Peratt och Sassersson – keep digging!

Jag trodde inte dom kunde gräva sin grop djupare. MEN, dom förvånar, samtidigt som dom inte gör det!

Jag trodde jag skulle slippa mer av Börje Peratt och Torbjörn Sasserssons sjuka lögner och påhitt, och att skriva mer om dom. Men dom är precis som när man väl trampat i hundskit, så är det svårt att bli av med sen… Dessa två paranormalwannabes är ju numera som två sugfiskar/parasiter på Terry Evans. Dom har tungan så långt upp nu att det går inte undvika dom om man ska skriva eller något om Terry Evans.

Väderkvarnarna
Dom fortsätter kämpa mot sina påhittade väderkvarnar och drar sig inte för att utnyttja någon eller något i sin fega, falska och fula ”kamp”.

Tydligen en storoffensiv på gång nu – kan det vara för att flytta fokus från bedrägerierna kanske?

Falsk matematik
”Terry Evans” startade ju en blogg häromdagen och Torbjörn Sassersson briljerar med att det varit runt 6 000 besökare där redan första dagen. Javisst, bara det att det var INTE besökare på bloggen, utan folk (och 5 000 inte 6 000) som påståtts gillat ett inlägg om den på Facebook, och inga/inte några som BESÖKT bloggen! MEN Torbjörn Sassersson ”uppskattar” att det har varit runt 6 000 besökare…

Detta skriver Torbjörn Sassersson i smått längst ner så man inte ska se det – Summan är uppskattad då statistiktjänsten första halva dygnet inte var i bruk, men över 5000 personer gillade ffa den 19 mars 2013 på Terrys Facebook-sida att bloggen lagts upp. Behändigt och helt som vanlig lögnaktigt och falskt anpassat!

Keep digging!Gräv – gräv!
Fånarna fortsätter att bara gräva sin grop djupare och djupare.

Som att både Börje Peratt och Torbjörn Sassersson t.ex FORTFARANDE påstår att ”MP” ska vara min identitet!

Kan det vara för att det INTE går att bortförklara deras sjuka idiotpåhitt att ”outa” mig som det, utan det istället bara obstinat måste hållas kvar vid lögnen för dom har för mycket att förlora på att erkänna..?

Torbjörn Sassersson som ju alltid gnäller om upphovsrätt och anklagar andra för att bryta mot den (utan att det är sant som vanligt) – sen tar han själv en video, snor den rakt av, ändrar namn på den och lägger upp den i sin egen Youtubekanal..!

Sen passar han på att ljuga om att JAG ska ha ändrat i videon för att jag trodde den ”skulle kunna användas emot mig”, emot MIG, hur då??? En annan lögn på det, som också går att visa att det är just en lögn, att det ska vara ändrat i videon och att Torbjörn Sassersson visar en annan version, som han kallar originalet. Det är bara att kika på videorna, så ser man att dom är exakt likadana, INGET ändrat.

”När Gesus inser att videon kan användas emot honom ändrar han textningen (och lägger upp igen), men undertecknad hann spara ned originalet som du kan se nedan.” – Torbjörn Sassersson (bevisad lögn)

***

Alla dessa sjuka lögner, som så lätt går att bevisa att det är bara just lögner. Men han/dom räknar väl kallt med att inga woo-wwoos kommer att kolla upp något i vanlig ordning utan bara tro blint på vad som helst. Särskilt om det passar deras egenpåklistrade offerroll och hittepåvärld.

***

Börje Peratt har ju f.ö också använt en av min videos – där han i samma inlägg som videon anklagade mig for just bryta mot upphovsrätten! Tja vad ska man säga..?

Eftersom det är en ”Hitler rants”-video, så självklart används den till en Godwin, för att göra det lite ”hemskare”! Detta gör Torbjörn Sassersson utan att blinka, TROTS att han själv ”hyllade” videon när han såg den förstskepticism.ifokus.se

Jag citerar – ”Jag fick mig ett gott skratt denna morgon då jag fick tipset om en Hitlerfilm producerad av Gesus Brother där jag figurerar. Hitler är upprörd över Sassersson, Evans och Peratt. Vem som är Hitler framgår inte. Kanske Hitler är en föreningsordförande… Filmen är ett bra exempel på digital satir och den är varken näthat eller trakasseri.” – Torbjörn Sassersson

När Torbjörn Sassersson sen skriver om den, så förutom att förvränga hela grejen med den, så DÅ är den näthat… Tja, vad säger man!

