Zugzwang :-]

Sorry att det handlar om dessa två knallhatar igen, men det går tyvärr inte att undvika. Men jag tänkte att nu ska dom kläs av ordentligt och sen hoppas jag slippa höra talas om dom igen efter det. Dom kan få bjäbba och ljuga i sin lilla ankdamm för sig själv och alla sina påhittade fans, och jag kan lägga tid på bedragarna istället.

Anledningen till att dom är på tapeten här nu igen är först och främst för inblandningen i Terrys sjuka mail till mig, och sen att Sassersson är ute och ”outar” Gesus, som fel person igen. Antagligen för att försöka flytta fokus ifrån ”Terrys” psykmail. (jag har nu fått bra indikationer på att det är Peratt som författat dom)

Känns som den fåniga duon är i/har dragtvång nu och inte klarar det, för dom har inget. Kanske en liten mexican standoff helt plötsligt.

Svart på vitt
Men lugna och fina… JAG HAR grejer som dom INTE kommer komma undan som visar vad dom håller på med, och det ska bli intressant att se dom försöka slingra sig och ljuga om det..!
Mexican standoff
Jag väntar och väntar och väntar på deras stora scoop, outningen av Gesus och på vad dom ska ljuga ihop om mig då.

Men dom verkar ha fastnat i vinkelvolten, vågar dom inte göra sitt nästa stora drag nu när dom har (tror sig ha) min identitet med mera, eller vad handlar det om?

För som ”dom” säger i Terrymailen till mig, – ”Jag studerar även dig väldigt noga – Du är ett internetspöke och jag har tänkt driva ut dig och hjälpa dig att komma ut i ljuset.” Vad väntar dom på?


Fast något är på gång med dom nu, Sassersson har t.o.m vågat sig ut och ljuger i kommentarsfälten och på forum för att få lite mothugg som dom sen kan kalla näthat, och smiter sen standardfegt iväg utan att våga bemöta vidare.

T.ex här: Humanistbloggen

Börje har dragit igång en ”serie” om näthat där han igen hoppar på John Houdi av någon anledning, och försöker få ”skeptiker” att komma in och kommentera så att dom sen kan kalla det för en organiserad attack osv…

Taskigt med kommentarer – särskilt som håller med
Men som vanligt hittar dom själv då på personer som skriver kommentarer, för det dyker inte upp någon annan. Ja, förutom Sassersson som direkt är där med sin tunga i arslet på Peratt. Såklart är det då ”någon” som skriver exakt som Sassersson konstigt nog, och tydligen är fullt insatt i och med total obestridd kunskap om hur det ligger till och vet allt t.o.m om mailen som Peratt skickat med mera :-] Och DOM anklagar andra, helt utan belägg också, för att ha flera olika nick och skriva anonymt. Ja det är så jävla patetiskt alltså…

Ser att det faktiskt dykt upp någon annan som snällt frågar något där, men blir såklart direkt ”härskad”, sågad jäms med fotknölarna och förklarad att ha fel, och någon annan raderas bara helt enkelt. Helt i deras nyhumanistiska stil.

Läs här: webcitation.org/6Ee3UPUjE

Kasta pil i gummibåt
Intressant här också att Peratt istället för att svara på Hoduis mail över mailen, lägger upp/ut Houdis mail på bloggen och svarar ENDAST där. Om man då minns och tittar på vad som skrevs i ”Terrymailen” till mig (av Peratt?).

”det är inte min taktik att lägga ut den information jag har på nätet – känner du att du vill offentliggöra detta på något vis, så är det en tydlig indikation på att du är moraliskt korrumperad och inte går att lita på.”

Ja, snacka om att bita sig i arslet..!

Är det kanske ett ”straff” mot Houdi, för att han visade vad Peratt skrev i sina mail när han hotade med mera om Gesusbloggen och att jag la ut det som belägg/”bevis” på att han verkligen hotade och körde med utpressning för att tysta ner mig? Och för att jag la ut ”Terrys” sjuka hotmail till mig som mest troligt skrevs av just Peratt.

Känns som Houdi får ta en hel del skit för vad jag hittar på också tyvärr, eftersom dom inte kommer åt mig och dom måste ju ha någon att kasta sin skit på och ljuga om. Och det är helt sjukt galet hur dom HELA TIDEN ALLTID gör exakt det som dom alltid beskyller andra för att göra, som dom i sitt fall INTE gör, och att det ska vara fult med mera..!

Som sagt, snacka om projicering av helt hisnande galna mått!

