Torbjörn Sassersson och Börje Peratt – Pellejönsleaks!

Peratt-Sasserssoncirkusen lite snabbt sammanfattat här!

Mästerklantskallarna Torbjörn Sassersson och Börje Peratt planerar en ”attack” för att dölja och flytta fokus från ”Terrys” sjuka diagnosmail till mig. Jag får reda på det när Peratt läcker ett kommande inlägg, och jag lägger en/ett ”fälla/bete” till Sassersson. Han sväljer det direkt och ”outar” mig också direkt som den dom nu tydligen tror jag är. Peratt går igång med ett inlägg som han inte heller greppar går ut i hans RSS-flöde så att alla kan se det, denna gång hela inlägget.

Jag har vänt namnet baklänges på den som dom tror är jag/Gesus, för att det inte ska komma upp i sökmotorerna och hittas här som ”näthatare” med mera, helt oskyldigt! leakiM – sungaM nosslåP eyeluoS

***

Den 13 feb 2013
Börje Peratt skriver ett inlägg till sin blogg där rubriken går ut i hans RSS-flöde utan att han begriper det.

”leakiM nosslåP eyeluoS är näthataren Gesus”
www.webcitation.org/6EWlSe97c

Den 14 feb 2013
Jag får reda på det och lägger ut ”betet” i en kommentar på Humanistbloggen :-]

”Ha d – MP”
humanistbloggen.blogspot.se/2013/02/

Den 16 feb 2013
Torbjörn Sasserssons – ”outar” Gesus på Humanistbloggen och i VoF:s forum efter att ha tagit betet.

”Tack för din åsikt eyeluoS”
humanistbloggen.blogspot.se/2013/02/

”MP/eyeluoS, (*snip*) skulle du vilja ställa upp i en intervju för NewsVoice?”
www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=38&t=19789

Den 18 feb 2013
Börje Peratt har antagligen fått rapport från Torbjörn Sassersson om mitt lockbete, ”MP”:et och går igång med ett inlägg som han inte heller begriper att det går ut i hans RSS-flöde. Denna gång hela inlägget :-]

”sungaM nosslåP eyeluoS och John Houdi näthatets radarpar”
http://www.webcitation.org/6EWlSe97c

(Här har dom jallafall fått rätt på att det är en sungaM och inte leakiM)

Den 21 feb 2013
Börje Peratt skriver på sin blogg i kommentarsfältet att dom vetat Gesus identitet sedan länge. Början på 2012!

”När det gäller Gesus identitet har vi vetat den ganska länge nu.”
www.webcitation.org/6Ee3UPUjE

Den 23 feb 2013
Börje Peratt verkar fortfarande säker på att det är MP som är Gesus identitet…

”Att många som drabbats förväxlat JH med MP kan vara för att J förser M med material.”
www.webcitation.org/6Ee3UPUjE

Den 25 feb 2013
Jag släpper inlägget – Gesusstyle efter att ha väntat på att Börje Peratt skullat våga släppa deras självsänkande hittepåinlägg om ”MP” med mera!

Gesusstyle!

Den ? ? 201?

Torbjörn Sassersson och Börje Peratt – svarar på detta med att..?
(förhoppningsvis med att dra in huét, begripa att dom är totalt avslöjade och håller käften för gott så ALLA slipper höra deras korkade lögner mer)

***

Resultatet!
Massor av belägg svart på vitt hur Börje Peratt och Torbjörn Sassersson ljuger och arbetar och vad det handlar om för deras del. Att enbart smutskasta dom som ifrågasätter och flytta fokus från bedragare och deras bedrägerier.

Ha, ha, snacka om blå skåp, bita sig i röven, skjuta sig i foten och brallorna nere..!

Bara MÅSTE klämma in denna här:
”Eftersom jag jobbar med rykteshantering måste jag vara försiktig med att sprida felaktiga rykten.” – Torbjörn Sassersson

Jag har fö tackat ja till intervjun med Torbjörn Sasserssons, men han verkar inte intresserad längre..?

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

9 reaktioner på ”Torbjörn Sassersson och Börje Peratt – Pellejönsleaks!

  1. Jag är inte den som lägger mig såna här diskussioner annars men måste säga något nu innan jag börjar ”kräkas” på riktigt.

    Jag halkade in i detta pga att jag anser att Terry Evans är en bluff. Jag har själv stött på ett annat medium som öppet sagt att Terry ÄR en bedragare och mjölkar pengar av folk. Sviken av sina egna? Kan man väl påstå samtidigt som det uppenbarligen finns de som gör allt för att försvara och skydda.

    Vad jag själv ”tror” på är inte relevant eftersom bedragare finns oavsett om man tror på saker eller ej.

