Näthuliganismens sjuka värld – Börje Peratt

Körde en Torbjörn Sassersson här, och kopierade rubriken rakt av.

Ha i åtanke när ni läser detta, att (mest sannolikt (den skrevs från hans IP-adress)) hade Börje Peratt en anonym blogg, ”Harvarn”, där han ”outade”/avslöjade folks identiteter och var riktigt obehaglig, så han vet vad han snackar om! Läs här!

Humanismens egenutnämnda konung, Börje Peratt skriver på en av alla sina bloggar.

Jag citerar
”Näthuliganismen är ett nytt begrepp. I kombination med den ansiktslösa anonymiteten, dold bakom något påhittat namn, frodas människans lägsta egenskaper.

Risken med detta visade sig tidigt då anonymiteten också lockade fram det fega och ynkliga. Ja man kan rent av i vissa återkommande kommentarer till artiklar identifiera psykopatprofilen som uppvisar total avsaknad av respekt för andra.

Beskrivningen av näthuliganer som ku klux klan får sin förklaring då de infekterar nätet i form av horder som i skydd av anonymitet attackerar enskilda. Man skulle kunna säga att ”mental störning” är ett onödigt invektiv om det inte vore för att beteendet och texterna som produceras ger diagnosen.” – Börje Peratt | ordförande Humanism & Kunskap

Inte kan Börje räkna in mig där, väl..?

För även om jag själv ibland tycker jag är ”lite hård” mot Börje, och Torbjörn, så har han, eller någon annan INTE/ALDRIG kontaktat mig och bett mig om att ta bort eller ändra något här på bloggen. Jag har även kontaktat honom, men han vägrar (vågar inte) bemöta/svara mig..!

Han svänger sig också med ord som t.ex psykopat, näthatare, Ku kux klan och huliganer med mera – och ljuger hejvilt om mig och vad jag gör. Så jag tycker nog att mina, ”pellejöns” och ”tokstolle” osv är ganska mjuka i jämförelse.

Och jag tar såklart för givet att det är OK, eftersom dom är här och läser, utan att kontakta mig och säga något om det. Torbjörn Sassersson har ju också t.o.m kommenterat här, men inget om något sådant…

Anonymitet är en mänsklig rättighet(?)
Det är väl också så att, dom mänskliga rättigheterna som Börje vurmar så för, där ingår rätten att vara anonym.(?) Jag tror mest Peratt är irriterad på att han inte har folks identitet så han kan ”hota” dom med mera. Men det är vad jag tror.

En text av Erik Fors-Andrée ”Anonymitet är en mänsklig rättighet, som sammanfattas av tre punkter.

– Du har rätt att blogga anonymt
– Du har rätt att kommentera anonymt
– Du har rätt att tillåta anonyma kommentarer

Kan inte undvika att citera Börje vidare
… när psykopater känner igen varandra kan de finna, kanske för första gången en samhörighet. Vad som sedan lockas fram hos dem är det enda gemensamma de klarar av att prestera. Att mobba, kränka och förtala andra som de naturligtvis i grund och botten är avundsjuka på.” – #BörjePeratt

Mina tankar kan inte undvika att gå till Humanism & Kunskap automatiskt här – och är vi inte där igen, är det inte precis detta ordförande Börje Peratt själv gör?

Pigman

Börje superhero
Man kan också läsa om Börje Peratts hjältedåd på hans blogg, när han ”tillrättavisar” mobbare och ”räddar” folk från cigarettrökens faror…

Vid ett tillfälle var det tre killar som utgjorde skolans terror. Jag samlade dem och berättade historien som många filmer bygger på. Den där skurkarna dör på slutet. De beslöt att omedelbart ändra sig.

jag beslöt att lindra rökningens effekter med förslag till införande av rökpauser och sedan opinionsbildning” – #Börje Peratt

Man ser här att Börje Peratt ser sig själv som ev grundare till rökstoppet på restauranger i Europa, och någon sorts ”superhjälte” för mänskligheten – utom för skeptiker då iofs, dom är ju ärkeskurkarna och ska förintas.

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

Kommentera gärna

