Börje Peratt – trovärdigheten

Lögner, lögner, lögner… och INGA belägg ever!

Del fyra i min ”artikelserie”, där jag som ”journalist” gör en ”journalistisk granskning och undersökning för att lyfta fram fakta” till en ”fallbeskrivning” av ordförande i föreningen Humanism & Kunskap, Börje Peratt ;-]

Börje Peratt – lögnareDet är ju helt fantastiskt vad den bittre och hatiske Peratten ligger i för att ljuga om mig och vad jag gör – och sen försöker förvränga och bortförklara sitt eget och andras sjuka agerande mot skeptiker på nätet.

Varför är han så kåt på att smutskasta mig och lägger så mycket tid, arbete och energi på det? För att jag visar upp hans fula och ohederliga agerande, eller VARFÖR annars..?

Vitt under svart
Och VAD är det som gör att Börje (och Torbjörn) INTE förstår att deras lögner går att kolla upp och se att det är just bara lögner – varför/hur förstår han/dom INTE det..? Eller han räknar bara kallt med att dom få som läser vad han skriver, (jepp jag VET att det är väldigt få) dom kollar inte upp grejer. Särskilt inte sådant som kan visa sig vara till nackdel för deras hittepå om dom kollar upp det – know what I mean, nudge, nudge…

Lögner, lögner – hela tiden!
Ja jag behöver väl knappast ta upp fler lögner här för att visa Peratts totala avsaknad av trovärdighet och att han ljuger hejvilt – det lär räcka att länka till gamla inlägg här på bloggen för det. Men jag kan ju ta upp lite ”nytt”, att Börje Peratt t.ex nu försöker förvränga på sin blogg:


”Terry Evans skrev personligen till en annan anonym näthuligan ”Gesus” och bad honom sluta med sin stalking av Terry. Detta harmlösa mail lade man upp på nätet och påstod att det innehöll hot. Vilket det inte gjorde.”

Först, NEJ! Terry Evans mailade INTE mig för att be mig inte ”stalka” honom – det har Terry Evans ALDRIG gjort! Kanske för att jag INTE gör det heller..!

Terry Evans SVARADE mig (till slut) när JAG kontaktade honom och undrade om han ville ställa upp för en intervju! Det gjorde han med ett sjukt mail där han bl.a ”diagnostiserade” mig, blandade in min familj och t.ex skrev:

”Du är iakttagen – Du är ett internetspöke och jag har tänkt driva ut dig och hjälpa dig att komma ut i ljuset – Den inre demonen som styr så stor del av ditt liv kommer en dag att förgöra dig – du är socialt och känslomässigt inkompetent och du visar tydliga tecken på paranoia – Jag behöver inte göra någonting för att skada dig – Till slut kommer du att implodera och få ett slags nervöst sammanbrott eller till och med gå in i psykos.” – Terry Evans

Läs hela mailet och historien om det här – Terry Evans hotar skeptiker

Inte hot – harmlöst?
Och om ”För mig behöver du inte vara rädd” + ”Jag behöver inte göra någonting för att skada dig” + ”jag har tänkt driva ut dig” + ”Jag studerar även dig väldigt noga” ska tolkas som hot eller ej, det kan ni ju själva bedöma. Jag darrar inte av skräck direkt, men visst är det hot – ja inte enligt Börje då iofs… Ni kanske även kan upplysa mig om var Terry ber mig ”sluta stalka” honom som Börje påstår han gör – och om ni tycker det bara är ett ”harmlöst mail”..!

Igen – Ingen!
Terry Evans har ALDRIG kontaktat mig och bett mig att inte skriva om honom eller något! INGET påstått medium har f.ö kontaktat mig och sagt något om att jag skriver om dom..!

Börje Peratt själv har inte vågat kontakta mig – utan BARA ljuger om vad jag gör och förtalar mig på sina bloggar, på Humanism & Kunskaps webb, på olika Facebooksidor och på Torbjörn Sassersson olika siter + några andra ställen. Peratt har inte ens svarat mig, när JAG kontaktat honom, för hans synpunkter – detta under ett och ett halvt år nu.

Börjes lögner
För att inte göra detta inlägg ofattbart långt och ta med alla Peratts lögner, så tar jag bara några lögner här och länkar till några andra som jag tagit upp tidigare och skrivit om – det finns ju ett antal liksom…

5 mars 2012
Börje Peratt påstår att Gesus är John Houdi – Gesus revealed NOT! »

27 februari 2013
25 lögner av Börje Peratt – Snacka om att skita i blå skåp »

5 juni 2013
Börje Peratt – nya bevisade lögner »

7 juni 2013
Börje Peratt – ännu mer lögner »

Ex – VAD Börje Peratt gör och sen ljuger om att han inte gör
Börje påstår t.ex att han INTE har dragit in John Houdis familj och skrivit något om det/dom – vilket kan läsas bl.a här att han gör just det:

”John Houdi – En familjefar som tappat besinningen?

John Houdi, själv gift och pappa till två barn saknar all respekt för andras äktenskap. Är hans egen fru på det klara med vad John Houdi har för nivå i debatten? Som producent borde hon ju ha koll på det han gör. Eller är John Houdis uttryck för en familjfader i moraliskt förfall?”

