Det obesvarade

Next inlägg i ”Gesusserien Det okända for dummies” ;-] (Säsong 13 – 2012 avsnitt 1. Hela originalavsnittet kan ses här!)

Jag vet att dom som medverkar i programmet måste skriva på något papper/avtal om/på att inte tala om programmet med mera när dom ska vara med! Fast jag vet inte VAD avtalet innebär. Om det är att dom bara inte får snacka om det före det sänds, eller om det finns restriktioner efteråt också?

Jag jobbar på att få reda på det, och det hade varit galet skoj att få kontakt med någon som varit med och vill berätta lite om det…
Det obesvarade
Bortklippt material
Det hade varit sjukt intressant att få tillgång till och kunna se materialet innan det klipptes ihop och redigerades. Fast om det inte börjar snöa i helvetet plötsligt så lär vi aldrig få göra det…

GesusFunderingar
Här är några frågor som jag gärna hade velat ha helt ärliga svar på om just detta avsnitt.

Hur Terry kan ”höra” ett namn, men inte veta hur det uttalas (Thornberg)! Om han då ”ser” namnet istället vilket väl borde vara fallet då, hur kan han då sen inte se skillnad på t.ex Elsa och Erika?

Nere i hallen ”när han vill peka två gånger”, om Terry snackade med/till Anna först, och det sen blev ”EVEN you…” till Patrik! (och då VAD som sades, eftersom det inte kom med så bör det vara grejer som inte passade in/stämde)

Om Terry sa ”Erika” i trappan, där ljudet är pålagt enligt mig!

Om Terry verkligen sa ”you´ve seen it, you´ve this woman”, eller samma här, att ljudet är pålagt enligt mig!

När Elsa ”turns to Patrik”, om Elsa hade sagt något till Anna där innan, ”and now she wants to talk to you”! (samma här, VAD som sades, eftersom det inte kom med så bör det vara grejer som inte passade in/stämde)

Om Terry några fler gånger, förutom där dom inte textade det, sa något om åldern på ”Elsa”!

Om dom pratade om deras son som inte sov i rummet när Terry säger ”han kommer att sova här igen, han kommer att sova igen” som översätts till, ”han fanns också här”!

När Caroline ”checks the archives” snackar hon om att Elsa skulle fått ett barn som dött i späd ålder. Detta får vi inte höra något om i avsnittet, bara att det varit ett barnspöke där. Var det så att Terry nämnde något mer om barnspöket/pojken som vi inte fick höra/c, att det klipptes bort alltså!

Hur Terry kan ”höra” barnfötter springa där! Detta är ju ljud och saker som isåfall HAR HÄNT. Alltså hur hör han ett ljud som inte sker i nutid när han är där?

Det går alldeles utmärkt att komma med förslag på ”vettig svar” på min frågor här.

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på Youtube

2 reaktioner på ”Det obesvarade

    1. Nej tyvärr kan jag inte det av olika anledningar, vilket är synd, annars hade jag lätt gjort det. Men jag hoppas på någon annan som gör det…

      Har f.ö senast i denna veckan ”haft kontakt” med Caroline och anmälde då igen mitt intresse för att vara med på inspelningar av programmet ;-]

      Gilla

Kommentera gärna

