Har gud pungkulor?

Jepp, har gud och änglarna pungkulor precis som vi, ja hälften av oss jallafall…

Han sägs ju ha skapat människan efter sin egen och änglarnas avbild, och här är ju kulorna otvetydigt.

Låt oss göra människor till vår avbild till att vara oss lika” 1 Mosebok 1:26

Det finns ju också lite fler funderingar inom det ämnet.

Hur är det med naveln, hade Adam och Eva navlar och har gud navel?

Har gud bröstvårtor, hade Adam det och varför har vi män det idag?

Finns det kvinnliga änglar i bibeln? Mer om bibelänglarna här!

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
4 reaktioner på ”Har gud pungkulor?

  1. Det finns kvinnliga demoner enligt kristendomen iaf. Adams första fru, Lilith blev ju dömd till att bli demon av Gud för att hon ville vara jämställd med Adam – och hon fick vingar, men lite mer demoniska än änglalika :P

    Ang. varför män har bröstvårtor: har för mig att jag läst någonstans att alla embryon är fysiskt kvinnliga i början, det är först senare som det blir lite mer fysisk skillnad mellan pojk- och flickbäbisar.

    Gilla

    1. Ja fast Lilith är väl ”bara” inom Judisk ”mytoliogi” har jag för mig. I bibeln sägs hon vara en demon, Gamla Testamentet. Kopplingen med Adam är från medeltiden om jag inte är fel på det…

      Ja med änglarna varierar det, tror inte det nämns några kvinnliga i bibeln dock, det sägs också någonstans att dom är ”könslösa” har jag för mig. Men dom var ju ”nere” på jorden, gifte och parade sig med människokvinnor och fick barn/avkommor som var jättar, det vet du va? [1 mos 6:2]

      Ja det stämmer med bröstvårtorna, tror det är tom 6:e veckan innan det bestäms vilket kön det ska bli (?). Men jag menar varför hade Adam det och varför har den intelligenta designer satt det på alla män sen dess?

      Gilla

  2. Gud!!!Är jaget..Det är jag helt o fullt övertygad om…Helvetet är där vi är nu….
    Vissa människor har det inte lätt i vår värd o var är lille gud då???.
    Tror bara att Biblarna är de första rysarböckerna som kom på pränt…
    O varför vi har bröstvårtor för att det ser lite snyggare ut***
    naven för o få näring från moderkakan…
    Men vad vet jag..Bara mina teorier..

    Gilla

    1. Det kan inte jag hålla med om riktigt ”att Helvetet är där vi är nu” det låter så mörkt och svårt det ordet.Används det ordet så ofta i Sverige i dag,tror inte det,det används kanske i krigszoner.
      Gud är en tröst och hjälp för många människor.Men äger inte kraften att förändra för de som har det väldigt svårt över allt i världen -Det gör människan,Det vet det flesta människor om.

      Och jag kan hålla med om att mäns bröst kan vara lite snyggt att titta på.Bröstvårtorna ska vara erogena zoner också har jag
      hört.

      Gilla

Kommentera gärna

