Är det OK att ”outa” någon – någongång?

Börjar med att be om ursäkt för att vissa grejer antagligen kommer upprepas i inläggen här, men det är mycket nu, och i denna cirkus är det svårt att hålla reda på alla tokigheter…

Kan det någongång vara OK att lägga ut någons identitet på nätet, även vad dom än påstås ha gjort, utan att veta vad det kan får för konsekvenser för den som läggs ut? Särskilt när man inte är säker på att det är rätt och/eller ens kontaktar och kollar upp det innan.

Börje Persson, ehh jag menar Peratt som han bytt till (var väl lite fiiinare) och Torbjörn Sassersson som jagat min identitet i över ett år, har nu tydligen fått för sig dom vet vem jag är, IGEN! Och Sassersson jallafall verkar helt salig över det och skriver det t.ex på olika forum som en trilsken tonåring.

Den fåniga treenigheten
Dessa två verklighetsallergiker har inte klarat att ta reda på min identitet, trots att jag inte gömmer mig så särskilt. Och trots att Sassersson själv kan flyga ut ur sin kropp och sväva runt och hämta in alla möjliga hemligheter på hela jordklotet enligt honom själv. VARFÖR svävar han inte bara hit och kollar vem jag är? Jag har ju t.o.m bjudit hit honom, men han kommer inte…!
Den fåniga treenigheten
Börje som är ordförande i en förening full med folk som också kan t.ex använda fjärrsyn med utanförkroppenresor, snacka med döda och kanalisera från bl.a Universums olika dimensioner med mera, han kunde väl be någon av dom om hjälp att hitta mig..?

Inte ens med den tredje länken i deras treenighet klarar dom att ta reda på vem jag är. Detta trots att den tredje av dom, Terry Evans, har paranormala förmågor, kan snacka med döda människor, och dom snackar tillbaka till honom. Han har ju även ett helt andeteam som jobbar för honom i andevärlden och vet allt, och t.o.m kan se in i framtiden vad som ska hända. Varför kan inte t.ex Terry och hans andeteam bara fråga någon av alla mina döda anhöriga och/eller vänner vem jag är?

Inte ens när jag satt framför Terry på hans storseans, så kände varken han eller hans andeteam av att jag var där, TROTS att dom påstår att dom kan och gör just det.

Jag menar, vem kan väl ha bättre förutsättningar för att hitta mig..?

Och visst är det konstigt att alla dessa påstådda fantastiska förmågor aldrig kan användas till något ”nyttigt”, inte ens för dom som ”har” dom..!


Sunt förnuft
Nu tror ju jag att det med bara lite sunt förnuft gått ganska enkelt att hitta mig och vem jag är. Som jag sagt ett antal gånger, dom kunde ju bara frågat mig till att börja med. Det har dom INTE gjort. Dom har inte någonstans någongång under över ett år kontaktat mig och/eller frågat mig vem jag är, trots att jag t.o.m uppmanat dom att göra det!

Jag har också som jag sagt haft och har lite ”Cameos” här och där om man är lite vaken…

I mitt och detta fall kanske det inte är så ”farligt” eller skadar så mycket om jag outas, men hur vet dom det?

Jag tror knappast att jag överdriver om jag säger att det även lagts ner ett antal timmar på att få reda på Garvarns identitet för att kunna attackera honom. Och kanske fortfarande görs… Vilken dom inte heller klarat ta reda på!

Hot utpressning och lögner t.o.m mot familjerna – inget nytt för dom
Detta är ju absolut inget nytt för dom, Torbjörn Sassersson t.ex har ju mycket fegt och fult outat en annan ”känd skeptiker”, Calle555, och t.o.m hotat hans fru och familj. Ja jag vet, det är HELT SJUKT!

Hela tråden om det här! Men kika gärna på länken ovan, där är det mest sjuka ”sammanställt”, hot, utpressning och lögner..!

Och Peratt som helt felaktigt drog in Illusionisten Houdis fru och barn när han hotade och körde med utpressning för att stänga ner GesusBloggen med mera när han trodde Houdi var Gesus! Och jag behöver väl inte nämna alla mail dom skickar till bl.a arbetsgivare…

Vad det handlar om för deras del
Detta visar exakt vad deras anledning till att försöka få tag på min identitet är och var, och hur kåta dom är på att bara outa mig/Gesus utan att tänka det minsta på konsekvenserna för det. T.o.m även om det är helt fel person, det skiter dom fullständigt i. Nu ska det outas…

Varför inte börja med att höra med mig, och om dom tycker jag ska sluta med vad jag håller på med, varför inte börja med att bara be mig sluta?

Typ vi vet var du bor nu!
Nej detta handlar endast om ”hämnd” och att försöka ”skada” från deras sida, inget annat, oavsett vad det ”kostar” för den som blir outad av dessa två. Som utan att skämmas kallar sig nyhumanister och samtidigt bär sig åt såhär. Det gäller att smutskasta dom som har en annan åsikt än deras, för att flytta fokuset från den egentliga sakfrågan och skita ner dom som inte tycker som dom så att dom framstår som onda och elaka och därmed inte ska vara trovärdiga.

Och ja, nu brinner det i skallen på dom, ut med vem Gesus är, utan att kolla några källor, om dom har några, eller undersöka det. Sassersson har sett ett ”M” i en kommentar från mig, det räcker, nu är jag någon MP, Souleye..! Skriv det, snabbt…

Läs här, t.ex: Humanistbloggen
Och/eller här: Vof:s forum (MP/Souleye bortmodererat, för det är förbjudet att spekulera i användares identitet, men ”snip” är där Sassersson kallar mig det)
Hemlig?

