Torbjörn Sassersson tar INTE emot Gesus

Nehej, det verkar inte vara något för Sasser Media Lab AB och Torbjörn Sassersson att ta emot Gesus som kund och hjälpa mig mot dom som jagar mig för att hänga ut min identitet med mera..!

Hmmm..?
Visst är det underligt, för först kommer det inga svar från VD:n på Sasser Media Lab AB, Torbjörn Sassersson, på över en vecka. Men så fort jag la ut om det här på bloggen, så tog det bara några timmar, över natten, och hoppla, så svaras det.

Tja iofs, svaras och svaras – som vanligt med att fegt inte våga svara på något..!

Jallafall – ”svaret”
Torbjörn Sassersson, VD på Sasser media lab AB, ”svarar” på min ”offertförfrågan”, och om han skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med min blogg mot dessa som jagar min identitet – med att alltså INTE svara på något, eller några av mina frågor om det!

Torbjörn Sassersson, ”svarar” på mina mail med: ”Tack för frågan, men jag avstår från att besvara dina frågor. Jag skulle även uppskatta att du inte kontaktar Loopia igen.” Thats it!

Torbjörn Sassersson

Ingen yberrasknung
Nej, det var väl INGEN som trodde – att Torbjörn Sassersson skulle våga, eller rättare sagt kunna/klara att svara på frågorna om hans nu påhittade nya ”tjänst”.

Hur det skulle kunna fungera om det inte bara var hittepå och efterkonstruktioner.

Det blev det vanliga från honom – en standard feg duckning bara, som ALLTID!

Why?
Förstår inte varför Torbjörn Sassersson inte vill ha nya kunder med tillhörande deg på det – han tigger ju om pengar på alla sina webbplatser annars. Att man ska skänka pengar hit och dit och bli medlem här och där, för att stödja deras kamp mot väderkvarnarna.

Inte OK med Loopia?
Torbjörn verkar lite putt för, och tydligen var det känsligt att jag hörde med Loopia om hur detta med hans ”tjänst” kan fungera och om det är OK med dom.

Verkar som jag får höra med Loopia igen vad som hände med detta. Loopia har ju tveklöst kontaktat Sassersson, så något som INTE var OK, är/var det med detta ;-]

Man kanske också kan hålla ett öga på Sasser media labs webbplats nu, om den nya… Nej jag menar ”gamla”, tjänsten som Sasser medialab erbjudit sedan 2010, fast den inte fanns förrän EFTER det blev känt att nidbloggen var registrerad och ägdes av Torbjörn Sassersson och Sasser media lab. Kanske ”tjänsten” kommer ändras där nu :-]

För att göra detta kort
Jag svarar på Torbjörn Sasserssons ”svar”:

***

Hej igen

Varför går det inte att få svar på frågorna, och är det inte intressant med en eventuellt ny kund?

Det skrivs att tjänsten är för att ”skydda oliktänkande från … smutskastning …”. Vilket är bl.a vad jag utsätts för och jag hittar ingen annan som erbjuder detta.

Eller menas det att tjänsten inte är för vem som helst då – men vilka kan få hjälp, vilka kan inte och hur avgörs det vilka det är?

Sen vet jag inte vad som menas med att jag inte ska kontakta Loopia? Det är väl min fulla rätt att höra med dom om denna sorts tjänst, som ju ligger hos dom. Jag kan inte se att DU eller någon annan ska diktera vem och vilka JAG kontaktar!

Egentligen räcker det till att börja med om jag får svar på om man kan vara anonym gentemot dig och Sasser media lab – kan man inte det så är detta inget för mig.

G Pettersson

***

Nix Pettersson – men Andersson = OK
För visst vore det intressant att få höra från ”humanisten” och vice ordförande i Humanism & Kunskap vad premisserna är för att få hjälp av honom och hans företag, eller ej, eller?

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion Gesus på Soup

4 reaktioner på ”Torbjörn Sassersson tar INTE emot Gesus

  1. Årtalet 2010 är intressant också på annat sätt. I den numera avstängda nidbloggen, den som drevs av Gesus Andersson, kunde man läsa, att den minsann också hade startat år 2010. Fast det första blogginlägget på den bloggen var av betydligt senare datum; jag har för mig att det var från år 2012.

