Jag får en (1) bokstav..!

Eller rättare sagt, jag GER en bokstav..!

Detta är minsann minst sagt lustigt om jag får säga det själv :-] Jag skriver ett ”M” istället för ett ”G” i en kommentar, det är/var allt. (mer om det kommer sen) Direkt har den egenpåhittade ”undersökande journalisten” (ett hån t.o.m mot Aftonbladets sjukt usla journalister), och allt annat han hittat på att kalla sig, Torbjörn Sassersson visst fått för sig att han vet vem Gesus är!

Mästerdetektiverna, NOT!
Sassersson och hans store idol, den verklighetsfrånvarande Börje Peratt har i över ett år försökt luska reda på Gesus identitet utan att klara det. Trots att jag hur många gånger som helst t.o.m sagt till dom att det bara varit att fråga mig. Men det har dom INTE VÅGAT, varför greppar jag inte. Men Sassersson ser ett ”M” och helt plötsligt är deras över ett år långa jakt på min identitet över..! Dom kanske frågade Terry Evans ideellt arbetande spöken vem ”M” är, dom är ju vana att jobba med bara ”en bokstav” :-]

Dessa två totala pellejönsar kallar sig ju bl.a ”undersökande och skeptiska journalister”, (öhhrk, opps förlåt jag kräktes lite i min mun här) dom klarar inte ens av att jämföra och se skillnad på två olika IP-adresser i kommentarsfältet på sina egna bloggar. Eller som i snillet Peratts fall när nidbloggen Harvarn skrevs från Peratts egen och samma IP-adress som han skrev allt annat ifrån..!

Men ja, tydligen är detta nivån/djupet på deras ”undersökande journalistik”, och det har vi ju iofs sett prov på tidigare! Ett ”G” blir ett ”M”, så är deras ”undersökande journalistik” och källkoll klar…

Så jepp, stoppa pressarna!

Jag/Gesus ska tydligen vara någon, MP-Souleye??? För det har nu Sassersson börjat kalla mig/Gesus överallt, vänta, vänta jag passar på att köra en ”Sassersson” här, på hela Svenska internet. Ha, ha…

Läs här, t.ex: Humanistbloggen
Och/eller här: Vof:s forum (MP/Souleye bortmodererat nu ser jag, för det är förbjudet att spekulera i användares identitet, men ”snip” är där Sassersson kallar mig det)

Ser också på VoF:s forum att den alltid så sjukt oärlige Sassersson INTE anser att han ”outar” mig! Han skriver hela tiden MP/Souleye, men menar att det INTE skulle vara att ”outa mig”, om jag nu var denne MP/Souleye..? Detta visar ju också exakt vad han/dom varit ute efter hela tiden när dom jagat min identitet, att så fort dom får tag på den, så ska den avslöjas utåt… Det kan väl inte bli mer svart på vitt än så!

Jag vet inte hur dom, för såklart är den andre tokstollen Börje Peratt inblandad, slagit ihop sina förvirrade huvuden för att komma fram till detta. Men det ska bli sjukt roligt och intressant att se och höra vad dom ska hitta på och ljuga om mig nu, och sen hur dom ska försöka förklara bort det..

Och om nu Sassersson fått för sig att jag är någon MP/Souleye och håller på att ”outa” mig som det, så måste ju Börje också tro det. Och då lär det bli svårt att förklara bort att han hotade och körde utpressning mot fel gubbe innan, och för denne ”nyhumanist” Peratt ska det väl inte vara några problem med en offentlig ursäkt för det, ELLER..?

Ja det ska bli sjukligt intressant att läsa Börje Peratts ursäkt till John Houdi nu då! Houdi som Börje ”visste” var Gesus senast dom ”outade” mig. Ja och så var jag ju iofs Per Edman och några andra med då också förstås… För det hade ju dom falska och fega sladderkärringarna på Övernaturligt iFokus talat om för honom. På tal om undersökande journalistik och kolla upp källor, och stabila källor framförallt!

Fantastiskt att läsa Sasserssons nivå på kommentarerna på VoF:s forum. Denne lustiga lille bittre man som har så många egenpåhittade titlar att det t.o.m får Idi Amin att framstå som modest och ärlig..!

