Torbjörn Sassersson ute och reser igen

Först, sorry som f-n att det har varit så klent på inläggsfronten här ett tag. Jag har lite mycket för tillfället, men hoppas vara på banan snart igen…

Jag har jallafall hunnit kiva lite på Jessica Schedvins blogg, där Torbjörn Sassersson är ute och reser igen, INTE astralt (inte nu heller), mest mentalt!

Så här kommer lite om det så länge…

Det hela började med att Jessica i ett inlägg om Humanism & Kunskap där, länkar till ett klipp på Youtube med en av Torbjörns misslyckade astralresor. Direkt kommer Torbjörn dit med pekpinnar, bjäbbar som alltid om Humanisterna, VoF och vill att hon ska ta bort kommentarer med mera om honom. (Verkar som han sitter och dammsuger nätet på sitt eget namn, för han är där direkt.)

Han påstår att Jessica ”hänvisar/länkar till en ljusskygg anonym bloggare osm använder sin blogg enbart för att sabotera rykten”, vilket hon INTE gör, och då blandar in mig/Gesusbloggen. Det får jag nys om och passar på att ställa några frågor till Torbjörn.

Det roliga 1, är att det som Jessica länkar till är ett klipp på Youtube som det visats på TV, inget annat. Detta får Torbjörn till ”en helt oseriös artikel om mig skriven av en anonym bloggare vars blogg används för näthat/ryktesdestruktion” (Gesusbloggen)


Det roliga 2, hade han inte gått in där, skrivit och velat censurera, så hade antagligen det hela bara runnit ut i sanden. Men nu blev det istället en lång ”debatt” med flera 1000 besökare… ”And for that, we thank him”!

Torbjörn SasserssonHan visar upp det mesta av sitt register och sina kullerbyttor. Svarar inte på frågor, duckar, spelar dum (spelar =?), flyttar målstolparna, visar inte belägg för påstående, försöker flytta fokus/byta ämne, tar saker ur sitt sammanhang, förvränger och skriver RENA LÖGNER. Som t.ex att jag skulle tagit bort kommentarer som han skrivit här, har aldrig hänt!

Så fort det är mer än en som inte tycker som han, så är det organiserade attacker av skeptiker som mobbar och kränker honom. Har man hört det förut, eller?

Kika gärna på inlägget/tråden här om ni inte gjort det redan. Ett bra exempel på hur denne underlige man beter sig.

Han är förvånande nog med riktig länge i tråden, inte som alltid annars, bara ett par påstående utan bemötande och sen iväg… Han faktiskt t.o.m svarar på någon fråga, x i taket.

Gesus online
Det är också roligt att läsa att min blogg och att jag är anonym fortfarande gör honom/dom upprörd/a såpass…

Han verkar inte riktigt gilla mig, och kallar mig bl.a:

– ”en ljusskygg anonym bloggare som använder sin blogg enbart för att sabotera rykten”

– ”en helt oseriös artikel om mig skriven av en anonym bloggare vars blogg används för näthat/ryktesdestruktion”

– ”en anonym negativ bloggare ”Gesus” som satt i system att sabotera andras rykten på ett omoget sätt”

– ”Gesus tar inget ansvar för vad han fabulerar om på snart halva svenska internet. Han är ju dold bakom anonymitet”

– ”en anonym bloggare vars blogg används för att sabotera rykten för folk”

– ”näthatsidan Gesusbloggen”

Här är väl inget ”hat”, bara komedi..!

Lev som man lär!
Ni vet ju att hans stollpolare Börje ”Megaloman” Peratt vill ”tysta” Gesus alla kanaler, men vågar inte ta kontakt med mig. Torbjörn är ju också syrak på mig för att jag lagt ut och skrivit om hans misslyckade astralresor. Där i tråden hotar han lite med TV4 och tingsrätten för att jag lagt upp klippen med honom :-]

Men, INGEN av dom eller någon annan har kontaktat mig och bett mig ta bort något från bloggen, ever. Det borde väl vara steg ett, eller?

Det roliga 3, blir ju då när man läser på Torbjörns rykteshanterarsite, där han beskriver hur man ska agera mot just bloggare som skriver något ofördelaktigt om en.

5. Ta direktkontakt med forumsägare och arga bloggare
Var lite modig och ta direktkontakt med den där arga bloggaren. Försök få till en dialog med denne. Kan bloggaren tänka sig att ta bort eller ändra sin text om dig eller ditt företag?

Man kan väl då lugnt säga att ingen av dom knallhattarna är så särskilt modig…

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på Youtube

4 reaktioner på ”Torbjörn Sassersson ute och reser igen

  1. Om man bara går in på 2 svenska websidor på en dag, ja då kanske Gesusbloggen blir ”halva svenska internet” :D hahahaha, ja, jag tycker synd om deras lärare i grundskolan, som knappast hade en enkel match att lära ut logik till dessa gossar.

    Gilla

  2. Jag har också följt Sassers röj i den där tråden och det har minst sagt varit intressant läsning. Ibland undrar man nästan om killen är nåt slags troll skapat av en skeptiker, vars syfte är att ge den paranormalistiska sidan dåligt rykte.

    Min favorit bland Sassers klavertramp är följande minnesvärda citat: ”Och jag anser fortfarande att skeptikerna ofta lider av Apbergers Syndrom vilket kräver dressyr. När apstadiet har lämnats är det dags för uppfostran”

    Så talar en sann humanist!

    PS. Kul att du är tillbaka på banan Gesus. Jag har saknat dina inlägg. Visste du förresten att det ska startas ett nytt spöksnackarprogram: http://www.familjeliv.se/Forum-20-334/m64755995.html

    Gilla

Kommentera gärna

