Pehr Trollsveden – på tal om repriser..!

Hittade några nya påstådda spöksnackare häromdan på Youtube, intressant. Kollade lite på det idag och minsann om dom inte var på några typ likadana ställen/platser som Terry var på senast. Och mycket riktigt kommer det just dom spöken som man förväntar sig på sådana ställen/platser.

Eftersom vissa här tidigare i kommentarerna tyckte att Terry faktiskt hade lite träffar senast ;-] så passar jag på att knyta ihop dessa lite.

Här är det en Pehr Trollsveden, bl.a tidigareliv-terapeut, spågubbe, Tarotkort, kristallhealing, djurkommunikatör och påstått medium såklart, som är med i någon sorts Det okända-light variant och jagar spöken. Oj, oj vad det går undan, det ”känns som” och ”fås en känsla” i en… Det gäller tydligen att snacka snabbt, vagt och mycket för att få träffar och att det inte ska noteras så noga vad som sägs. Jag vet inte om jag hört någon snacka så mycket men utan att säga någonting egentligen…
Pehr Trollsveden
Pehr Trollsveden
Om man parar Benny Rosenqist och Terry Evans med Camilla Örnberg, kanske en skvätt av Anders Åkessson och Jörgen Gustafsson i det också, och petar i avkomman lite speed, så har vi Pehr Trollsveden in action… Ganska rolig faktiskt.

Det är mycket, ”det känns som” och ”får en känsla” och ”pånåttsätt” och ”kanske” och ”kan vara” och ”tror jag” och ”vet inte” och ”om” och ”liksom” och ”nästan” och det geniala ”jag ska INTE säga…” men så säger han det ändå hela tiden… Jag trodde Camilla var svensk mästare på att känna och få känslor, men här hamnar hon i skuggan.


Annars är det precis samma som alla andra bedragare och påstådda medium. Det fås bara en bokstav, och inte/aldrig hela namn, men massor av annan information!

Hur kan dom egentligen HÖRA saker som inte andra hör som står precis vid sidan om dom, knackningar i väggarna t.ex?

Det är också samma spöken/aktiviteter som dom medverkande har märkt som alltid i dessa program, sett skepnader, hört ljud och känt sig iakttagna.

”Här spökar det”
Om det är mycket/många spöken i Det okända, så är det inget emot vad dom hittar här. Jag vet inget om programmet än, om dom hävdar att det är på riktigt osv, men det får jag väl kolla upp.

Jallafall, här i ”Här spökar det” är Pehr i en gammal prästgård och jagar spöken. Här är ca 5 minuter från avsnittet för att visa att ”träffar” inte är så svårt att få. Vi kan se och jämföra vad Pehr hittar med vad Terry Evans stötte på senast på ett liknande ställe/plats.

Här finns t.ex ägaren, ägarinnan, en elak man, att det funnits barn, han hör barnen, någon som var ”sinnessjuk”, någon som varit instängd/inspärrad, spöken guidar honom upponer i huset, han skulle inte vilja sova där, han hör ljud, knackningar och någon som går…

Jag kan inte, inte känna igen Terry Evans herrgårdsbesök i det, med samma förväntade spöken med mera på ett sådant ställe.

Pehr impar!
Men jag blir lätt imponerad av att Pehr bl.a kan ”känna” att det ena spöket var glad för män, ”karltokig”, och att det var unga män som gällde för henne..!

Att dom alltid kan ”känna” allt detta, men ALDRIG just vem spöket är!

Om jag gnäller på att Terry bara kör samma trams hela tiden, så ligger han nog i lä här ändå. Jag har zappat runt lite i avsnitten med Pehr och här snackar vi repetera alla mediumfloskler och en massa hittepå… Bli inte överraskade om det kommer mer med/om honom och dom andra i det programmet, Mia Ottosson bl.a. För Pehr t.ex kommer med massor av ”nya” grejer om andevärlden som jag inte hört om förut ;-]

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

10 reaktioner på ”Pehr Trollsveden – på tal om repriser..!

  1. Ja jävlar vad han snackar fort. Inte shotgun, mer en gatling gun

    Han är kanske lite som Jack Black beskrev sig själv ”Det jag inte har i skicklighet tar jag igen i frenesi” :D

    Gilla

  2. Oj,vad han snackar!
    Det ”känns som” upprepas c.a 35 gånger under 5:22 minuter.
    Allt bara ”känns” :) Ja,det är väl så det är för han och andra.
    Inga namn här heller.Inget id att lämna.

    Gilla

  3. Är det med ögonen han tar dom.Paralysering :)

    Det skulle ju helt klart vara lite kul och intressant om påstådda medium hade lust att glida in på den här bloggen och diskutera.

