Torbjörn Sassersson – Sveriges fegaste ”redaktör” med mera?

Jag vet inte om Torbjörn Sassersson har ställt in sitt autosvar på ”Ingen kommentar” – men det är typ det enda han vågar svara alltid. Hyfsat fegt…

Humanism & Kunskap – inte inblandat?
Som vanligt skyller Torbjörn Sassersson allt på Börje Peratt och att det är hans ”privata” blogg. Att det är ordföranden i föreningen, där Torbjörn Sassersson själv är vice ordförande, Humanism & Kunskap, som bär sig åt och hänger ut folk med falska anklagelser och ljuger om dom – det spelar tydligen ingen som helst roll.

Det är underligt (läs obehagligt) och så typiskt dessa två, Torbjörn Sassersson och Börje Peratt och hur dom oärligt agerar. Humanism & Kunskap, är enligt dom, inte och ALDRIG ”inblandat”/kopplat med deras agerande, TROTS att det är självaste ordförande och vice ordförande i föreningen. Det är alltid ”bara” Börje Peratts ”privata” blogg.

MEN, när dom ljuger om och använder mig som slagträ i sin fula smutskastningskampanj, så är ALLTID någon av t.ex VoF, Humanisterna, Svt, KTH och Sveriges Radio med flera på något sätt enligt dom kopplade till mig – och får en släng av deras bittra hat och lögner.

Men IGEN, JAG ÄR INTE, INTE med i någon förening, kopplad till något eller någon – jag är bara en ensam farbror som bloggar (försöker blogga) lite!

När det gäller Peratt och Sassersson, så går det alltid hur bra som helst att utan några kopplingar eller anledningar blanda in vilka dom vill, hur dom vill. Men när det är en ordförande och vice ordförande (+ medlemmar i föreningen) i H&K, DÅ ska DET inte ha någon betydelse..? Fast så är det med allt Sassersson och Peratt håller på med – det som gäller för dom, det gäller absolut INTE för oliktänkande.

Pudelns hjärna
Det visar också precis vad det handlar om för Peratts och Sasserssons del och vad dom är ute efter. Vilka det egentligen är dom vill hoppa på – inte mig, och varför skulle dom det, jag gör ju inget fel. Förutom visar upp vad dom sysslar med och hur när dom gör detta – vilket väl då DOM iofs tycker är ”fel”…

Det är en ”privat” blogg. En privat blogg ja, fast jag har för mig jag läst Börje Peratt skriva, just på sin privata blogg, att allt han skriver det ”gäller” för honom, Sassersson och H&K, det står DOM för. (inte 100 på detta, men kan kanske leta upp det i värsta fall – det var ett svar i en kommentar av Börje Peratt)

Börje Peratt

Knähund eller husse?
Jag ”brukar” ju skriva att Torbjörn är Börjes knähund, när jag försöker vara lite rolig. Men jag undrar om det inte är Börje som hänger i trådarna och Sassersson som styr honom lite smart, utan att Börje själv greppar det.

Torbjörn hetsar Börje lite att göra en massa sjuka grejer, och Börje går igång direkt allt vad han kan och gör bort sig – och sen säger Torbjörn bara som vanligt, typ ”JAG kan inte stå för vad Börje gör”.

Och Börje Peratt själv, han vågar och klarar inte yttra sig utanför där han själv kan styra och censurera allt…

Gillar inte olika
Sassersson och Peratt gör ju alltid precis det som dom skriker högt om och falskt anklagar andra för att göra, men verkar inte se, eller rättare sagt vill inte se det själv. Det tycker jag är ganska fascinerande pånåttsätt, så jag frågade därför Torbjörn Sassersson, om det då var OK om jag gjorde exakt samma sak som Börje Peratt nu gjort. (Med hjälp av Torbjörn f.ö.)

Vilket det ju bara måste vara för Torbjörn! För om det Peratt gjort, inte är OK enligt Torbjörn, varför har han då hjälpt Peratt göra det, och sen skrivit positivt om det på Newsvoice och länkat till det. + skrivit på sin Facebook och uppmanat folk att gå till Börjes blogg och ”hjälpa Börje” där…

Men jag skulle ändå vilja höra Torbjörn Sassersson åsikt från honom själv – är det OK om jag eller någon annan gör exakt samma sak med hans, eller deras facebook-vänner.

