Nit noi change of plans

Jag hade ju tänkt ta det lite cha cha nu i sommar, göra en tillbakablick på vad jag skrivit om här på bloggen och ev följa upp det. Nu kom det, inte helt ovanligt, nya och fler tokerier emellan och jag får omstrukturera lite.

Peratt på krigsstigen igen!
Jag har fått höra och läser att Börje Peratt återigen är igång med sin skrämseltaktik och kontaktar folks arbetsgivare, jo helt sjukt, och begär att saker som är besvärliga för honom ska tas bort från privata webbsidor och personliga bloggar! Ingen yttrandefrihet i Peratts ”humanistiska” värld inte…

change of plansSå jag ändrar en aning i planerna och startar med det, vad han/dom hittat på istället + nu dom nya sjukligheterna, i min ”sommarspecial”.

Det blir en uppföljning med mera av hela denna cirkusen med Terry Evans, Börje Peratt och Torbjörn Sassersson och vad dom hittat- och hittar på.

Först
Vill bara klarlägga lite här till att börja med, för ev oinsatta intresserade och detta är ju en sjuk cirkus att försöka få grepp om.

Jag, Gesus kikar på och skriver här på bloggen om tokigheter som jag ser lite varstans, numera mest om påstådda medium, bedragare enligt mig. Varav en av Sveriges ”största” och mest aktiva är Terry Evans, vilket gör att det blir mycket om honom här såklart. Terry Evans har reagerat på att jag skriver om honom, vad han gör och påstår sig kunna, med att försöka få tag i min identitet. Av någon underlig anledning tycker han tydligen att jag inte har rätt till att vara anonym. Till hjälp med bl.a detta har han två ohederliga filurer, Börje Peratt och Torbjörn Sassersson, som tillsammans med Terry Evans aktivt agerar för att smutskasta mig och få tag på min identitet för att hänga ut mig som privatperson.

Också för den oinsatte, så har nu Terry Evans, Börje Peratt och Torbjörn Sassersson fått för sig att jag ska vara en person som jag INTE är (här på bloggen = MP-S). Vilket jag och MP-S har informerat dom om, men det skiter dom fullkomligt i och hänger ändå ut honom som vara Gesus och ljuger ohämmat om vad jag gör. Ingen av dom har någon gång vågat kontakta mig och bara fråga mig vem jag är f.ö – inte heller för att be mig sluta med vad jag gör eller något!

Börja om från början
För dom som vill följa med från början, när jag falskt blev uthängd och anklagad av Börje Peratt och Torbjörn Sassersson för att bl.a bryta mot dom mänskliga rättigheterna – finns det en hel del här på bloggen. Bara klicka på deras namn i tagmolnet till höger – eller läs här t.ex – Terry och jag!

Bevingade ord
Det finns så sjukt många från dessa två pajasar där dom biter sig själv i rumpan – här är två citat till att börja med att ha i åtanke när ni sen läser om deras bravader. (fler kommer, lätt…)

”Den utforskande journalisten har till uppgift att undersöka och lyfta fram fakta.” – Börje Peratt

”Den bästa journalistiken hittas i den oberoende bloggosfären!” – Torbjörn Sassersson

Torbjörn och Börje
Kallar sig, med mycket mycket mera bl.a för ”journalister”, grävande, skeptiska och utforskande också minsann – helt utan att skämmas t.o.m.

Med att kalla sig journalister försöker dom rättfärdiga sitt fula, fega och falska agerande med att det ska vara ”undersökande/granskande journalistik”. Som t.ex när dom ringde och mailade arbetsgivare om vad deras anställda skrev och gjorde på fritiden, på privata bloggar och i kommenteringsfält med mera.

Som Peratt försöker berättiga det här t.ex, ”Runtringning” ingick i en artikel och följdes upp med flera artiklar för att beskriva och undersöka näthuliganernas verksamhet och för att ta reda på om denna förföljelse på arbetstid var sanktionerad av arbetsgivare.”