Genanta bevis för dom
Man märker tydligt nu att Peratt (och Sassersson) har stora problem med att hans hot och utpressningsförsök mot Houdi och Gesusbloggen tidigare inte gick att sopa under mattan, utan hela tiden dyker upp fortfarande. Han/dom fixar inte ljuga bort det, och det ligger helt klart och gnager i honom att han inte klarar det. För här tar han nu nya krafttag för att försöka vända på det så att det var Houdi som hotade honom??? Det är helt sjukt, alltså riktigt sjukt!

Det kommer nog något – men vad..?
För, skulle Börje skriva en hel ”artikelserie”, ja HAN kallar ju det det, UTAN att ta med sitt ”favoritinternetspöke”, ”mobbare” och ”näthatare” med mera, nej jag tror inte det…

Som Börje sa/skrev första gången jag kontaktade honom och undrade om hans åsikt bara. F.ö ENDA gången han vågat svara/bemöta mig ever!

”@Gesus whoever. False identity! Varför ska jag respektera en förfrågan från ett troll?”

Detta, och ÄNDÅ ägnar han så mycket energi och tid åt att skriva om mig, för att inte nämna all tid och energi för att försöka få reda på vem jag är ;-] Och ännu igen en gång, UTAN att en enda gång bara kontakta mig för att höra vem jag är eller ev be mig sluta med det han tycker jag inte ska syssla med…

MEN, varför vågar dom inte ”outa” Gesus nu, som dom enligt dom själva ju vet sedan länge vem det är, fullt ut utan bara lite sådär, ”vi vet var du bor”?

Jag VET ju att dom tror, eller det kanske är TRODDE numera, dom visste min identitet och hade inlägg på gång om det. VARFÖR vågar dom nu inte publicera det..?

Undrar förresten om jag inte ska kalla dessa mina inlägg för ” en artikelserie om nätidioti” av ”journalisten” Gesus. För kan dom två pellejönsarna kalla sig journalister och vad dom skriver för artiklar, så kan fanimig jag det också, no prolems alls?

Och som Sassersson säger – ”Den bästa journalistiken hittas i den oberoende bloggosfären!” :-]

Skägget i brevlådan
Nu har dom målat in sig i hörnet utan att kunna komma därifrån med alla sina lögner som finns svart på vitt, och helt utan några egna belägg för det dom påstår och ljuger om…

Eftersom dom påstår att dom ”VET” vem Gesus är och har VETAT länge enligt Peratt, och Sassersson redan ”outat” mig som MP/Souleye, så måste ju detta innebära att dom ”VET” att jag är denne MP/Souleye, eller? Jag kan inte få ihop det på annat vis..!

Men kan det vara för att t.o.m dom förstår att dom kommer stå där med brallorna nere vid anklarna rejält denna gång, det kommer dom att göra ivilketfall det kan jag LOVA, och inte kommer att kunna bortförklara vad dom håller på med som dom inte vågar publicera vad dom ”har”?

Men jag kan säga som så, det kvittar vad dom hittar på nu, för denna gång har dom verkligen sketet i det blå skåpet! (det med det blå skåpet är speciellt till dig Börje, fundera på den och se om poletten trillar ner)

Jag med flera bara VÄNTAR..!

Och om någon av någon underlig anledning inte skulle greppa det själv, så är jag såklart den gode i klippet med den klassiska mexican standoffen nedan. Var ju liksom bara tvungen att lägga upp den ;-]

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

15 reaktioner på ”Zugzwang :-]

  1. Nu har jag lärt mig ett nytt ord, i Börjes senaste kommentar i sin blogg (23/2) –> ”impertinent”… http://www.webcitation.org/6EeeFRcrI

    Det han skriver om – impertinenta kommentarer – torde nog kvalificera till Nobelpriset i skitsnack!
    Det han där påstår om John och Gesus är 100% lögn. (Han kan ju enkelt försöka motbevisa mitt påstående – eftersom det han påtalar är sådant som är skrivet, svart på vitt.)

    Det är bara att motbevisa mig, så ändrar jag min uppfattning. Det är enkelt att visa upp en bukett av impertinenta kommentarer från iFokus (relevanta forumen där) – om sådana existerar – i denna världen.

    Tills dess – är Peratt en Überlögnare, i mina ögon.

    Gilla

    1. Han är riktigt riktigt ofrisk – ”Den enträgenhet med vilken radarparet Houdi Gesus kränker kvinnor tar en stor plats i en vitbok om näthat.”

      Nu kränker jag (och Houdi) kvinnor också..?

      Jag ser fram emot när dom jävla knallhattarna ska visa ett enda ”belägg” för alla deras sjuka lögner. Det blir bara värre och värre…

      Gilla

  2. Jag håller på dig Gesus, MEN jag måste få säga att din blogg var mycket intressantare och roligare innan detta ”krig” blossade upp…
    Mvh Jonas

    Gilla

  3. Fan, vad säger du, Gesus? Ska vi kanske börja jobba ihop på allvar för första gången, i stället för en och en, och klä av dessa näthatare?
    De tror ju redan att vi samarbetar så varför inte bekräfta deras inbillning?