Alltid så feg
Väntar mig som vanligt inte att Torbjörn Sassersson denna gången heller ska vara rakryggad och våga svara, men om han INTE säger nej det är inte OK, när jag frågar honom, så är det väl ett tyst medgivande, eller? Han börjar ju också med att som vanligt fegt ducka för frågan och inte svara…

Anyway, här är Torbjörn Sasserssons ”svar” på mitt meddelande till honom i förra inlägget – Börje Peratt – listigt eller sjukt korkat?

***

”Ingen kommentar annat än att jag inte kan ta ansvar för vad Börje skriver på sin privata blogg.” – Torbjörn Sassersson

***

Men så lätt är det väl inte, jag provade igen, med:

***

Ja det var ju ingen överraskning att du som vanligt fegt inte vågar svara och stå för vad ni/du sysslar med, utan skyller på Börje Peratt som alltid…

Jag förstår att du vill tvätta dina händer angående Peratt – men DU måste jallafall ta ansvar för vad DU skriver om och länkar till på din newsvoce, eller?

Alltså att du skriver om och länkar till den fula uthängningen och lögnerna.

Fast nu var ju frågan om det var OK om jag hängde ut DINA Facebookvänner – DET har inget med Börje att göra. Mer än att han gjort så och du hjälpt honom, och därför tänker jag det är OK med er/dig.

Men jag ville ändå vara sjyst och kontakta och fråga dig INNAN jag ev gör det, så du har en chans att höra med dina Facebookvänner om dom inte vill vara med på ”min lista”. Vilket inte jag och mina Facebookvänner blev och fick. Tycker det är allmänt hyfs att fråga först.

Men vill du inte ge mig OK eller inte på det, så har ju jallafall jag gjort vad jag kan.

Då blir det ditt ”problem” (ansvar?) om dom inte ville vara med på listan och du inte informerat dom om den…

Och oja, ville du höra med Börje om det var OK att jag hängde ut hans Facebookvänner – jag kan inte skicka meddelande till honom..?

G Pettersson

***

Ja Torbjörn Sassersson – han missar ju ALDRIG ett tillfälle att skryta lite om sig själv :-] Han ”svarar”:

***

Då får väl fråga om lov från alla mina Facebookvänner var och en. Det är 1249 st. Om du har en fråga till Börje fråga honom direkt via Humansim & Kunskaps hemsida.” – Torbjörn Sassersson

***

Ja en standardduckningar igen – och inget om det jag frågar om. Inte det minsta vänlighet heller, med att vilja hjälpa mig komma i kontakt med Börje Peratt, taskigt…

Jag provar igen:

***

Hej igen Torbjörn – sorry det tog ett tag. Jag har taskigt med tid till alla tokerier för tillfället…

Jag förstår att du är stolt över dina 1 249 ”vänner” – det är ju så viktigt för dig detta med titlar, besökssiffror och så. Att det sen inte är riktiga varken titlar eller vänner, eller sanna siffror – det bryr ju inte du dig om, inte så noga för dig…

Jag är ju långt ifrån tusen vänner, men jag har fått över 100 nya vänner och följare bara nu sen era senaste obehaglighet och det fortsätter att öka hela tiden. Tack för det förresten.

Och av MINA facebook-vänner så är det nog typ 90-95% som kommenterat och reagerat på detta senaste ni hittat på. Det kan man ju jämföra med intresset och engagemanget hos dina facebook-vänner. Sex st (6), av 1 249, har bemödat sig med att kommentera ditt inlägg, där du ber om hjälp till Börje och hans blogg. Så jag vet inte om JAG varit så särskilt stolt över och skrutit om det med den procenten engagerade. Eller blir det t.o.m promille..?

(Och visst är det lite roligt, och igen ett litet bett i egen rumpa, när du igen och här också, ber folk att gå till Börjes blogg och hjälpa honom – och sen skriker du/ni högt så fort det är mer än en av varandra helt oberoende ”skeptiker” som skriver någonstans, att det är samordnade attacker med mera.)

Och, nej Torbjörn det handlar INTE om att JAG ska kontakta någon mer än dig! DU får fråga dina facebook-vänner om dom vill vara med på en lista där dom stödjer dig i vad du sysslar med när du ljuger och hänger ut oskyldiga.

Om jag lägger ut en lista på dina facebook-vänner, med namn, bild och foto, utan att kontakta DOM! Så gör jag bara EXAKT det Börje Peratt gör/gjorde med/mot mina. På samma premisser och med samma resonemang – vilket väl då måste vara OK enligt er ju. Med skillnaden att JAG är så ärlig och sjyst och informerar och frågar om det innan!