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

14 reaktioner på ”Jag får en (1) bokstav..!

  1. Inte klokt.
    Dessutom verkar de tro att jag och du, om inte att vi är samma person, plötsligt samarbetar. De inser inte att vi har en sak gemensam bara: att vi inte tycker om att folk i sorg utnyttjas av samvetslösa påstådda medium.

    Skulle kunna tänka mig att Sassersson eller Peratt är på G med någon artikel eller bloggpost som fult attackerar mig eller dig, Gesus. Det brukar komma i svallvågorna efter att Sassersson går ut på skeptiska forum och bloggar och vräker ur sig näthat (som han inte INSER är näthat).

    Vänta bara… De är frustrerade och hatiska och de enda de kan gå på är du, men din identitet har de inte, och mig. MIN identitet har de och de har smutskastat mig och min fru och barn tidigare offentligt.

    Tänk att de inte pallar med meningsmotståndare i en vanlig debatt utan måste hänga ut oskyldiga, som vanligt.

    Gilla

    1. @J.Houdi

      Varför gör du så stor affär av det hela.Ja menar hur många är det inte som får skit på nätet av andra människor?

      Gilla

  2. Hur får Sasser och Peratt ett ”M” att bli MP-Souleye? Jag ser liksom ingen koppling alls. Varför inte M=Manne, eller M=Michael Shermer eller M=Margareta?

    Och hur outar man någons identitet genom att bara tillskriva denne ett nytt anonymt nick? För jag antar att ingen döper sitt barn till MP-Souleye?

    Ja, herrejösses. Vilka clowner.

    Gilla

    1. VoF:s forum:

      Calle555: – …samt spekulationer om användares identitet.
      Sasserson: – Det är ingen spekulation. ”snip”

      Den tycker jag är extremt kul. Hahaha… :D
      (Eller så har jag väldigt underlig humor.)

      Gilla

  3. Jag är övertygad om att PS, dvs clownerna Peratt och Sassersson alias Kling och Klang, följer det som avhandlas här inne på GesusBloggen.

    Borde det inte klia i deras fingrar att gå in även här och skriva av sig lite och outa Gesus alias John Houdi alias Per Edman alias MP alias Souleye på dennes egen hemmaplan så att säga?

    Ett tips till PS: Har ni aldrig funderat över att Gesus nog kan vara identisk med JL, alltså Jane Lyzell? Dvs att Gesus är JL:s alias Jane Lyzells alter ego. En djävul i kvinnokläder. Eller möjligen alfahanne i hyenaflocken.

    Det tror iaf jag…

    Gilla

    1. Sassersson har varit innte och postat i kommentatorsfälten vid ett par tillfällen, om du gräver bakåt lite. Så samma gång underhållande som djupt deprimerande läsning. Peratt verkar i princip aldrig posta något utanför sin otaliga och märkliga privata bloggar. Jag tror han har en egen blogg för nästan allt han pysslar med. För min del är Preatt än tokigare än Sassersson. Läs den här tråden om du missat den :) http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=38&t=15794&hilit=peratt

      Gilla

  4. Gesus har på annat håll i sin blogg kommit med två länktips, vilkas innehåll klär av Peratt och Sassersson och visar upp dem som Gud en gång verkar ha skapat dem, alltså som ett par skitstövlar som saknar total självinsikt av vad de håller på med.

    De båda länktipsen förtjänar att upprepas här: 1) http://www.kritiskanyheter.se/2012/01/09/terry-evans-vanner/ samt 2) http://jessicaschedvin.wordpress.com/2012/04/14/vad-ar-humanism-och-kunskap/#comment-90 .

    Det är skrämmande läsning som erbjuds. Jag kan bara önska att Peratt och Sassersson någon gång ska vakna upp ur sin jesuitiska villfarelse att ändamålet helgar medlen hur oetiska och klandervärda dessa än må vara.