+ ”John Houdis egen Wikipediapost liksom den om hans fru och producent saknar dock encyklopediskt relevans och är en PRannons för Houdi med få eller inga referenser av de ca 50 påstådda uppgifter som skrytet omfattar.” – Börje Peratt

***

Börje Peratt – bemöter
Visst hade den rubriken varit ett intressant inlägg i min ”artikelserie” här – men Börje Peratt är för feg för att bemöta mig eller vad jag tar upp på bloggen om hans/deras fula agerande. Men det är kanske inte så särskilt underligt, VAD ska han bemöta med? Börje Peratt har INGA belägg för sina påståenden (lögner då alltså) att komma med – men JAG har..!

Av allt jag visar upp
Men av alla dessa Börje Peratts lögner och förtal som jag visar upp här – av alla dessa tar Börje upp en grej. Alltså, 1!

Där han också fortsätter att skruva till en av sina lögner så att den ska verka sann trots alla kan se att det bara är lögn. Eller rättare sagt en förvrängning och en lögn.

”Lögn, lögn och åter lögn jag så kan man sammanfatta hans (Gesus) försvar för sina styggelser. Jag skrev att han varit näthuligan i flera år. Det bestred han med att han bara varit det sedan 2011.” – Börje Peratt

En av Börjes många lögner är ju att jag ”i flera år” har näthatat, kränkt, förföljt, mobbat och brutit mot dom mänskliga rättigheterna med mera. MEN han påstår samtidigt att det startade med att jag ”valde ut” Terry Evans, ”ett känt medium som sitt offer” – det han syftar på då skedde i december 2011, och Börje skriver detta i februari 2013 (2013-02-18). Enligt Börje ska detta då vara ”flera år”.

Så från december 2011 till februari 2013, d.v.s 15 månader generöst räknat till Peratts favör (13 månader annars) – DET, det vill han fortfarande ha till ”flera år” OCH att JAG ljuger om det! Det visar hur han skarvar helt ohämmat för att få det att låta värre, och vilket då också är en LÖGN!

Detta är alltså det/den enda av alla och allt som jag visar upp hur han medvetet fult ljuger och hittar på – som Börje Peratt tar upp och ”bemöter”!

VARFÖR visar inte Börje Peratt upp belägg för t.ex någon av sina 24 andra påstående/lögner här istället – vilket måste finnas om det inte är bara lögner ju..?

Tänk så enkelt Börje Peratt kunde visat att han INTE ljuger, med t.ex bara ett enda belägg för något/någon av ovan 25 påstående – men han har INGA, för det finns INGA!

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion Gesus på Soup

4 reaktioner på ”Börje Peratt – trovärdigheten

  1. På tal om Peratt;

    http://humanismkunskap.org/forum/viewtopic.php?id=29

    Ganska bra exempel på hur människan är kopplad i huvudet.

    1. Han gör ett VANSINNIGT påstående som går emot flera hundra års forskning inom naturvetenskap inkl. evolutionsbiologi.

    2. En person svarar snällt med simpla frågor.

    3. Peratt blir märkbart väldigt irriterad och kommenterar bara tonen samt fräckheten av frågorna.

    4. Personen försöker hålla sig till topic och frågar igen.

    5. Peratt påstår att om personen inte läser hans böcker är en debatt omöjlig och fortsätter vara nedvärderande mot personen.

    Peratt: ”Hypotesen om EKO sinnen är protovetenskaplig och bygger därmed på vad jag dragit för slutsatser om evolutionen. För att kritiskt kunna granska något måste man själv ha kunskapen och kompetensen att göra det. Ditt inlägg ger faktiskt inte stöd för att du har bakgrunden till att kunna kritiskt granska detta. Anar faktiskt det som Truzzi kom att kalla pseudoskepticism. Jag har förkortat det till pseudiker http://vetapedia.se/pseudiker/
    Finns där något du känner igen?”

    Mannen ger mig kalla kårar.

    Gilla

  2. En annan tragiskt sak, förutom Peratt själv, är att även om han skulle dömas till fängelse för sina hot och förföljelser av Gesus, så kan man ge sig tusan på att han skulle få tillgång till internet ändå, och på så sätt kunna fortsätta sprida sitt näthat.

    Gilla

  3. Börje Peratt är ju ordförande i Humanism & Kunskap. En annan höjdare i denna bisarra förening är Torbjörn Sassersson.

    Pheme har nyss på sin blogg, se: http://phemeblog.wordpress.com/2013/07/19/sasser-media-lab-ab-paranormalt-oseriost/ , avslöjat moraliska tveksamheter vad gäller denne Torbjörn Sassersson.

    Om Börje Peratt ska kunna återupprätta sin trovärdighet som journalist och/eller ordförande i Humanism & Kunskap, är det MINSTA man kan begära av denne Peratt, att han tar avstånd från det som Sassersson håller på med.

    Är det över huvud taget förenligt med den officiella agenda och målsättning som Humanism & Kunskap har att bete sig så som Sassersson gör?

    Om inte ordföranden Börje Peratt skyndsamt reagerar/agerar på vad hans vapendragare Torbjörn Sassersson ägnar sig åt, ja då hamnar Peratts trovärdighet i princip nära 0 på en skala mellan 0 och 100, där 0 betyder total avsaknad av trovärdighet.

    Gilla

Kommentera gärna