JAG blev INTE kontaktad och given en chans att informera mina facebook-vänner att dom skulle bli uthängda och falskt anklagade för saker – så dom hade en chans att välja att inte vara med på denna lista.

Nu ger JAG dig/er chansen att göra detta, så dina/era facebook-vänner inte behöver vara med om något sådant sjukt och obehagligt, utan har en chans att agera innan. Det handlar INTE om att JAG ska höra med dom – jag gör bara som ni. Fast jag utesluter lögner och att anklaga folk falskt, i motsats till er!

Och ska man gå efter dom som engagerar sig när du vill att dom ska stödja Börje i hans sjuka grejer – så lär väl inte många av dina facebook-vänner vilja vara med på en lista för att stödja dig i samma sjuka grejer, eller..?

Och vem tror du dom kommer bli kokta på, dig eller mig – om jag bara gör EXAKT samma sak som ni gjort, för att visa hur fel det är. Fast EFTER att frågat dig om det är OK, och bett dig informera dom om det INNAN?

Jag vill bara ha ett OK – eller INTE OK, från dig på att få lägga ut en lista på dina facebook-vänner och skriva att dom stödjer dig i vad du sysslar med, det räcker!

G Pettersson

***

Hold your horses…
Torbjörn chockar också lite med att fråga mig något tillbaka direkt där:

***

Jag ser att du är irriterad för att NewsVoicde länkar till Peratts blogg. SKulle det påverka dig positivt om länken togs bort? Inlägget om Peratts blogg är ändå inte viktigt för NewsVoice.” – Torbjörn Sassersson

***

Igen, han gör det ofta, läser Torbjörn in att jag skulle var irriterad. Ett mycket vanligt beteende från woo-woos tydligen. Har faktiskt hänt mig ett par gånger i veckan – och jag är ju lugn som en filbunke nuförtiden. Har nog faktiskt inte varit såhär ”harmonisk” på flera år som nu…

Vill han med det bara ge mig en liten härskarteknik-känga – eller fiskar Torbjörn Sassersson efter att jag ska be honom att ta bort något. Få till ett typ ett ”gisslanutbyte”, där han tar bort saker, mot att jag då ska ta bort saker..? Jag vet ju att dom har förhandlat sig till det ett par gånger med andra som har skrivit om dom :-[

Inget intressant för min del, JAG är inte intresserad av att böja mig för deras hot och utpressningar – jag svarar:

***

He, he, nej knappast irriterad – för det mesta road. Ibland förvånad – att någon kan vara så falsk, feg och oärlig som du är med vad du håller på med för att smutskasta folk, bara för dom inte tror på att du kan flyga rundor utan din kropp.

Som vanligt så överskattar du dig och det du håller på med. Men att du skriver på Newsvoice och överallt – det ger ju bara mig fler läsare, som då hittar alla, bl.a era, tokigheter. Så nej för fan, sluta INTE skriva eller ta bort något Torbjörn, ös på bara – DU är bättre än Google för mig…

Men, jag menar, du måste väl ändå någon gång våga står för, och ta ansvar för vad du gör på din egen ”webbtidning” – som här t.ex, att ”hylla” och länka till någon som ljuger och hänger ut oskyldiga falskt för att vara nazister, förfölja troende och bryta mot mänskliga rättigheter med mera t.ex. Tycker du verkligen att det är ett OK agerande?

Att ni sen orkar lägga ner så sjukt mycket arbete för att kasta skit på mig – en ensam farbror som bloggar lite. Eller som ni kallar mig, ”ynklig”. Men är det inte som vanligt att ni biter er själv i arslet, när ni påstår att jag är så ynklig, och sen lägger så galet många timmar och så galet mycket arbete på att förtala och smutskasta mig – rimmar inte riktigt va! Men det gör iofs INTE mycket ni två sysslar med, och det ser ju folk också, det märks. INTE många, inte ens woo-woos numera, hejar på er längre…

Och visst var det du Torbjörn som någonstans citerade Gandhi, och typ jämförde dig med honom, med du vet ”Först ignorerar de dig, sedan skrattar de åt dig, sedan kämpar de mot dig, sedan vinner du!”. Jag vet inte riktigt där/här, men visst är du kvar på punkt två, sen skrattar dom åt dig – medans jag tydligen redan är på punkt tre för dig, Börje och Terry bl.a ;-]

Jag har ett annat bra citat här från en av mina idoler, jag kan ta, ”Answer my question, jerk!” – John McEnroe

Och Torbjörn nu när jag har dig på tråden – kan du inte berätta varför du/ni alltid lägger ut en bild på Ku Klux Klan när du/ni skriver om mig, VAD har det med saken eller mig att göra?