Skoj att läsa att Torbjörn Sassersson inte greppar att Hitler är just Hitler i ”Hitler rants”-videor. Det är liksom det som är själva grejen!

Torbjörn Sassersson försöker sen också förvränga det till att videon är ”mot skeptiker” genom att ändra namnet på den och – ”där han denna gång låter Hitler karaktärisera skeptikernas desperation mot Terry.”

Detta är ju så jävla roligt, varför skulle jag göra det ”på det hållet”..?

För övrigt så ligger inte klippet på Gesus Youtubekanal utan på en annan Youtubeanvändares, så där är Torbjörn Sassersson också ute och reser när han anklagar Gesus för den/det. Men det spelar väl som vanligt ingen roll, bara han kan kasta skit så kvittar det med sanningshalten..!

BonusFånerier
Torbjörn Sassersson skriver vidare

”Trollerikonstnären John Houdi fick fritt fram att smäda Terry Evans på Humanisternas blogg baserat på ett mail som Terry skrivit i desperationen att förklara sitt missnöje med vad som skrivits om honom av en ny anonym bloggare vid namn Gesus utklädd till spöke.”

Jaha här kan vi läsa att Terry Evans skrev psykmailen till mig när han var desperat för att förklara sitt missnöje över bloggen – underligt för det var ju en mailväxling det handlade om! INGET i Terry Evans mail handlar om bloggen utan om en intervju som jag ville göra med honom. Och sen var det INTE ett (1) mail från Terry utan flera. Ännu flera lögner som går att se och läsa att det är just LÖGNER!

Och vad har det med grejen att göra att min gravatar är ett ”spöke”? Det är så fånigt att ens ta upp det/den…

Mer Torbjörn Sassersson
Dom vågade inte skriva ut namn på Terry Evans blogg, men – ”De två organisationerna som Terry flaggar, men inte namnger är föreningen Humanisterna och föreningen Vetenskap och Folkbildning (VoF).” Torbjörn Sassersson missar inte ett tillfälle att ge VoF och Humanisterna en känga…

Vidare, mer skitsnack och trams – ”VoFs styrelsemedlem Per Edman skrev artikeln ”Terry Evans är en bedragare” på VoFs blogg utan att ha några som helst vetenskapliga bevis för att Terry bedragit eller att andevärlden inte existerar.

Inte illa – ”utan några som helst bevis för att andevärlden INTE existerar…” Torbjörn Sasserssons uppvisade okunskap är ”graverande ur ett nyktert perspektiv”, (”internt” skämt) ha, ha!

Kul också att Torbjörn Sassersson här blandar – inga bevis för andevärlden INTE finns, med – inga bevis för Terrys bedrägeri ;-] Alltså, att det inte finns bevis för att en sak INTE FINNS, och inga bevis för att en annan sak FINNS, i samma mening. Vetenskapliga bevis är det också, inte vilka bevis som helst heller…

Alla dom som ev inte ser vad dessa ohederliga och fega knallhattar håller på med, VILL INTE se det – alternativt är det allvarliga fel på dom! Det är hur enkelt som helst att kolla upp deras lögner, och att det är just lögner – det finns inte heller någonstans några som helst belägg för dessa lögner.

Det nu så populära näthatet
Ser att nu när Terry Evans också hoppade på näthatståget och utnyttjar det för sitt bedrägeri och sin offerroll, så passar såklart en annan feg och falsk gammal bekant också på. Påstådda mediet och spiritualismens egenutnämnda drottning, Jane Lyzell! Såklart är hon, och har varit i tio år, näthatad – fast hon kan INTE heller visa några belägg för det.

Hmmm, underligt detta med allt detta näthatande, som inte går att visa någonstans och någongång, VAR det görs. Särskilt när det ska hända hela tiden överallt.

Igen, shitt vad det blir långt… Jag kniper här igen och det får komma i fler inlägg…

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

26 reaktioner på ”Peratt och Sassersson – keep digging!

  1. Alla som besökte Gesusbloggen borde rimligen vara med bland de 6000 och vi är antagligen inte så positiva till Terrys blogg.

    Jag vet ju inte hur många besökare du har Gesus, ifall det har bäring på Terrys besökare.

    Gilla

    1. Du hade hamnat i spamkorgen (?)

      Nej här är många besökare och det ökar för varje dag – men det är inte riktigt i nivå med Terrys Tusentals Tokiga Troende Tanter, inte än ;-]

      Dom påstådda 6 000 besökarna där var inte BESÖKARE på bloggen heller. Det var 5 000 som hade klickat på gilla-knappen på Terrys Facebooksida, på ett inlägg om bloggen där!

