Gesus P superstar

Skrämmer igång och gör klart ett påbörjat inlägg här som inte blev klart och utlagt tidigare..! Det är gamla grejer men också lite aktuella nu igen när Terry kallat in Torbjörn Sassersson och jag väl har att vänta mig Humanismens konung, Börje Peratts ”vrede”…

Och nu när man varit med ”på radio” IGEN ;-] Jag menar, först Skeptikerpodden, sen Radio Houdi och nu Kvack! Tja varit med och varit med, jag menar att dom nämnt mig/Gesus där. Men det är väl inte så illa bara det.

I senaste avsnittet på Kvack tar dom upp lite om Terry Evans storseans som jag var på bl.a. Lyssna på och läs om det här: kvackyou.se

Det har ju också på sistone handlat en del om att woo-woos aldrig klarar bemöta och diskutera sakfrågorna utan alltid försöker flytta målstolparna och snacka skit och hitta på grejer om mig istället, såå…

Absolut INGET – ”vad var det vi sa”
Det har ju t.ex inte kommit några direkta kommentarer om Terry Evanss storseans från woo-woosen, utan mest om Gesus, vilket väl är märkligt. Där borde väl vara massor från seansen som kan användas till typ – ”där ser/hör ni, det visar att det är spöken som snackar och inte bara Terry som hittar på”, men nej inget alls, nothing, nada, niente..!


Och här det tidigare påbörjade…
Ha ha, att man var en sådan kändis i woo-woovärlden, hade jag ingen aaaning om ;-]

Jag är ju bara en helt vanlig farbror som bloggar lite för mig själv om alla stolligheter jag stöter på.

Men här får jag veta att jag tydligen är; stjärna i skeptikerrörelsen, Garvarn, John Houdi + ett par andra ”kända skeptiker”, att jag har med mig horder av humanister och VoFare och massor av ”följare” som jag får att samordnat attackera olika woo-woos..! Inte illa!

Humanism & Kunskap
Humanism och Kunskap?

Fast dom flesta som säger detta är med i Dumanism och Dårskap och så är det fenomenet Jane Lyzell. Det är ju folk som tror på allt möjligt stolligt, så man kanske inte ska ta åt sig för mycket :-]

Men jag kanske kan ta åt mig att jag tydligen ”rör runt i grytan” hos dom eftersom dom reagerar som dom gör. Så då gör jag kanske något ”rätt”.

Här är några ”uttalanden” om The Gesus.
På tal om att inte våga/kunna bemöta vad jag säger/skriver…

Jag skrev en kommentar på Robert Hahns blogg och undrade vad hans åsikt var om att Börje Peratt, hans egen ordförande, försökte ”tysta mig” och allt det ni vet. Såklart raderade Hahn det fegt i vanlig ordning, och vågar inte ”diskutera” att Peratt är ute och försöker hota folk till tystnad. Nej DÅ är det huvudet i sanden, och DET ska man inte tala om – då flyttas det fokus och kastas skit på mig istället. Som vanligt utan några som helst belägg.

Robert Hahn (Humanism och Kunskap)
Jag har refuserat en lång insändare av den anonyme bloggaren ”Gesus Pettersson” som under de senaste månaderna gjort sig känd som flitig kritiker och smutskastare av H & M och en lång rad privatpersoner. Gesus har en föregångare i ”Garvarn” som opererade på liknande sätt och sparade mycket negativ Internet-publicitet för utvalda personer.

www.webcitation.org/68oT07R3l

Intressant om Robert Hahn Spiritistprofessorn på Karolinska Institutet

Rickard Berghorn (eller, Anders Karl Johan Svensson, innan han snoffsade till det)
Övriga läsare kan upplysas om att ”Gesus” är skeptikerrörelsens nya stjärna, som gjort det till en skön konst att tramsa sönder diskussioner på nätet och få med sig horder av humanister och VoFare som proppar igen bloggar och forum med följdtrams

www.webcitation.org/67Yeg5dYJ

Börje Peratt (Humanism och Kunskap + totalt verklighetsfrånvarande)
”Beskrivningen av näthuliganer som ku klux klan får sin förklaring då de infekterar nätet i form av horder som i skydd av anonymitet attackerar enskilda. Man skulle kunna säga att ”mental störning” är ett onödigt invektiv om det inte vore för att beteendet och texterna som produceras ger diagnosen.”

Torbjörn Sassersson (Humanism och Kunskap + misslyckat medium med mera)
Gesus tar inget ansvar för vad han fabulerar om på snart halva svenska internet.

+ en massa, massa lögner och annat stolligt.

Terry Evans* (Humanism och Kunskap + bedragare)
”Mr Pettersson. . You certainly make sure that you as a real person cannot be targeted for criticism from anyone else, because of that it tells me very clearly that you do not have the courage of your own convictions. Until you are ready to step out of the shadows and make a public declaration of who you really are for me you do not have any credibility at all.”

Camilla Persson (Humanism och Kunskap, fast hon vill inte erkänna det!)
”Jasså, GP har hittat hit.”

www.webcitation.org/68oTTaG1S

Bloggare
Och här sist, nästan en egen söt liten blogg om ”Ärkeskeptikern Gesus” och hans ”anhang” ;-]

www.webcitation.org/69xtsT7ws

Ska sätta mig i soffan ett tag nu och försöka att inte få hybris över att vara en sådan inflytelserik kändis..!

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
En reaktion på ”Gesus P superstar

Kommentera gärna