    Det finns ju mängder med påstådda medium som skulle kunna ge sin erfarenhet.Nu tänker jag inte på i första hand på Jane Lyzell med sällskap som har uppfunnit ett ord som heter att dom är mediumistiska. Vet i fan vad det är! Men det är tydligen viktigt.

    Ha,nu fick jag veta vad det är! :)
    En person som som säger likadana saker som en psychic medium men att dom innehar sämre självkänsla och behöver få vara någonting inför andra människor,även om det är på låtsats.

    Gilla

  4. Jag fastnar för denna passage i Gesus’ inlägg: Men jag blir lätt imponerad av att Pehr bl.a kan ”känna” att det ena spöket var glad för män, ”karltokig”, och att det var unga män som gällde för henne..!

    Händer det någon gång att spöken som dyker upp i den här sortens program/seanser är bögar och flator?

    Jag har förstått att både unga och gamla spöken dyker upp i programmen. De flesta yrken och socialklasser är representerade och så vidare.

    Men jag saknar spöken som avslöjar för sina ännu jordelevande anhöriga, att de faktiskt var homosexuella fastän de inte vågade visa det under sitt jordeliv. Eller spöken som bekänner, att de stulit, mördat, horat etc och nu såsom levande i andevärlden har beslutat att lätta sitt hjärta och berätta den här sortens saker i förhoppning att erhålla de drabbades och deras anhörigas förlåtelse.

    Fast just spöken som levt moraliskt klandervärda och kriminella jordeliv har kanske svårt att etablera kontakt med mediumen? Trots att dessa spöken nu, äntligen, kommit till insikt om att de en gång för alla VILL komma ut ur garderoben och äntligen sona sina synder och moraliska tillkortakommanden.

    Å andra sidan: Kan medium berätta om karltokiga kvinnliga spöken, borde väl steget inte vara långt till att också kunna berätta om allehanda horerier och perversa sexuella läggningar? Eller?

    Så jag väntar fortfarande på att den förste tidelagaren ska lätta sitt hjärta inför ett medium, så att hen ska kunna få frid i sitt hjärta och få förklara för de efterlevande varför hen hade för vana att uppträda så mystiskt och skyggt emellanåt under jordelivet.

    Nån som vet berätta om Terry, Jane & Co brukar komma i kontakt med den sortens spöken? Eller alla spöken de möter är av någon anledning ”rumsrena” (med undantag för att en del kvinnliga sådana ibland kan vara lite karltokiga)?

    Gilla

  5. Tror inte att det är speciellt vanligt att homosexuella dyker upp på seanser.I synnerhet inte de alla som dog i aids under 80 talet.
    Jag tror inte att dom påstådda medium har tänkt på den kategorin.Och det blir svårare att gissa vidare om det var aids eller cancer.I sånt fall måste påstådda medium studera lite sjukdoms förlopp och kan nog lätt göra bort sig.
    Det är såklart mycket enklare för påstådda medium att köra det vanliga snacket.

    Gilla

  6. Absolut, Angelica! Det är både bäst och säkrast att köra det vanliga bullskitsnacket under andeseanserna.

    Man kan som medium aldrig veta ifall man råkar trampa på ömma tår, eftersom sådant som sexualitet och sexuell läggning ofta är så tabubelagt. Däremot bör ett någorlunda klokt medium inse riskerna med att komma med den sortens mindre bekväm och eftertraktad information till ännu jordelevande anhöriga.

    Vem vill höra Sankt Terry påstå att deras far eller farfar berättar för honom att han hade för vana att bruka förgripa sig på djur (alltså begå tidelag) eller våldtaga icke-könsmogna flickebarn både i Sverige och utomlands (pedofili)?

    Risken måste bedömas som hög, att sådan information från andevärlden INTE är vad fått åhörarna att komma till lokalen för att få höra. Och definitivt inte om de dessutom tvingats betala en saftig entrébiljett för att komma dit in.

    Nej, det ska vara glada eller åtminstone goda nyheter från andevärlden på andra sidan. Då kan man bli populär som medium. Annars mister mediumet snabbt sin attraktionskraft. Ryktet färdas minst lika snabbt som när astralkroppsjaktpiloten Sassersson är ute och flyger. Jfr för övrigt med hur falskspelande dansorkestrar sällan anlitas till danskvällar ens om de sänker sitt gage kraftigt.

    Gilla

    1. Ja,tänk en två timmars seans där spöke efter spöke dyker upp som utfört de mest vidriga handlingar.Så som mord,tortyr,sadism,pedofeli,giftefrid m.m.

      Nej klart det inte skulle funka.