      Sassersson bara UPPSKATTADE att det var 6 000 besökare på bloggen. Pånåttsätt blir man INTE förvånad!

      Gilla

  2. Jag har svårt att hänga med i alla turer måste jag erkänna, jag hoppas att det är förståeligt.

    Menar du att de fortfarande påstår och blåser vidare på att du skulle vara denne MP (var kan man läsa det)? Eller menar du att de inte offentligt har dementerat att de hade fel?

    Så vitt jag vet har de (= Sassersson + Berghorn, tror inte Peratt var med på den tiden) fortfarande inte pudlat påståendet att t.ex. Garvarn skulle vara den där Hans Isaksson, vilket de var så säkra på. Har de gjort det ber jag om ursäkt.

    Se här, t.ex:
    Kommentarerna och även själva artikeln (skriven av Sassersson för ca 3 år sedan) är ganska underhållande: http://www.newsmill.se/artikel/2010/01/24/den-aggressiva-skeptikerf-reningen-vetenskap-och-folkbildning-delar-s-ng-med-l-ke?page=2

    (Förlåt, jag har inte lärt mig att göra snygga länkar m.m.)

    Gilla

    1. Länken visar ju bara Sasserssons besatthet av VoF och vissa peraoner. Inget nytt. Och han påstår att det är skeptiker som är besatta. Sassersson har ju trakasserat VoF och dess styrelser i flera år nu och nu börjar han dra in Humanisterna i smutskastningen (alltså, de RIKTIGA Humanisterma, inte Peratt/Sasserrsons pseudoförening som de har som täckmantel för sina trakasserier och förtal).

      Att Sassersson redan då hade fel på Garvarn och nu har tokfel på vem Gesus är visar hur mycket hans svävar i det blå i sin hittepåvärld.

      Tycker hans maniska VoF-hat år efter år gör att man tycker lite synd om karln, faktiskt.

      Gilla

      1. Ja han kör en fin Godwin där och döper om videon – ”Hitler lite arg för pellejönsarna Peratt och Sassersson sketet i det blå skåpet igen!”

        till – ”Hitlers Vetenskap & Folkbildning och Gesus jagas av antinazister”

        Han påstår att jag ska ha ändrat på texten och att han har någon sorts original som är med annan text – men det är exakt samma bägge två…

        Fö är det en GesusBrother som gjort videon och lagt upp den på sin kanal – den ligger INTE på MIN Youtubekanal!

        Gilla

    2. Vet faktiskt inte hur man gör ”snygga” länkar här själv – jag skriver ”inne i” bloggen

      Ja det är helt förståeligt att det inte går att hänga med i denna cirkus.

      Tror Peratt skrev att jag skulle vara Souleye för bara någon vecka sen senast

      Och Sassersson vet jag här senast skepticism.ifokus.se

      3 veckor efter att jag gjort klart för dom att dom är fel på det!

      Nej något erkännande eller ursäkt från dom tomtarna det lär INTE komma – Peratt har tex INTE bett Houdi om ursäkt för när han outade mig som honom, eller tvärtom, och hängde ut honom som mig på olika platser och påstod att han kränkte mänskliga rättigheter med mera… Mänskliga rättigheterna har han förresten slutat älta om nu – nu är det näthat som gäller istället. Ja det är ju lite populärt :-]

      Jag är fan sugen på att outa mig själv, bara för det och för att dom inte ska kunna klappa sig på bröstet om dom skulle lyckas hitta mig, vilket inte borde vara så svårt + för att se vad dom ska hitta på mot mig. Dom har ju redan ”hittat på mot mig” – fast då som fel gubbe ju.

      Jag skulle också kunna göra så mycket mer/fler grejer om jag inte var anonym…

      Fast eftersom det retar pellejönsarna så innih-e, och dom inte vågar kontakta mig och fråga, så tror jag jag håller mig ”himmli” ett tag till ;-]

      Gilla

  3. Man måste ha något allvarligt fel i kolan om man läser det här och kollar upp allt och fortfarande tycker att Terry är näthatad. Han har ögonen på sig, är granskad och kritiserad och vägrar göra något för att sätta stopp för det mer än att gråta offentligt.
    Klart som fan han tycker att det är obehagligt men det är ingen rök utan eld här.

    Om ingen gjort det innan så vill jag passa på att citera Sassersson, något han sa angående utanförkroppen-resor:

    ”Alltså det är svårt att vetenskapligt bevisa att sånt här INTE fungerar, det är praktiskt taget omöjligt!
    Man kan bara bevisa ATT det fungerar……. om det gör det!”