    Att herr astralkroppsflygare Sassersson läxar upp sina möjliga/blivande kunder, vilket ju måste sägas vara fallet när vår Gesus Pettersson får skrivet på näsan för att han tagit kontakt med Loopia, indikerar i mina ögon, att herr Sasserssom är i behov av att gå någon eller gärna flera kurser i kundbemötande, kundvård och liknande.

    Det verkar faktiskt som att herr astralkroppsflygaren inte är så värst intresserad av att erhålla fler kunder än nidbloggaren herr G Andersson. Med honom som kund synes hans mål med den nya anonymitetstjänsten vara uppnått. Med råge.

    Delvis kan man ju förstå herr Sassersson därvidlag. Det handlar förstås om att kunna ge kunderna/anlitarna av tjänsten så god service som möjligt. Och då måste man sätta ett tak för hur många kunder man kan ta emot. Jag tycker det låter helt rimligt, att i och med herr G Andersson blev kund hos Sasser Media Lab, så har företaget spänt sina muskler maximalt och förmår helt enkelt inte ta emot några fler kunder, trots att viljan säkert har funnits att ta emot även Gesus Pettersson som kund med öppna armar.

    Tyvärr kändes det väl lite genant för herr Sassersson att tvingas medge detta, därav hans intetsägande svar till den nya potentiella kunden (herr Gesus Pettersson).

    Min hypotes här ovan går faktiskt att testa. Tänk om någon ytterligare person ville/kunde uppoffra sig och höra av sig med en offertförfrågan till Sasser Media Lab med i princip samma frågeställning som Gesus Pettersson hade och lade fram till herr Sassersson. Skulle en sådan ny potentiell kund också erhålla kalla handen? Eller den personen skulle bli varmt välkomnad av herr Sassersson och de facto erhålla en offert?

    En offerttagare måste rimligen kunna fråga offertgivaren efter referenser utan att behöva bli smått förolämpad, utskälld eller rent av avvisad. De bästa referenspersonerna finns i så fall naturligtvis bland alla de tusentals (?) kunder – eller är det månne, vilket jag misstänker, blott frågan om en enda kund? – som redan har tagit den aktuella tjänsten hos företaget i bruk.

    Medge att det hade varit rätt dråpligt, om vår Gesus Pettersson hade blivit rekommenderad att kontakta nidbloggaren Gesus Andersson – med herr Sassersson som förmedlande kontaktlänk mellan de två – för att erhålla de önskade referenserna.

    Då hade ju Gesus Pettersson kunnat passa på att fråga herr nidbloggare Andersson, om han DELS (på ett ungefär) vet hur många kunder det är som anlitar denna anonymitetstjänst som Sasser Media Lab numera har med i sitt spännande tjänsteutbud och DELS berätta hur det kom sig att herr nidbloggaren råkade känna till eller få reda på att herr Sassersson erbjöd denna anonymitetstjänst, som Sasser Media Lab aldrig offentliggjort och som därför herr nidbloggare Andersson omöjligen kan ha känt till, såvida inte…

    Jag överlåter åt kommentarens läsare att själva ersätta de tre avslutande punkterna i ovanstående textstyckets sista rad med lämplig och möjlig förklaring. Typ: ”såvida inte herr Gesus Andersson och herr Sassersson kände varandra ganska väl IRL sedan tidigare.”

    Nota bene! Det kan givetvis absolut inte uteslutas, att herr nidbloggare Gesus Andersson kan vara en psychic och således kunnat ha skaffat sig kännedom om Sasser Media Labs hemliga – i alla fall icke-annonserade – anonymitetstjänst genom att läsa av de tankar som rör(t) sig i huvudet på företagets vd (herr Sassersson).

    Gilla

    1. Nej tydligen tyckte inte han som kontaktar arbetsgivare med mera fula grejer att jag fick höra med Loopia om det var OK att Sassersson media lab sålde vidare deras tjänster och tog betalt för det… Och tydligen var det inte det, för hemskt vad Torbjörn blev purken.

      Gilla

Kommentera gärna