      Gilla

  7. Jag vill gärna lämna min uppfattning av Pehr Trollsveden.
    Jag träffade honom själv i augusti 2012. Innan hade jag aldrig hört talas om honom. När jag träffade honom så ville jag veta två saker, det ena om han kunde få kontakt med min bästa kompis som hade tagit sitt liv 2006 och sen ville jag se om han kunde märka av att jag tidigare varit med om oförklarliga saker.

    Om det verkligen var min kompis han fick kontakt med kan jag inte svara på, Pehr sade både saker som stämde och saker jag inte kunde svara på eftersom jag inte viste. Men sen ville han säga hur jag var som person och jag tyckte att det inte riktigt stämde där heller. Under hela sittningen så pratade han på som bara den och jag försökte att inte visa för mycket av mina intryck och hålla mig stängd mot honom. Men när han var klar så kunde jag ställa den mest avgörande frågan till honom. Tror du att jag kan eller skulle kunna känna av andar?
    Pehr svarade att han tror inte att jag skulle kunna bli ett medium och att jag aldrig hade sätt någon skepnad eller ens känt av men att jag kanske skulle ha kunnat se något försvinna och sedan komma tillbaka. Allt detta var fel. Redan en vecka innan jag träffade Pehr hade jag hört något springa runt i min lägenhet och hoppa upp på saker och när jag lade mig i min säng så såg jag en katt vid min huvudkudde. Sen har jag både tidigare och även efter det varit med om oförklarliga saker, som en tant som dök upp precis på tolvslaget under ett träd när en massa fåglar flög från trädet och sedan försvann hon när hon gick mot en tegelvägg bakom trädet. Eller när jag stod och diskade och såg någon sätta sig i min soffa, men när jag tittade dit så satt ingen där. Den saken skulle lika gärna kunna ha varit en syn villa men när jag sedan satte mig vid min dator och spelade in en kort film och hör två klappningar i filmen efteråt fick mig att bli mer övertygad om vad jag hade sätt.
    Det märkligaste jag varit med om var när jag en dag kom hem från jobbet sent och somnade direkt på soffan. Jag drömde då om att jag stod utanför min egen ytterdörr och skulle ringa på. Strax efter att jag ringde på så väckte min dåvarande sambo mig och sade att någon ringde på, jag tänkte direkt att det är ju jag men jag kollade ändå det och som sagt så var det ingen där. En annan sak som övertygade mig att det var jag som ringde på var inte bara att det kändes så verkligt utan att om det bara hade varit en dröm så hade jag hört ringklockans höga ton som den hade inne i lägenheten, men jag hörde bara den svaga tonen som man hör när man står utanför ytterdörren.
    Av allt det Pehr hade sagt till mig fick mig att inte riktigt veta vad jag skulle tro, men jag ville fortfarande tro på honom.
    Senare under året valde jag därför att ta kontakt med honom på sms. Först frågade jag vad det kostade att träffa honom med mera, detta svarade han på men när jag istället frågade vad det berodde på att han sade saker som inte stämde när jag träffade honom ville han inte svara på.
    Ett år senare skaffade jag mig en pendel för att testa att få svar på vissa saker. Allt pendeln svarade visade det sig senare att det stämde men när jag frågade om Pehr Trollsvaden var ett äkta medium så stod pendeln still.

    Det jag vet idag är att Pehr bara vill tjäna pengar och att han vill verka duktigare än vad han egentligen är. Han är väldigt duktig på att använda sig av cold reading. Skaffar sig en bild av en person och sen bygger upp en uppfattning för att smyga in små konstateranden eller frågor för att se hur personen ifråga reagerar på det. Tyvärr för honom så förberedde jag mig lite för mycket innan mötet med honom. Hade han varit äkta så borde han också ha kunnat ta reda på mer trotts att jag satt och koncentrerade mig på att inte visa honom för mycket.

    Man ska aldrig lita på någon som utger sig för att vara ett medium. Skulle någon däremot berätta att den personen har känt av saker eller varit med om konstiga saker eller anser sig för att ha fått kontakt med någon avliden person, utan att göra det för att tjäna pengar, så är det en större risk att denne talar sanning.

    Var källkritiska, låt ingen lura er. Jag vet vad jag varit med om men jag kräver inte att man ska tro på det jag berättar. Det finns allt för många som bara hittar på sådant för att göra det till en kul grej.

    Gilla

    1. ”Allt pendeln svarade visade det sig senare att det stämde men när jag frågade om Pehr Trollsvaden var ett äkta medium så stod pendeln still.”

      T.o.m pendeln vet att påstådda medium är bluff :-]

      Gilla

Kommentera gärna