    Med andra ord borde inte Sassersson ligga bakom Terrys text om han inte är en hycklare då vilket jag inte uttalar mig om. Terry skriver precis tvärtom och man får väl ändå betrakta ”ämnet” som lite samma sak?

    Terry: Vetenskapen står ännu inför utmaningen att motbevisa andevärldens existens. Det enda de har just nu är antaganden.

    Gilla

    1. Ja, dessa visar Sasserssons kullerbyttesretorik –

      ”Alltså det är svårt att vetenskapligt bevisa att sånt här INTE fungerar, det är praktiskt taget omöjligt!
      Man kan bara bevisa ATT det fungerar”

      Sen när det ska på andra hållet, då är det –

      ”utan att ha några som helst vetenskapliga bevis för att Terry bedragit eller att andevärlden inte existerar.”

      Gilla

  4. Alltså om kman som Terry Ewans utger sig för att kommunicera med ”andra sidan ” och tar rejält betalt för det , fast han eggentligen bara TROR att den finns . Kan han då bli förvånad att det finns folk som emotsäger sig det och vill ha någon form av bevis ? Är det då näthat ? Varför ställer inte karln upp på ett test och BEVISAR att andevärlden existerar då blir ju vi skeptiker överbevisade. Och ingen skulle bli gladare än jag om det fanns en ”andra sida” då skulle man ju kunna kolla hur morsan och farsan har det och alla morbröder och mostrar som gått bort och mormor och morfar ..Det skulle ju vara världens grej …Snälla Terry överbevisa oss vanligt dödliga om hur det hela ligger till. Jag vill prata med Papa …

    Gilla

    1. Det är ju för att folk ifrågasätter Terry som Terry och hans svänngäng tar till näthatdebatten för att skydda sig och dölja det man gör/gjort/skrivit. Detta och för att få sympatier..

      Ganska desperat t ex att ta upp 13-åringen som tog livet av sig och påstå att det hade med ”ifrågasättande” att göra (det var heller inte nätmobbing utan andra grundläggande orsaker).

      Sedan tror jag att om Terry Evans var rvärsäker på sina krafter så skulle han bevisat skeptiker för länge sedan. Tänk att vinna Nobelpris och göra en förändring för hela mänskligheten. Tänk vad mycket fott han hade kunnat föra med alla miljoners miljoner som skulle rulla in.

      I stället gör man storseans i Säffle med vaga formuleringar.

      Varför det?

      Go figure…

      Gilla

      1. Med risk för att bli tjatig och som många redan skrivit här tidigare så kan man ju se det ganska enkelt ; OM nu man kan kommunicera med andar OCH andra sidan finns då skulle man ju kunna ; Enkelt hitta alla försvunna och sanorlikt döda personer , reda ut alla ouppklarade mord inkl mordet på Palme, lägga ned ”Missing People” eftersom dom skulle ha spelat ut sin roll, lägga ned svenska spel , Bingo Lotto mm eftersom alla andar kan se in i framtiden och då får man ju fram alla rätta rader …Fråga Adam och Eva hur det egentligen gick till med det äpplet egentligen Men man kan ju oxå välja att ha storseans i Säffle ( vilket JohnHoudi påpekade ) , inträde 390 SEK / pers , och antagligen köra några barnumuttalanden , några cold readings ..och få tanterna att gå i spinn ” Oh , hur kunde Terry veta att jag känner en mörk man , som hade svårt att andas när han dog ?? !! Jag tycker Terry sviker mänskligheten genom att stå i Säffles Folkets Hus ( inget ont om Säffle ) och slösa bort sina talanger istället för att använda sina gudomliga gåvor till något av det jag beskrev ovan …

        Gilla

    1. Detta inlägg är egentligen inget svar till ”Alienna” men jag har märkt dom ggr man varit på seanser att när mediumet får sk ”träff” blir man dom oftast förvånade, vilket är märkligt efttersom det borde ju inte komma som ngn överaskning att man har kontakt med andevärlden ( tror man ) och att det man då ”fått fram ” verkar stämma med den berörda …Det tycker jag avslöjar att man bara hittar på …vore man säker på sin sak skulle man ju inte bli förvånad över det man själv talar om .Ljus och Värme ..eller hur . . .

      Gilla

  5. Precis Stone, det har jag också sett flera gånger att mediumena blir så förvånade när de ”prickat” rätt,

    Gilla

      1. Intressant videoklipp på mer än ett sätt, Gesus. Dels Cillas och programledarens true believer-inställning, dels – och kanske framför allt – Terrys förklaring till fotsvettslukten.

