Torbjörn Sassersson och Börje Peratt – varför hela tiden Ku Klux Klan?

Ser att Torbjörn Sassersson nu är ute med en offensiv på flera fronter för att bortförklara sitt senaste bett i rumpan – för att försöka vända på det, och smutskasta dom han hoppar på och ljuger om…

Varför inte bilden på MIG?
Torbjörn och Börje, varför lägger ni hela tiden ut bilder på ”mig” där ni gör om mig till någon i Ku Klux Klan-dräkt och försöker utmåla mig som det? Varför inte med den bild jag har, med bara ett lakan över huvudet – är ni kanske rädda för spöken, ja jag vet ju att ni tror på dom, men ändå..?

Nja, jag tror det handlar om som alltid för er, att smutskasta mig och skeptiker så mycket och så fort ni kan och med alla fula medel ni kan hitta på…

KlanenKu Klux Klan
Och är det inte som vanligt när ni gör något – ni blandar ihop kåddarna med morötterna i er iver att smutskasta.

Ku Klux Klan är en RELIGIÖS, protestantisk och numera även katolsk organisation, JAG är ateist. Ku Klux Klan t.ex motsätter sig medborgerliga rättigheter för färgade och judar, det gör INTE jag.

JAG motsätter mig att bedragare får härja fritt…

En klassisk Godwin och den vanliga retoriken från Börje Peratt och Torbjörn Sassersson igen. Dom har ju såklart även kört samma med Hitler och nazisterna tidigare – det är ju deras nivå på ”debatten”. Måste vara sjukt jobbigt när man inte har någon sanning eller så att komma med, utan BARA detta falska och fega…

Torbjörn Sassersson – senaste nytt
Torbjörn Sassersson verkar förstå att han har sketet i det blå skåpet rejält nu efter sin senaste inmålning i hörnet – och har som sagt dragit igång en panikartad offensiv för att ännu en gång försöka bortförklara sitt agerande. Går INTE så bra för honom…

Anders Hesselbom skrev ett träffsäkert inlägg om Sasserssons senaste alster nidbloggen, där Torbjörn Sassersson inte greppade att det sågs vem som skapat den och stod bakom med mera. Det ”bemöts” såklart med ett par personangrepp på Anders av Torbjörn Sassersson. Hög ”humanistisk” nivå.

Efter det hamnade Anders Hesselbom också direkt på Torbjörn Sasserssons egenpåhittade Vetapedia (en annan av Torbjörns kopierade siter), där det förvrängs i gammal god Sassersson-stil.

Vetapedia som väl Torbjörn Sassersson också vill ska framstå som en seriös webbplats(?) – och sen länkar Sassersson till nidbloggen därifrån, också. Seriöst..!

För att försöka snacka bort det på så många platser som möjligt, så passar Torbjörn Sassersson på att lägga ut på sin Newsvoice också + då lägga till lite lögner och skitsnack om John Houdi och mig också minsann. Detta görs då på Newsvoice, som alltså ska vara en ”seriös” nättidning. Jag menar…

För att toppa pinsamheterna så kom det ett nytt inlägg på nidbloggen också – där det kommer fler fåniga efterkonstruktioner.

Torbjörn Sassersson – NewsVoice skriver också om det på sin Facebook-sida såklart – och har lyckats få ihop hela 8 gilla :-] Där han f.ö nu verkar ha övergett att jag ska vara MP-S – och nu är det ”Gesus Pettersson – flera skeptiker-aktivister delar sannolikt på det aliaset” – Torbjörn Sassersson

Allvarligt?
Torbjörn Sassersson – du kan väl inte på riktigt tro att NÅGON inte ser igenom vad du sysslar med. Desto mer du panikartat försöker bortförklara dina fula grejer, desto djupare gräver du din grop bara – varför kniper du inte igen istället?

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo
En reaktion på ”Torbjörn Sassersson och Börje Peratt – varför hela tiden Ku Klux Klan?

  1. En sak torde och borde stå klar för den som har en hjärna att tänka med: True believers är ett sällsynt lättkränkt – OCH sällsynt hämndlystet – släkte.

    Jonas Gardell berör detta ämne i en artikel i Expressen; se: http://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell-om-skamtet-pa-twitter/ .

    Att Jonas Gardell blev hudflängd av de lättkränkta för vad han på twitter skrev om islam gäller lika fullt, ifall han hade skrivit liknande saker om sådant som kännetecknar och är vanliga bland woowoos också utanför de mer renläriga religiösa leden.

    Har man satsat år, ja kanske decennier, på ett trosparadigm (inom woowoo-sfären) fullt av bullskit och som vilar på tjocka lager av fundament-alistisk intellektuell tankedynga, kan det kosta på att byta åsikt.

    Något som för övrigt signaturen Carl också är inne på i sin kommentar till Gesus’ bloggartikel ”Läs om – läs rätt”.

    Gilla

Kommentera gärna