    OM vi börjar samarbeta så behöver du inte berätta din identitet till mig heller.

    Ja, faktum är att jag vet inte heller vem Gesus är OCH är HELT OINTRESSERAD av att veta vem han är.
    Men så har jag iofs inga planer på att hota, svartmåla, kränka och förtala Gesus som herrar Sassersson/Peratt har.

    Faktum är att jag även är HELT ointresserad av personerna bakom alias/nic som döljer sig bakom tanterna på iFokus t ex.
    Till skillnad från Sassersson och Peratt respekterar jag deras önskan att få vara anonyma då jag är i intresserad av SAKFRÅGAN och INTE personerna.
    Sådant kan aldrig Peratt eller Sassersson förstå. Konstigt nog då de är ledande inom en påstådd humanistisk förening Humanism & Kunskap.
    Fan, de har ju ingen humanism och ingen kunskap ju mer man läser vad dessa näthatare skriver…

    Gilla

    1. Även jag är helt inne på det spåret. Vem bryr sig vad personen bakom nicket heter i verkligheten? Det finns faktiskt personer som vill vara anonyma, så låt dem vara det då. Detta maniska sätt att jaga folks identitet av Peratt och Sasser är ju skumt. Och just i det fallet verkar ju tidigare erfarenhet att anonymitet är precis vad som behövs mot dem, annars börjar de väl ringa till arbetet eller hem och trakassera en.

      Det intressanta är ju vad som sägs i debatten, inte vem som säger det.

      Gilla

  4. Såg att Peratt kör med sin konspirationsteori på sin bloggs kommentarer att jag och Gesus samarbetar.
    Börjar faktiskt tycka ganska synd om honom…

    Så här skriver han bl a: ”Vad vi kan bevisa är att Houdi och Gesus är näthatets radarpar. Det är väldokumenterat hur de följer varandra i spåren då någon ska utsättas för deras vedergällning.”

    Det är ju lustigt att han vetat det och vi har inte ens startat samarbetet ännu. Det är tragiskt att se hur han ljuger och hittar på den mannen. Skulle vara kul att se bevisen han har som inte har med påhitt eller hörsägen att göra för mig veterligen har jag och Gesus aldrig samarbetat men däremot nu först förts samman av Peratt och hans svänggäng (ändå har vi inte börjat något samarbete ännu).

    ”Näthatets radarpar” är ju bara ett grovt påhopp och ett grovt förtal.

    Undrar egentligen vad som är målet med Peratts vedergällning och hat? När blir han nöjd och slutar förtala mig och jaga Gesus?

    När min eller Gesus karriärer är krossade?
    När våra familjer går ifrån oss?
    När vi tar livet av oss själva?

    Jag tror att en så stött gammal man som Peratt som är så förtvivlat bitter så finns inga gränser. Hans hat är nog oändligt vilket det bara kan vara i en mycket sjuk människa. Jag hoppas innerligt, för Peratts bästa (ja, jag är ju humanist. Ni vet; den där riktiga sorten), att han inte är sjuk utan bara är frustrerad och så bitter som han uppvisar i sin blogg och en dag lugnar ner sitt hat och kanske skaffar en vettig hobby.

    Men samtidigt så är ju lite roligt att två av Sveriges absolut största näthatare ger mig oxh Gesus den uppmärksamheten bara för att vi har ett gemensamt intresse: att jag och Gesus inte tycker det är ok att människor i sorg luras av bedragare. Det borde Peratt och Sassersson också vara…

    Gilla

  5. Bara en liten undran: Kan det påstådda näthatet mot kvinnor möjligen ha att göra med att det företrädesvis är just kvinnor som är woo-woos?

    Jfr din faktarika bloggartikel Woo-wooprofielring från den 15 oktober 2012, Gesus: https://gesusbloggen.wordpress.com/2012/10/15/woo-wooprofilering/#comment-1873 .

    På tal om Peratt & Sassersson: Kan även män vara bitterfittor?

    I så fall tror jag dessa två herrar är just det.

    De har i alla fall anledning att känna sig bittra, eftersom allt fler verkar hitta hit till GesusBloggen. Och DET kan de väl ändå inte ha haft som sin målsättning?

    Gilla

    1. Ja detta nu med att det ska vara mot kvinnor, det är u bara mer panikartat från deras sida för att det ska låta ännu mer värre väl… Men det blir bara fånigt – Jag är snart klar med knastarna och dom har gjort sitt Hoppas slippa höra talas om dom sen ens

      Gilla

Kommentera gärna

