Torbjörn Sassersson – Terry Evans och svenskan

Jag har ju tidigare uttalat mig om och sagt att jag är ganska säker på att Terry Evans får en hel del hjälp av Torbjörn Sassersson och/eller Börje Peratt när Terry nu skriver lite olika tokigheter här och där. T.ex det oerhört sjuka mailet till mig där Terry bl.a skriver ”Jag studerar även dig väldigt noga … Du är ett internetspöke och jag har tänkt driva ut dig ”.

För visst är det annars lite konstigt att Terry bl.a kör exakt samma psykologiska diagnoser på mig där, som Torbjörn Sassersson och Börje Peratt alltid också sätter på mig och andra som berättar sanningen om dom. Ja ni vet, narcissistisk osv…

Går f.ö inte så bra för Terry, eller dom andra två pellejönsarna, med det att driva ut mig. Ha, ha, ett spöke som Terry Evans INTE klarar driva ut, komiskt på många sätt, eller hur.

Jag är ert nya svenskläraret
Ganska säker, mest för att Terry Evans börjat med samma lögner och fånerier som Börje och Torbjörn håller på med, och för att i TEXT har Terry inga som helst problem att uttrycka sig på ”perfekt” svenska. Vilket han har ”i tal” annars, fortfarande efter över tio år i Sverige, på sina storseanser och i Det okända t.ex..!

Verkar också som, om det nu skulle vara Terry Evans själv som författar dessa texter – som den snabbkurs i Svenska som Terry då måste gått, har lärt honom exakt samma ”retorik” och ”fina/svåra ord” som Torbjörn Sassersson och Börje Peratt alltid försöker använda. I Terrys texter finns numera hela tiden sådana ord, och samma som Sassersson och Peratt alltid använder, men som Terry Evans ALDRIG använder när han pratar..!

Det och att Terry Evans då tydligen nu också fått samma bittra hat mot Humanisterna och VoF som dom två andra, och bara måste skriva om det överallt hela tiden. På samma sätt och med exakt samma ”retorik” och lögner om det/dom som Sassersson och Peratt gör alltid överallt.

The Tres Amigos
Att dom tre samarbetar och att Terry får hjälp med sina försök till försvar och bortförklaringar för sitt bedrägeri + smutskastningen av skeptiker av/från Peratt/Sassersson, förnekar dom ju såklart. Har för mig Terry påstår att det är någon anställd på hans kursgård som hjälper honom och översätter texterna bara. Men med tanke på allt deras andra klart bevisade samarbete så…

Och om man läst Börje Peratts och Torbjörn Sasserssons sjuka lögner och tokigheter överallt tidigare, så känner man igen det :-]

Eko

Städning
Jag håller på att rensa lite i mitt woo-wooarkiv med bl.a alla lögner och hittepå jag stött på under min tid med bloggen nu, och hittade detta tokiga och helt felaktiga tramspåstående:

”Ur ett vetenskapligt perspektiv finns tekniska indikationer, anekdotiska bevis och historiskt verifierbara bevis på att andekommunikation är ett reellt fenomen.”

Det bara skriker Torbjörn Sassersson – hela grejen, ordvrängeriet för att få det till något som det inte är, med Torbjörns standard, någons/någots ”perspektiv” och då lite ”fina ord” som han alltid försöker svänga sig med..!

Jag såg då också att det fanns på två olika sidor på webben – Terry Evans blogg OCH Torbjörn Sasserssons Vetapediasida. EXAKT SAMMA TEXT!

Terry Evans blogg – som det då sägs vara Terry som skriver, ingen annan.
http://www.webcitation.org/6JNySbSDX

Torbjörn Sassersson fulljugna och falskinformationsspridande Vetapedia.
http://www.webcitation.org/6JNyNMUAF

Så nu är frågan/frågorna – är det Terry Evans som gått en snabbkurs i svenska, och då använder det ENDAST när han skriver, och skrivit på sin blogg OCH Torbjörn Sasserssons Vetapediasida? ELLER är det Torbjörn Sassersson som skrivit på Terry Evans blogg/webbplats, som han påstår att han INTE gör, OCH sin egen sida? ELLER är det bara en helt galen tillfällighet att det står EXAKT samma på båda platserna..?

Tja, vad tror ni ;-]

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

16 reaktioner på ”Torbjörn Sassersson – Terry Evans och svenskan

  1. Sett rent bevismässigt så räcker det inte med att samma mening ordagrant återfinns på två helt olika sajter (för att man ska kunna slå fast, att de båda artiklar som innehåller exakt samma mening måste vara skrivna av samma författare).

    Det finns ju inget som hindrar att Terry Evans har skrivit artikeln om sig själv i Vetapedia på engelska och sedan fått den översatt av någon, som INTE måste vara Torbjörn Sassersson.

    Den som sedan fortlöpande översätter Terrys egna engelskspråkiga bloggartiklar – en person som alltså INTE måste vara just Torbjörn (men som förstås KAN vara det) – kan faktiskt råka vara bekant med den svenskspråkiga texten i Vetapedia och måhända tycka att den är så fin och genial, att en kopia därav hänger på väggen i hens översättarkontor. Och därför känner hen igen Vetapediatexten och väljer att kopiera in den närhelst det finns behov av att åberopa samma mening.

    Visst är mitt resonemang här ovan lite långsökt; jag håller med om det. Men jag menar att det inte står bortom allt rimligt tvivel (som det brukar heta i domstolssammanhang) att det är så här det kan ha gått till.

