TV. (kanske för sin image skull han vill verka cool, när han is choking?)

    Gilla

Kommentera gärna

