Börje Peratt – näthataren? Del 1

”Näthatet kan ha olika motiv och upphov. Det kan utföras av en enskild rättshaverist eller en grupp sammansvurna med intoleransen som gemensam nämnare.” – Börje Peratt

”För att samla människor kring oss har jag också tillsammans med andra dragit igång en förening Humanism & Kunskap som ska upplysa vad den ursprungliga humanismen handlar om, dvs tolerans, vidsynthet, respekt och medkänsla.” – Börje Peratt

Visst blir det lite lustigt om man tar, ”kan utföras av en enskild rättshaverist eller en grupp sammansvurna och sen ”För att samla människor … dragit igång en förening” från ovan citat och tänker på att Börje efter att ”hatat” på skeptiker själva ett bra tag, startade H&K för att göra det tillsammans :-]

Och varför inte också ta, ”tolerans, vidsynthet, respekt och medkänsla” därifrån och fundera på hur ”humanisten” Börje Peratt agerar mot bl.a mig. Tycker han verkligen att HAN är tolerant mot mig, vad JAG tror på och gör, visar vidsynthet för vad JAG tror på och gör, visar respekt för vad JAG tror på och gör och/eller visar medkänsla för vad JAG tror på och gör – nja, inte många rätt där va..?

***

Back to business
Jag försöker gå tillbaka till min ”artikelserie”, där jag som ”journalist” gör en ”journalistisk granskning och undersökning för att lyfta fram fakta” till en ”fallbeskrivning” av ordförande i föreningen Humanism & Kunskap, Börje Peratt – här kommer del fem ;-]

***

Näthat ja..!
Jag vill inte använda ”näthat” egentligen, inte till annat än det som är just näthat. Men eftersom nu woo-woos med flera har kidnappat det när det blev så populärt, och använder det hela tiden som en komprimering av deras tidigare, förföljda, mobbade, stalkade, kränkta med mera, med mera dom hittar på att dom blir, så tja, blir ju liksom ”tvungen” att skriva det… Personligen är jag j-igt trött på att höra det i dessa sammanhang när det inte handlar om det överhuvudtaget.

Näthatare Börje Peratt
Näthatare!

Börje Persson
Eller Börje Peratt, som han heter numera efter att ha bytt efternamn, Persson var kanske inte fiiint nog för honom..?

Jallafall, Börje har självutnämnt sig till någon sorts nätets riddare och säger sig jobba mot då t.ex näthat.

Börje Peratt kallar sig f.ö också humanist, bara så ni vet…


”Definition” – näthat
Jag har ju flera flera gånger efterlyst belägg från Börje Peratt och Torbjörn Sassersson för deras påståenden om att jag skulle näthata – MEN dom har inte kunnat skaka fram och visa något enda. TROTS att dom påstår att det finns väl dokumenterat, OCH att jag ska ha sysslat med det dagligen i FLERA ÅR!

Men minsann, här hittade jag lite där Börje Peratt visar upp vad/vilket han tycker är MITT ”näthat”.

”Gesus är en ynklig näthuligan – Han sprider näthat på forum jag aldrig besöker men ibland skickar människor mig information i sin desperation över hans vidriga påhopp.”

..man har skjutit sig i foten bitiit sig i arslet etc etc. … verkar lika obildade, riktiga grobianer…men snacka kan dom!” – Börje Peratt

Jaha, där har vi då ÄNTLIGEN en definition (och belägg?) av mitt påstådda hemska ”näthat” med mera – att jag skriver ”man har skjutit sig i foten” och ”bitit sig i arslet”. Är det alltså ALLT dom kan komma upp med – efter ”dagligen i flera år”..?

(tog mig friheten och rättade ett stavfel där som ”journalisten” Börje Peratt skrivit – för jag har svårt med sådana billiga slarvfel)

Detta, detta är alltså då mitt ”näthat”, mina ”vidriga påhopp” och som bringar ”desperation” hos bl.a tanterna på iFokus, så till den grad att dom mailar Börje Peratt då av någon anledning..?

Vetapedias näthat
På en av Börjes bästa kompis Torbjörn Sasserssons kopierade siter, Vetapedia, ni vet den som han skapade för att han inte fick vara med på den riktiga Wikipedia, där definieras näthat såhär:

***

Näthat
Näthatet riktar sig ofta mot enskild person men kan också rikta sig mot grupp och kultur. Det kan ha olika motiv och upphov. Det kan utföras av en enskild eller en grupp sammansvurna med intoleransen som gemensam nämnare.