    Å andra sidan kan det näppeligen vara många som känner till – och drar sig till minnes – att denna mening finns i Vetapedia. Bland de misstänkta (som kan känna till detta) finns ju tvivelsutan Torbjörn Sassersson och Terry Evans. Men möjligen också någon dem, var för sig eller tillsammans, närstående.

    Dessutom kan man invända, att eftersom Gesus också har uppmärksammat att meningen i dess exakt likalydande utformning återfinns på två olika ställen, så går det inte att helt utesluta, att ytterligare någon eller några har uppmärksammat samma sak. Dvs kan Gesus notera detta, varför skulle då inte också någon annan kunna göra det (och som har anledning och/eller incitament att läsa både Terrys egna bloggar och vad som står om Terry på Vetapedia).

    För att sammanfatta: Allt mynnar ut i hur högt man ska placera bevisribban. Som jag ser det, Gesus, behöver du allt hitta fler likheter från meningsformulerings- och ordanvändningssynpunkt (mellan Terryägda och Torbjörnägda sajter/bloggar) för att styrka det samband du anser dig ha noterat/hittat.

    Bara som ett exempel. Själv använder jag ofta ordet ”näppeligen”. Om det ordet skulle dyka upp någon annanstans på webben, är det rimligt att misstänka mig som ansvarig för det inlägg ordet ”näppeligen” förekommer i, även om det inte är skrivet av ”bbnewsab”. Men jag bör bara bli ”skäligen misstänkt” som ansvarig, dvs den lägre misstankegraden som används i juridiska och polisiära sammanhang. Inte på sannolika skäl misstänkt, den högre misstankegraden.

    På likartat vis finner jag Torbjörn blott ”skäligen misstänkt” som spökskrivare åt Terry.

    Gilla

    1. Ja ja det är absolut inte tänkt som något sorts ”bevisat” att Sassersson eller Peratt skriver till Terry Evans pga detta – bara skrev av mig lite när jag såg det. Mest för att jag tyckte det var lite roligt att den korkade texten fanns på bägge platserna, exakt likadan.

      Det + alla andra likheter med deras ”Näthatande” och diagnostiserande, och att Terry Evans, bara när han skriver, har ”perfekt” svenska och använder samma ord och retorik som pellejönsarna – det räcker för mig och vad jag tror. Det spelar väl egentligen ingen större roll om dom gör det eller inte. Men jag VET ju att dom tre samarbetar, t.ex med hur dom fick för sig att jag skulle vara Magnus Souleye och att Sassersson hjälpt Terry med att skapa hans blogg. Sassersson valde till att börja med tom samma Tema till Terrys blogg som han gjorde till en av Peratts…

      Har galet mycket annat just nu och hinner ”näppeligen” blogga så mycket ;-] Tyvärr, för jag har sjukligt mycket som jag skulle vilja skriva om.

      Gilla

      1. Jo, helt klart finns det starka (informations)band mellan Terry och ledningen för Humanism och Kunskap. Allt enligt principen att lika dras till lika. Eller, i klartext: Att skit attraherar annan skit.

        Jag tror så här: Vad som förenar Terry och de två i H&K-ledningen torde vara hatet mot dig, Gesus.

        Du stör så att säga deras ritningar, deras bild av verkligheten. Detta har de svårt att tåla. Alla tre. Los Tres Amigos. A.k.a. Den gode, Den onde, Den fule. (Vem som är vem av de tre överlåter jag åt folk att spekulera i; jag varken vill eller kan tillhandahålla ett definitivt och oomkullrunkeligt facit över vem av dem som är vad.)

        PS Om jag däremot gåves möjligheten att introducera en rollfigur till, skulle jag i så fall tvivelsutan välja Den smarte. I rollen som Den smarte skulle jag självklart placera dig, Gesus. De tre andra amigosen har inte en chans att aspirera på den rollen. Inte ens om man lade ihop deras tankeförmåga och därtill toge hjälp av lite succébo-tänk ad modum Peratt. DS

        PPS Med detta sagt vill jag likväl förmöjligthålla, att de trenne amigosen nog kan nå salighetens ängder (i efterlivet) i sinom tid, ty vi känner ju alla till talesättet: ”Saliga äro de korkade, ty de skola flyta ovanpå syndaflodens vattenströmmar för att på så vis räddas undan förödelsen av Gud.”

        Gilla

  2. Inga fler gärningsmän inblandade. Vilka är offren? Motiv? Vem är plågad? Vem plågar? En grisig hantering. Konsekvenserna kan bli djupgående. Finns det marginaler i en sådan här kris eller hotar ett stopp.

    Gilla

        1. Haha… fick mig ett gott skratt av den där ”kommentaren”. Till och med ”cleverbot” gör ju bättre ifrån sig… ”lugngerstyrka” kanske är ett VPN.

          Gilla

  3. Ingen aning.Det intresserar mig inte.Vad dom gamla gubbarna håller på med.Jag tycker att du ska gå tillbaka till det du var duktig på och intresserad av,av att delge samhället hur påstådda medium arbetar.Dina analyser.

    Gilla

  4. Då har du inte kollat så noga.Det är just analyserna – dom djupgående – in i minsta detalj – det är där styrkan ligger.
    Som ger det stora uppvaknandet för människor.

    Gilla

  5. Jag uppfattade att den skribenten svarade på mitt inlägg.Att den tyckte att det jag skrev var relevant och bra.Sen dom där analyserna som jag menar kommer den nog kolla närmre på och också få ett uppvaknande – som så många andra har fått.

    Gilla

Kommentera gärna