G Pettersson

***

Tja då får vi se om den fege ”redaktören” vågar stå för vad han gör och svara något annat än – ingen kommentar, nu då?

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion Gesus på Soup


4 reaktioner på ”Torbjörn Sassersson – Sveriges fegaste ”redaktör” med mera?

  1. Egentligen har Börje Peratt redan skrivit om spelreglerna, Gesus. Enligt honom är det numera alltså helt OK att publicera/offentliggöra i princip ALLT som inte är hemligstämplat. Det är tydligen så som grävande och undersökande journalister jobbar. Jallafall om journalisterna heter Peratt eller Sassersson.

    Om nu Torbjörn Sassersson länkar till Peratts bloggartikel om Näthuliganens (= Gesus’) ”vänner”, är den absolut rimligaste tolkningen att göra – och slutsatsen att dra – att Sassersson tycker att den artikeln utgör ett väldigt bra exempel på undersökande och grävande journalistik.

    Man länkar naturligtvis inte till något man själv ogillar, såvida inte avsikten är att påvisa hur korkat e d något är. Och att Sassersson skulle anse Börje Peratts artikel vara moraliskt förkastlig, dum eller korkad motsägs ju av allt annat han skriver därom i anslutning till sin länkning till Peratts numera rätt infama bloggartikel.

    Jag är inne på att i och med att Börje Peratt nu har flyttat på målstolparna på debattplanen – innebärande att i princip all information som inte är hemligstämplad numera kan användas när man bedriver undersökande journalistik – så behöver man förstås varken förvarna eller fråga om lov.

    Det är bara att köra på, utan att tuta. Och köra över hejvilt utan att bry sig om eventuella konsekvenser. Samt när man klandras försvara sig med att hänvisa till att det så här undersökande och grävande journalister arbetar. Vilket är en STOR jävla lögn, som inte blir bättre bara för att den upprepas gång på gång av Peratt.

    Även grävande och undersökande journalister brukar faktiskt kunna visa HÄNSYN, men varken Peratt eller Sassersson verkar känna till det ordet, åtminstone inte förstå dess betydelse. Dvs man publicerar i princip bara sådan information som underbygger och styrker de teser man som grävande journalist för fram i sin artikel.

    Problemet för Peratt – och i Peratts fall – är, att det inte framgår alls på vad sätt publiceringen av Gesus’, näthuliganens, ”vänner” styrker Peratts i bloggartikeln framlagda tes(er). Det råder till och med oklarhet om vilken eller vilka teser Peratt försöker föra fram i sin bloggartikel. Försöker han månne leda i bevis, att Gesus är en näthuligan? På vad sätt styrks i så fall den tesen, ifall Peratt publicerar Gesus’ vänlista? Det övergår mitt förstånd.

    Alltihop i Peratts metodik och förfarande andas snarare MÄNNISKOFÖRAKT, ett annat ord som ordföranden i Humainism & Kunskap inte verkar känna till. I stället tycks Peratt resonera som så, att debattmotståndare och andra som klassats som fiender bör ses som ”löst folk”. Dem kan man uppenbarligen behandla lite hur man vill, till exempel genom att hänvisa till offentlighetsprincipen. Jallafall om/när det är Peratt som har tagit på sig uppgiften som undersökande journalist.

    Bara som ett exempel i syfte att förklara vad jag menar när jag kritiserar Börje Peratt för vad denne har gjort. Jag skulle kunna diskutera med X om vad jag anser om arbetskamraten Y eller chefen Z på min arbetsplats. Även om jag iofs vågar stå för mina åsikter rörande Y eller Z, skulle jag likväl inte uppskatta, att X efter vårt samtal ginge raka vägen till Y och Z och berättade för dem vad jag hade för åsikter om dem.

    Alltså: En alltför långtgående ”öppenhjärtighet” på en arbetsplats leder inte till något gott alls, snarare tvärtom. Dvs även ”sanningar” kan föra något oönskat och/eller mindre gott med sig, ifall de framförs helt okontrollerat och utan hänsynstagande.