        Om Terrys förklaring skulle vara korrekt – ett synsätt som innebär att det man tänker på intensivt kan materialiseras – borde man följaktligen kunna tänka också på annat än just lukter för att åstadkomma den önskade materialiseringen. Typ att om man tänker intensivt på pengar, bör det dyka upp just pengar ur tomma intet i det fysiska rum där tanken i fråga tänks.

        Fan, detta måste jag bara testa. Tänk om Terry har rätt? *funderar och hoppas*

        Om Terry mot förmodan har rätt, borde väl alla woo-woos hädanefter kunna arbeta helt ideellt. För att få ihop till hyra, mat, skuldräntor och amorteringar är det ju bara för dem att tänka intensivt på pengar. Och vips så står de där med ena handen hållandes om en bunt med 500-kronorssedlar eller dylikt.

        Allvarligt talat: Hela det här synsättet (som Terry drar till med) hör hemma i sagans magiska värld.

        Gilla

        1. Ja Terry säger inte ens att det är fötterna som luktar eller något om fotsvett – han säger att ”dom NÄSTAN kunde lukta” alltså inte ens ATT det luktade. Deras reaktion och svar på det, gör ju att han enkelt greppar att det har luktat. Han hänger såklart på på det men han vet INTE VAD det har luktat och säger inget om det mer än att spöket, som vanligt, skojar och säger typ att det skulle duschat först.

          Det är såååå enkelt att se VAD som sägs och HUR det sen tolkas och ändras för att vara ”detta som mediet sa som h*n ABSOLUT INTE kunnat VETA”…

          Gilla

  6. Den Newsmill-artikel som signaturen Kerstin länkar till i detta kommentarsfälts (just nu) tredje kommentar är intressant läsning på mer än ett vis.

    När VoF:s arbetsmetoder beskrivs, låter det bland annat så här, citat:

    VoF arbetar organiserat med att kartlägga och attackera enskilda inflytelserika personer vilka de anser stör VoF:s tolkning av ”vetenskaplighet”.

    VoF:s yngre generation (ofta i skydd av anonymitet) arbetar mycket effektivt med Wikipedia, Google och webbforum. VoF-aktivister skriver i Wikipedias poster om dessa personer och i de ämnesområden som VoF vill ”sanera”. VoF punktmarkerar inflytelserika personer som är aktiva på publika diskussionsforum på webben. VoF:s texter om dessa personer toppar ofta någon av de tio första sökträffarna på Google.

    Slut citat.

    ALLTSÅ: Oavsett om VoF beskrivs korrekt eller felaktigt av Torbjörn Sassersson här ovan (jag tar inte ställning till det just nu), kan man ju lätt inse, att precis samma citat skulle kunna appliceras på Sassersson & Peratts eget sätt att arbeta.

    Då inställer sig minst två frågor:

    1) Upphör det som av Sassersson kritiseras hos VoF såsom varande förkastligt och klandervärt agerande plötsligt att vara förkastligt och klandervärt, när exakt samma strategi och taktik tillämpas av Sassersson & Peratt själva i deras bloggar och på andra internetdebattforum?

    2) Blir det inte motsägelsefullt och inkonsekvent av Sassersson att själv välja att bli den klandrade strategins och taktikens kanske främste utövare (i hård konkurrens med vännerna Börje Peratt och Terry Evans)?

    Å andra sidan: Logik, konsekvens, akribi och pregnans har väl aldrig kännetecknat det som Sassersson har skrivit och publicerat på internet. Så varför skulle plötsligt just den artikel, som Kerstin länkar till, avvika från det vanliga sasserssonska debattmönstret? (Denna sista fråga ska ses som retorisk – till skillnad från de två frågorna här ovanför detta textstycke.)

    Gilla

    1. EXAKT!

      Det som Sassersson/Peratt anklagar andra för att göra, är EXAKT det dom själva gör!

      Bara det att ”dom andra” gör INTE det! Det är helt sjukt, det finns huuuuur många bevis som helst på det därute…

      Gilla

  7. ”Näthatet” var från början en grupp kvinnor som berättade om vad dom hade fått uppleva.Riktigt allvarliga hot där mord på person bland annat ingick.Väldigt allvarligt.

    Det blir som att det dom kvinnorna som fått uppleva det riktiga ”näthatet” blir förringade av och när flera gubbar som bland annat Terry Evans och fläskpaddan Jane Lyzell försöker tränga sig in där.Dom borde skämmas.

    Gilla

Kommentera gärna