    Jag fruktar att Peratt och Sassersson har drabbats av åsiktsinavel, ett resultat av att se på omvärlden med skygglappsförsedda ögon samt utifrån en enda synpunkt (nämligen att allt som vi säger och påstår är det enda rätta, allt annat är bullskit och/eller moraliskt förkastligt). Här hamnar till och med en sådan guru som Jane Lyzell på efterkälken, vilket inte vill säga lite, det.

    Ska man lita på det självförhärligande innehållet i Peratts artikel om sig själv i Wikipedia (länk dit finns i länktips nr 2 ovan), måste man nog ta och fråga sig, om inte Peratt har spelat en viktig roll även i det gudomliga skapelsearbetet såväl förr som nu.

    Vad är det man brukar säga? Är det inte något om att självskryt brukar lukta rätt unket?

    Gilla

    1. För att råda bot på dessa invändningar, att skryt är lite av att fuska, så har ju de båda herrarna flera gånger dragit ut för att ge varandra lysande recensioner. Min favorit är nog följande: http://borjeperatt.wordpress.com/2012/04/16/torbjorn-sassersson-ar-unik-25/ med passager som är minst sagt glödade.

      Eller vad sägs om denna:
      ”Torbjörn Sassersson har modet och engagemanget att ta konflikten för att medverka till ett bättre samhälle.

      De som angriper honom har inte förstått vare sig sin egen uppgift som människa eller vad samhället behöver för att utvecklas kulturellt, vetenskapligt och mänskligt.”

      Att säga emot Sassersson är alltså inte bara vara emot samhällets utveckling, utan hela mänsklighetens.

      De båda är en synnerligen frapperande union där det inte är så mycket fråga om inavel utan som en inte det minsta erotisk circlejerk. Kling och Klang är verkligen en träffande beskrivning.

      Gilla

  5. Tack, Jonas R, för även denna nya länk!

    Ja, efter att ha läst vad Peratt skriver i den bloggartikel som din länk leder till inser jag, att det väl måste vara blott en tidsfråga, innan Peratt och Sassersson får dela på Alfred Nobels fredspris med tanke på allt gott de under sin levnad har uträttat till gagn för mänskligheten.

    Jag tycker dessutom, för egen del, att den nya påve som snart ska väljas bör ha som högsta prioritet att inleda en process vars mål det är att Peratt och Sassersson ska bli helgonförklarade.

    Ett delat nobelpris samt var sin helgongloria skulle definitivt ge ökad tyngd åt de skriverier dessa båda herrar ägnar sig åt. Hela mänskligheten – utom, möjligen Gesus och dennes hyenor till lärjungar – till gagn och glädje.

    Gilla

    1. Haha, ja verkligen. Kanske Peratt kan BLI näste påve?

      När det gäller nobelpris så har Peratt redan tagit åt sig äran för ett sådant. På sida 5 (första textsidan!) i Succebo skriver han följande om sitt första (tror jag) jobb som lärarvikarie:
      ”På tavlan i klassrummet växte det fram en vänstersida med tankar och en högersida med känslor.Här föddes ett intrument som kom att kallas Livskompass. Den pedagogiska bilden visade sedan stämma med nobelpristagaren (1981) Roger Sperrys upptäckter om vänster och höger hjärnhalva”

      Redan som ung och ej färdigutbildad var peratt så skarpsinnig och klok att han kunde förgripa en nobelpristagare med sina insikter och geni. Av tonen att döma i boken så ser han detta som så uppenbart och självklart att frågor om efterkonstruktion och ljug bara är fånigt.

      Den boken alltså…. ja herrejösses. Jag har läst en del i den och den är så snårig och så full med antaganden, felslut och filosofiskt förvirrad att om jag skulle stryka över allt som är problematiskt skulle nog knappt en sida med sammanhängande text klara sig.

      Gilla

      1. Smaka på denna fån Peratt om sin bok Fiaskóbo –

        ”Efter 22 års forskning presenterar jag nu första delen ”Succébo-fröet till framgång” i en trilogi ”om Medvetandets uppkomst”. Liksom Darwins ”Om arternas uppkomst” (som tog många år innan han vågade lansera) är fynden så omvälvande att det krävts många år för att undersöka och pröva hypoteserna.”

        Ödmjuk farbror..!

        Gilla

Kommentera gärna