Vaddå ”sanktionerad av arbetsgivaren”? Vad ”sanktionerar” arbetsgivare som anställda gör privat – idoit!

Eller när Peratt med ”Den utforskande journalisten har till uppgift att undersöka och lyfta fram fakta. Sättet man gör det på kan naturligtvis vara avslöjande och upplevas obehagligt av dem som avslöjas.” och biter sig direkt i rumpan med ”Det ska jämföras med predatorer som med direkta lögner förföljer namngivna.” – som om det Börje gör ska vara det första men INTE det senare. Han har sååå svårt med att skilja på vad HAN gör, och vad andra gör…

Kan dom – kan jag
Om jag då förstår detta och dom rätt – så kan jag alltså, som bloggare som ju = ”bästa journalistiken”, för att ”granska och undersöka och lyfta fram fakta”, kalla mig journalist och göra en granskning, undersökning och lyfta fram fakta om och av Börje Peratt, Terry Evans och Torbjörn Sassersson. Utan att det ska vara några problem för dom då – det är ju det dom säger sig göra, och det är ju OK enligt dom, eller?

Artikelserie med fallbeskrivningar ;-]
Så jag kör en enligt dom ”journalistisk granskning och undersökning för att lyfta fram fakta” – och gör som dom och kallar det helt enkelt en ”artikelserie” med ”fallbeskrivning/ar” här på bloggen. Exakt så som Börje Peratt och Torbjörn Sassersson säger sig göra! Det kan dom väl absolut inte ha några invändningar mot..?

En ”fallbeskrivning” av alla dom tre, Terry Evans, Börje Peratt och Torbjörn Sassersson – så får dom, som dom ju också säger att det bara är när dom attackerar, förtalar och ljuger om skeptiker, smaka på egen medicin.

Bara det att JAG ljuger eller hittar inte på som dom gör, JAG har belägg för ALLT jag skriver!

Cha cha
Jag förstår att ni nu är jätteivriga att få läsa om dessa pellejönsar och deras stolligheter, men ni får hia er lite – och ni kommer nog få näbbet fullt, bara lugna. Men ni kan ju inhandla extra Albyl och en ny bettskena till kommande inlägg så länge :-]

Nit noi means ”little bit” – cha cha means ”slowly”

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

9 reaktioner på ”Nit noi change of plans

  1. Häromdagen skrev jag ett inlägg på annan plats här på GesusBloggen om mina fästingar Malte och Elvira.

    Jag tror tamefan jag ska anordna ett hedniskt dop nu i helgen, så att jag kan döpa om dem till Börje och Torbjörn.

    Och skulle Börje och Torbjörn få ungar framöver – större mirakel än så har inträffat i vår värld – ska ett av dessa fästingbarn erhålla namnet Terry.

    Även Jane kan vara ett passande namn på en fästingunge. Så jag hoppas att Börje och Torbjörn kommer att yngla av sig rejält och utvidga min lilla fästingfamilj.

    Det finns förvisso fler än dessa fyra namn som jag känner är i behov av att hedras och odödliggöras på detta vis. Men just dessa fyra uppräknade namn tillhör tätklungan så att säga och har därmed prioritetsgrad 1.

    Gilla

  2. Kan jag också kalla mig journalist?? Vilken bra idé!
    Ser fram emot dina fallbeskrivningar. Äntligen en journalist som är skeptiker på riktigt.can’t wait!

    Gilla

    1. Glöm inte vad Torbjörn Sassersson säger – ”de mest insatta idag är bloggarna” + ”Den bästa journalistiken hittas i den oberoende bloggosfären!”

      Han säger ju också att ”i slutänden är det det som är sant som vinner” – DET ska bli spännande att se ;-]

      Gilla

      1. Han är ju inte helt ute och simmar men det är extremt svårt att tro att han vill att sanningen ska vinna. Hur tänker han då angående sig själv tro? Det kommer bli både pinsamt och jobbigt men det är ju knappast våran huvudvärk.

        Pheme (grävande journalist)

        Gilla

Kommentera gärna