    Därför ogillar jag i högsta grad Börje Peratts namnpublicering, fastän jag själv inte finns med på listan. Och jag ogillar Sasserssons tysta, indirekta stöd till Peratts beteende (visat genom att Sassersson länkar till bloggartikeln i fråga från en sajt han själv disponerar). Jag tycker att båda dessa herrar beter sig SKAMLIGT.

    Den som besitter lite social kompetens och dito intelligens inser lätt vad som är min poäng härvidlag. Allt man får höra eller bli vittne till måste inte offentliggöras för en större publik. Det finns något som kallas för respekt och respektfullhet. Sannolikt ytterlkigare två ord/begrepp, som Peratt och Sassersson skulle behöva få förklarade för sig.

    Att visa respekt för sina medmänniskor är hur som helst varken Peratts eller Sasserssons starka sida.

    Nåväl, även jag är mycket ”respektlös” när det gäller dessa två herrar. Men jag kan jallafall försvara mig med att på mig kan inte lika höga krav ställas som på någon som, likt Börje Peratt, är ORDFÖRANDE och som, liktTorbjörn Sassersson, är VICE ORDFÖRANDE i den humanistiska föreningen HUMANISM & KUNSKAP, en förening som ju anser sig förespråka en humanistisk livssyn och stå för humanistiska ideal och som i samband därmed kritiserar bland andra föreningen Humanisterna för att INTE göra detta (längre).

    Kort sagt: Jag tycker att det bör ställas betydligt högre krav på en ordförande respektive vice ordförande i en sådan sorts förening än man bör ställa på mig, som enbart representerar enbart mig själv.

    Allt detta får mig att undra: Hur toppstyrd är egentligen föreningen Humanism & Kunskap? Kan inte Börje Peratt eller Torbjörn Sassersson offentliggöra medlemsförteckningen i denna förening, föregivande och dymedelst möjliggörande lite undersökande journalistik från min sida på temat vilka de människor är, som, till synes utan att reagera, ser sin ordförande respektive vice ordförande hålla på att skämma ut sig som de gör, gång på gång?

    Gilla

  2. Jag hörde ett rykte om att artikeln i låtsastidningen var borta eller nått. Vet inte om det stämmer men man undrar ju i så fall om Sasserssssson inte vill serva dig med mer träffar och följare? För inte är det möjligt att han just insåg sitt hyckleri? Jag kan naturligtvis fått det hela om bakfoten.

    Svarade han verkligen aldrig på det där med sin egen inblandning? Hur kan han inte vara delvis ansvarig när/om det är han som förser Peratt med tex skärmdumpar? Ja det får nog astralresenären svara på själv och när jag ändå riktar mig till Sasser. VEM var det du kysste på pannan och varför träder hon inte fram och vittnar om dina utanför kroppenresor?

    Bra jobbat Gesus. Härligt med spöken som kan vara rakt på sak och inte bara dra snuskiga skämt prata om ärr på knän och annan oviktig dynga.

    Gilla

    1. Tveksam till att någon träder fram och frivilligt erkänner att dom haft ett förhållande med den rikspajasen…

      Den andre astralflygaren, ni vet hon som har sex med spöken (!) och är egenutnämnd expert på fysiska seanser i dagsljus, Camilla Elfving fd Persson – hon skriver ju om Sassersson, att han hade ögon som en död fisk och inga som helst ”förmågor”, så hon dissade honom.

      Det är mycket ljus och kärlek i ljus och kärleksbranchen – NOT!

      Gilla

  3. Hej Peratt! ( jag vet att du läser detta ).

    Rent juridiskt har du antagligen inte begått något brott när du publicerar en vänlista. Men det är nog väldigt många som undrar över syftet?

    Att du tillfredsställer en barnslig lust att jäklas med de som tar ställning för Gesus kamp mot bedragare kan ju alla räkna ut – men finns det något annat syfte? Jag kan liksom inte komma på hur denna ”uthängning” på något vis skulle kunna vara ett komplement till debatten om nätmobbing – såvida du inte vill exemplifiera med ett eget? För att hänga ut någon på grund av dennes åsikter är ju ett klockrent exempel på nätmobbing. Och högaktuellt i dessa dagar med tanke på skandalerna kring åsiktregistrering…

    Så om ditt tilltag är ett avancerat sätt att visa hur nätmobbing kan te sig – ja då har jag förstått! Men annars – ja då kan jag bara se att det handlar om att du agerar utifrån frustration och hämndlystnad. Och det skulle bara vara tragiskt…..

    Gilla

Kommentera gärna

