Börje Peratt hotar och utpressar!

Ja ni vet vad det handlar om vid det här laget…

Jag är inte så intresserad av att ”bli tystad” och särskilt inte av en som helt utan rättigheter eller anledning hotar och utpressar för att jag ska bli det!

Det bisarra i det hela är att ”The Woo-wooduo”, Torbjörn Sassersson och Börje Peratt hänvisar till paragrafer, lagar och mänskliga rättigheter trots att dom INTE blir ”brutna” av dom som dom hoppar på. Men sen helt utan hämningar själv gör just det, och bryter mot dom. Man blir alldeles stum tammefan.

Ta en kik här där Börje påstår att folk brutit mot dom mänskliga rättigheterna och skändat Terry Evans, efter att endast skrivit på ”hans” öppna Facebooksida. (alltså, inget mer än att ha skrivit där, inte ens något ”dumt/elakt” eller så ö.h.t)

Han skriver där bl.a
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.”

Hmmm, är det inte precis det JAG gör – och som Börje Peratt försöker just stoppa?


Börje Peratt fortsätter
Utan ingripande innebär att lämna andra ifred. Något som antihumanister aldrig gör. Här kallar man Evans för bedragare, charlatan och allt möjligt kränkande utan att ha träffat honom eller gjort tillbörlig källgranskning.

”Utan ingripande” verkar inte vara något som denne pajas själv förstår. Och ”tillbörlig källgranskning”, ja det kan han väl inte skyllas för i detta fallet där han påstår jag är någon annan, helt utan belägg. Konstigt att inte hans gud straffar honom med en blixt eller nått när han agerar såhär och sen tar dessa ord i sin mun…

Detta är fanimig en gåta för mig hur någon kan skriva detta och sen ”hota” och utpressa” andra till tystnad, utan att begripa vad man gör. Det är f-n en hån mot folk med hjärnor. Snacka om att skjuta sig själv i foten, självmål, bita sig själv i röven, kasta pil i gummibåt med mera, o.s.v!

Börje Peratt och Torbjörn Sassersson är ju kända för att bl.a ”outa” folks ”nick” på nätet, maila/kontakta folks arbetsgivare och sladdra om deras privatliv och t.o.m polisanmäla folk med mera, helt sjukt.

Jag är inte så sugen på att sladdra, men undrade ifall föreningen Humanism & Kunskaps styrelse visste och isåfall stod bakom sin ”ordförande” Börje Peratt i hur han agerar med att försöka ”tysta mig”. (det är inte att sladdra på honom väl?)

Dom har ingen styrelse, (konstig förening) så jag mailade föreningens ”undertecknande”(?) för att höra vad dom hade att säga om allt detta. (utan gulat och fetat som här)

*

Öppet brev till föreningen Humanism & Kunskap!

Hej

Jag skriver till er, på grund av att jag inte hittar någon styrelse för er förening Humanism & Kunskap, men era namn står med undertecknade vid ”Humanism Manifesto 2012”.

Med reservation att jag kontaktar fel person, och om så är fallet ber jag så mycket om ursäkt.

Mitt namn är G Pettersson och jag driver en blogg på Internet.

Jag har fått veta att Börje Peratt, som utger sig vara ordförande i föreningen Humanism & Kunskap. vill och försöker få min blogg nedstängd, min identitet avslöjad och min ”pseudonym” (på Twitter, Facebook, Google+ och Youtube bl.a) nedstängd genom att ”utpressa” och ”hota” en person som han tydligen tror är jag.

Jag kan påpeka att jag inte är denna person som Börje Peratt ”attackerar”!

Börje Peratt skriver bland annat detta till den personen:

***

”Du kan tillstå att du är Gesus be om ursäkt och lägga ned bloggen. Jag kommer därmed inte att ta upp detta ämne igen.

Förlåtet är glömt.

Du kan tala om för Gesus om det inte är du, att han ska lägga ned bloggen och denna pseudonym.

Han får ta kontakt med mig, erkänna sitt misstag och avslöja sin identitet.
Och därmed kommer jag inte att mer nämna detta. Förlåtet är glömt.

Alternativet blir att jag redovisar de uppgifter jag har och därmed får läsarna dra sina slutsatser”

***

Det kan tilläggas att Börje Peratt inte en enda gång försökt kontakta mig eller svarat när jag kontaktat honom. Mina kontaktuppgifter finns på samtliga av min ”kanaler”.

Jag undrar helt enkelt hur det rimmar med att vara ordförande (?) i en humanistisk förening med ”respektera vars och ens rätt att tycka, tänka, tro och leva efter sin vilja så länge man respekterar andra” som ”ledord”, och sen ”hota” och ”utpressa” folk för att tysta ner dem och kräva att få veta deras identitet?