    Av den här anledningen drogs jag med att följa diskussionerna som följt. Jag har läst och läst. Inte bara Gesus eller JH’s ord utan även Peratts och Sasserssons… för att inte tala om ”Terrys”. Ja jag är så ond att jag tycker att det är underhållande.

    Det gör ont i mig när jag läser allt som skrivs eftersom jag skäms åt dem och då menar jag inte Gesus eller JH.

    Jag har ingen fin utbildning, är inte särskilt allmänbildad, tittar knappt ens på nyheterna men jag är fan inte dum i huvudet för det.
    Att jag är en ”enkel” människa lyser säkert igenom i mitt sätt att skriva, att jag inte kan slänga mig med en massa fina ord men anser mig ändå vara intelligent nog för att kunna dra slutsatser av det jag läser. Att jag skriver här och inte på Peratts sida kanske visar vart jag står?!

    Peratt och Sassersson, nu får ni väl ändå ta och ge er! Om det inte finns en massa ordväxlingar som inte publicerats eller några andra bevis att lägga fram så ge upp nu! Det här är mer än pinsamt!

    Jag kan förstå av vilka anledningar man skulle välja att tro på ena eller andra sidan men just NU, fram tills NU finns det ingen som har följt det som går att läsa offentligt som kan påstå att Peratt och Sassersson skulle vara de ärliga, friska människor de påstår. Vet att allt brukar brytas ner i detaljer och att de kanske inte själva använt de orden (förhoppningsvis ingen annan heller) men budskapet de förmedlar, hur de desperat försöker rentvå sig från allt som är bevisat, uppenbart och alldeles offentligt och fritt för vem som helst att läsa, det framkallar mina kräkreflexer.

    Jag tar avstånd från all typ av näthat, troll och djävulsskap men tycker att det är friskt att vara kritisk, att ifrågasätta saker. Jag tycker det är lågt att inte bemöta kritik och besvara frågor om man står för något som behöver ifrågasättas. Att anklaga människor för saker som man själv ägnar sig åt. Blanda in oskyldiga (MP, JH), hoppas MP anmäler och att JH blir lämnad ifred.

    Jag tycker att det är avgjort men att många frågor är obesvarade. Frågan är om de någonsin kommer att bli besvarade?

    Gesus, du har lagt ner ett enormt jobb och tålamod på detta. Jag tycker inte alltid att du gjort de bästa ordvalen, att det ibland blivit lite väl provocerande men jag förstår nu, ”polletten har trillat ner”. Jag förstår vad det är du velat bevisa och jag tycker att du har gjort det. Nu hoppas jag bara på att du får dina frågor besvarade i framtiden.

    Lycka till, jag fortsätter följa och nu har jag ”kräkits” klart.

    Gilla

  2. Av alla de många Hitlerutbrott jag sett under årens lopp är det videoklipp som avslutar det här GesusBlogginlägget absolut ett av de allra roligaste.

    Det är förbannat roligt. Minst sagt. Men så är ju texten också ”based on a true story”.

    Jag förmodar att det är Herren Gesus själv som åstadkommer den här textningen av Hitlers olika raserianfall. Vilket innebär att OM Gesus någon gång skulle tröttna på att blogga, vill jag verkligen rekommendera honom att i så fall satsa på komedibranschen i stället.

    Helt klart är Gesus (a.k.a. MP/Souleye enligt vissa kolleger i komedibranschen) en komisk naturbegåvning av sällsynt skådat slag.

    Som komiker eller komisk textförfattare är jag övertygad om att Gesus skulle kunna dra in långt fler stålar än Terry Evans gör på sina storseanser.

    Fast om Gesus skulle kunna tjäna lika mycket som Börje Persson/Peratt förmodligen måste ha gjort på sin bokutgivning – ja, det tvivlar jag på.

    En sådan bestsellerförfattare och ett sådant geni som Börje Persson/Peratt föds/finns det nog högst en av varje århundrade.

    Jag vet inte om det är sant, men jag har hört ryktas om att det är Börje Persson/Peratt som lär ha uttalat dessa berömda ord: ”Jag har aldrig haft fel. En gång trodde jag att jag hade fel i en debatt med Gesus. Men det visade sig senare vara fel.”

    Blott ett geni kan väl formulera sig på det geniala viset – eller hur? Det är därför som jag tror att ryktet kan vara sant. Fast själv är jag inget geni, så jag kan förstås ha fel därvidlag.

    Gilla

  3. Oj! Såg att Peratt gett sig på Martin Wicklin på sin blogg nu också. Nu får han väl snart sluta jaga väderkvarnar.

    Ha d.
    /HH

    Gilla

Kommentera gärna