Hur kan man tycka det är OK att agera såhär, när man själv påstår att man är såååå humanistisk att man t.o.m kallar sig nyhumanist för det räcker inte att bara vara humanist tydligen.

Men!
Tänk om jag var en med t.ex skyddat boende eller skyddad ändrad identitet och nu blir avslöjad. Kanske jag rent av är en muslimsk kvinna och nu kommer att få duktigt med stryk av min fundamentalistiska man och familj, kanske t.o.m bli hedersmördad för att skrivit GesusBloggen helt emot min religion med mera.

Jag menar, dom snackar ju så mycket om att ha ”öppet sinne”. Har dom det för olika varianter här då t.ex, och isåfall bryr dom sig inte ändå? Och dom tjatar ju om att alla ska få tro vad dom vill, vilket alla väl får, men tydligen bara om man tror samma som dom, annars ska man ner i smutsen och hängas ut..!

Kan Torbjörn och Börje stå för, om det händer någon något på grund av deras oansvariga agerande med att ”outa” folks identiteter?

Jag ”vet” att försvaret och bortförklaringarna från dom kommer vara att det inte var någon identitet som lades ut, utan bara några initialer och ett namn för en webbplats. Men det är som att skriva, ”TS – Newsvoice”, inte så svårt att greppa och/eller ta reda på vem det är liksom…

Vågar dom inte outa fullt ut?
Jag är lite förvånad att dom inte skrivit och gått ut med det mer än*, (inte vågat?) jag VET ju att dom är/var på gång med det. Kanske har dom fått kalla fötter, förstått att dom är helt fel på det, IGEN, och sansat sig? Eller dom kanske t.o.m har kollat upp det och förstått att dom har fel, IGEN!

Eller sitter dom och smider sina illvilliga planer för att ”skada” MP – Souleye så mycket dom kan, i nyhumanismens namn..? Stackars denne MP!

I vilket fall så är det väl läge för dom att börja kolla upp lite innan dom slänger ut en massa falska rykten och lögner på nätet. Särskilt när ryktena kommer från några sladderkärringar på ett forum som t.ex tror att man kan heala batterier och att delfiner lagar jordskorpan…

Om inte så för att undvika att totalt göra bort sig och visa exakt vad man håller på med, och HAR FEL – IGEN! Men, det har ju aldrig varit deras grej, det heller..!

* = Teaser ;-]

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo
9 reaktioner på ”Är det OK att ”outa” någon – någongång?

  1. Att outa är enbart tarvligt. Och larvigt. Puerilt.

    Men det är väl därför som Peratt & Sassersson ägnar sig åt just det.

    Varför skulle dessa båda herrar vara tarvliga och genomfalska på snart sagt alla områden utom just när det gäller outing/outning?

    De är ju för övrigt, åtminstone i mina ögon, tarvliga mot mig genom att de, trots mina upprepade vädjanden och uppmaningar, ändå inte vill göra mig den tjänsten/ynnesten att replikera och bemöta mina egna tarvligheter mot dem här i de olika kommentarsfälten på GesusBloggen.

    Jag börjar nästan bli rädd, att Peratt & Sassersson har tappat gnistan. Är det verkligen bara mot Herren Gesus och John Houdi (och några VoF-medlemmar) de numera orkar vara tarvliga?

    Ynkligt i så fall.

    Gilla

    1. Jag VET att du inte behöver vänta på några bemötande/kommentarer från någon av dom fegisarna här, dom vågar bara skriva där dom själv kan moderera och radera som dom vill och så att det passar dom och deras ohederliga agenda…

      Ibland, ibland så kan Sassersson inte hålla sig utan slinter då med tangentbordet och hasplar ur sig lite påhopp och lögner på någon annan webbplats. Men sen är han som vanligt snabbt borta utan att kunna bemöta och belägga vad han hittade på där…

      Nu har ju Börje öppnat kommentarsfältet på sin blogg där dom hoppar på Houdi, enbart för att locka dit ”skeptiker” som sen såklart blir raderat och en organiserad attack om någon skriver där

      Ja det är så sjukt så man blir nästan upprörd!

      Gilla

      1. Jag fruktar att du har rätt, Gesus. Det påminner mig lite om historien om den kvinnliga masochisten som raggade upp en sadist och tog med sig honom hem för lite lattjolajban.

        Varvid följande dialog utspann sig:

        Masochisten: – Å, slå mig, prygla upp mig! Jag vill åka på stryk.

        Sadisten: – Nix.

        Jag tycker att Peratt och Sassersson påminner en hel del om denne sadist i min dialog här ovan.

        Gilla

  2. Man ska väl aldrig ”outa” någon som har valt att vara anonym.Eller någon som har gett i förtroende till någon vem den egentligen är.
    Men jag funderar på vad som räknas med att ”outa”?
    Att skriva ut den som valt att vara helt anonym dennes riktiga namn på forum är ju självklart att ”outa”.Men det finns väl en så kallad osynlig ”outning” också,där någon vet,eller har jobbat på att ta reda på identiteten och sedan skickar typ 78 stycken pm till alla möjliga människor och ”outar”. Räknas det som att ”outa” någon då,eller faller det under någon annan regel?

    Gilla

Kommentera gärna