Eftersom Börje Peratt inte svarar när jag kontaktar honom, undrar jag också om någon av er kan och vill upplysa mig om vilka rättigheter ordföranden för er förening (med reservation för att han endast utger sig för att vara det, eftersom jag inte kan se någon styrelse i er förening) anser sig ha för att begära att jag ska avslöja min identitet, stänga ner alla mina konton och blogg?

Börje Peratt har även skrivit på sin personliga blogg, att jag ”brutit mot dom mänskliga rättigheterna och skändat folk”, helt felaktigt, rena lögner och utan några som helst belägg. Och att ”jag” skulle vara denna andra person, också helt felaktigt och utan några belägg överhuvudtaget. Enligt Börje Peratt på grund av att jag skrivit ett inlägg på en öppen Facebook-sida.

Börje Peratt har också på sin personliga blogg, ”angripit” denna andra person, dragit in hans familj och barn som han fått för sig skulle vara jag, genom att ta saker som jag skrivit på min blogg ur sitt sammanhang, förvrängt det och använt det för att smutskasta honom.

Jag undrar om ni är medvetna om detta. Det skulle vara mycket intressant att höra era åsikter angående detta och om Humanism & Kunskap står bakom honom i det han gör här.

Vad jag förstår är det helt enligt åsikts- och yttrandefriheten att vara anonym och blogga. Mänskliga rättigheterna, artikel 19.

Och enligt Datainspektionen – ”Att avslöja en bloggares identitet, som valt att vara anonym, kan vara kränkande”

Ser fram emot era svar på detta

Kontakta mig för mer information eller belägg om så önskas

Hälsningar
G Pettersson
gesus@comhem.se

Detta öppna brev, har skickats till: (enligt lista på Humanism & Kunskap)

Peder Thalén, professor
Lars Bern, tekn. dr, författare
Håkan Bjerking, regissör, filmproducent
Robert Hahn, läkare, forskare
Sara Duppils, universitetsadjunkt
Sanna Ehdin, immunolog, författare
Zarah Öberg, näringsexpert, journalist
Annalena Wisén, förläggare
Ulrika Karner, administratör
Viktoria Kerttu, koordinator, informatör
Jan Pilotti, ungdomspsykiater
Bertil Wosk, näringsterapeut
Yvonne Svahn
Torbjörn Sassersson, fil. kand, redaktör
Ritva Peratt, ekonomichef
Börje Peratt, fil. mag, producent

Ej kontaktade (hittar inga kontaktuppgifter)

Edgar Müller, managementkonsult
Marie-Louise Thorman, personalvetare, terapeut
Ulf Lönnberg, skribent
Terry Evans, utbildare, medium
Sanja R. Juric, fil. mag organisationskonsult

*

Jepp, då har man väl stuckit huvudet rakt i getingboet, eller kanske Gökboet passar bättre. Blir man inte uthängd och ”outad” nu, så…

Jag ser fram emot deras svar, om jag får några. Det ska bli intressant och det blir då tyvärr minst ännu ett inlägg om dessa tokstollar och deras sekt. Medan påstådda medierna slipper undan :-[

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på Youtube
19 reaktioner på ”Börje Peratt hotar och utpressar!

  1. Lysande Gesus.
    Starkt jobbat. Följer som sagt hela denna cirkus med spänning, hoppas ”styrelsen” har stake nog att svara. Och att de svarar riktigt, utan att slingra sig eller komma med nya angrepp.

    Bra jobbat, stå på dig.
    Och, du måste ju göra ett bra jobb, m tanke på att de ägnar så mycket tid åt att jaga dig.

    Gilla

  2. Det första dessa rättshaverister behöver är en grundkurs i juridik. Yttrandefrihet är något man har gentemot det allmänna och inget man kan hävda mot oliktänkade som gör narr av en på internet.
    För att inte tala om deras fantasifulla tolkningar av paragrafen om olovlig avlyssning (apropå att skeptiker spelar in kuckelgummors cold reading-seanser).

    Gilla

  3. I slutänden är det den/dem som vill tysta o censurera,ta bort bloggar och människor från forum som tänker och tycker på ett annat vis.

    Den stora förloraren är just den/dem själva.

    De förlorar värdigheten och respekten från andra.Så är det för alla som gör så.

    Förlorarna i slutänden dem själva.

    Gilla

  4. Låt mig komma med en djärv gissning, Gesus.

    Jag gissar att ingen av mejlets mottagare har behagat svara dig via mejl tillbaka.

    Att försöka tiga ihjäl och därmed också på sätt och vis försöka förminska dig som människa och debattör, Gesus, tror jag är detta kotteris speciella variant av ”Ljus och kärlek”.

    Hujedamej!

    Gilla

Kommentera gärna