Begreppsvärld
Osakliga och orimliga påståenden blandas med invektiv. Det handlar om illvilja förpackad på ett raljerande och förnedrande sätt. I botten således en önskan om att trycka dit eller hänga ut någon man tycker illa om eller en grupp man avskyr. Vid personlig mail/smskontakt handlar det om att skrämmas och komma under skinnet på den man attackerar. När det gäller offentligt hat på bloggar och forum är avsikten att minska förtroendet, sänka statusen och tillintetgöra personen/gruppen inför andra.

Personangrepp
Vanligtvis används nedsättande könsord, kränkande tillmälen, ogrundade anklagelser, fabricerade påståenden, halvsanningar och rena lögner, anklagelser om bedrägeri och bluff, skvaller och ryktesspridning.

***

Det här med att bita sig i egna rumpan
Om man sen kikar på vad Börje Peratt och Torbjörn Sassersson sysslar med – tja, då hamnar det mesta EXAKT inom deras egen definition – det gulade ovan! Det har jag belägg på/för!

På sidan om näthat på Sasserssons Vetapedia är f.ö jag/Gesus referens #1 för näthatare, med en länk till där Börje Peratt hänger ut någon annan helt oskyldig för att vara jag + alla lögnerna om vad jag gjort – seriös webbplats..!

Långa inlägg
Jag har ju galna problem med att hålla dessa inlägg korta, det är ju så sjuuukt mycket att skriva om – därför delar jag upp detta med Börje Peratts näthatande i flera delar. Där är ju så sjuuukt mycket av den varan…

Varför?
Och vad är egentligen anledningen till att Börje Peratt näthatar, enligt hans egen definition då, mig så rabiat – med alla sina lögner och fula påståenden..?

Jag gör ju inget annat än skriver om vad han och Torbjörn Sassersson med flera sysslar med, mot t.ex mig – JAG har INTE skrivit något osant/lögner eller så om Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, Terry Evans ELLER någon annan heller för den delen – jag har bara skrivit hur dom agerat och vad dom gjort/gör!

Dom är ju också som jag sagt flera gånger mycket, mycket välkomna att visa på en enda lögn eller så som jag ska ha skrivit, OM det skulle finnas – MEN det kommer inget, precis som med belägg för deras påståenden..! För det finns INGA!

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

3 reaktioner på ”Börje Peratt – näthataren? Del 1

  1. Jag börjar så smått misstänka att det är ditt ofta så mustiga bildspråk som irriterar Peratt och hans svänggäng.

    Börje & Co tycker illa om att få läsa, att de har bitit sig i arslet och ibland rent av sketet i det blå skåpet.

    De menar kanske att de påståendena är falska, dvs de har inte i bokstavlig bemärkelse och mening bitit sig själva i arslet eller sketet i det blå skåpet. Och att du, Gesus, därför far med osanning.

    En del människor har faktiskt svårt att avgöra när en metafor ska tolkas bokstavligt eller bildligt. Jfr bibelfundamentalister som tolkar allting i Bibeln bokstavligt, även skapelseberättelsen.

    Det kan inte uteslutas att Peratt, Sassersson har den sortens handikapp: en oförmåga att avgöra när en metafor ska tolkas bokstavligt eller bildligt. På sätt och vis är de ju också troende fundamentalister, låt vara att deras tro mer verkar begränsa sig till att försanthålla en andevärld, vilkas väsen kan kontakta oss jordevarelser via särskilda kanalmedium.

    PS När du har slutfört din journalistiska granskning av Peratt och Sassersson, tycker jag att du ska sätta tänderna i deras förening Humanism & Kunskap, Gesus. Om man surfar runt lite på den föreningens sajt och webbsidor, står det inte länge på, förrän man känner inombords att vaffan är detta för kattmög? Är verkligen medlemmarna i den bisarra föreningen medvetna om vad de stödjer? Eller består föreningen numera huvudsakligen av tvångsanslutna släktingar till Peratt och Sassersson? DS

    Gilla

    1. Ja jo, fast dessa ”vidriga påhopp” och ”näthat” som Peratt snackar om här – det kommer ju från tanterna på iFokus. Som i sin ”desperation” då alltså mailar Peratt, kvinnornas riddare, för vilken anledning kan jag INTE förstå – om det inte ska vara för att han ska ut och ”attackera” och smutskasta mig med mera..?

      Så dessa ”vidriga påhopp” och ”näthat” detta som jag då skrivit, bett i rumpan och skitit i skåp, är inte ens riktat till Peratt. OCH han har INTE kollat upp det, om det verkligen är så ju – för han besöker INTE dessa forum säger han :-]

      Gilla

Kommentera gärna

