Tio i topp – påstådda medium i Sverige III

Ja, woo necks? Snackar vi dom man (jag) ser och hör lite varstans, så är det väl Jörgen Gustafsson, Pierre Hesselbrandt, Benny Rosenqvist, Camilla Örnberg och sen väl Vivi Linde och Pehr Trollsveden, som det handlar om, till en ”tio i topp”?

Kom gärna med tips om ni vet några fler som tål att kikas på eller kan vara intressanta att få veta mer om.

Och jag vet inte, men Jane Lyzell, hennes gubbe och deras gård borde väl dra in en och annan krona – så det får vi kanske försöka kika på också. Kanske några fler ”aktiva” som jag sett i förbifarten kan vara aktuella – Jill Petersson, Anna-Lena Wikström, och vem vet, vi/jag kanske t.o.m hittar någon ny :-]

Bubblare – Birkan Tore och Vendela Cederholm..?

Den gamle frisörskan
Jag får för mig att Lena Ranehag smyger lite i skymundan och jobbar på bra, utan att göra för mycket väsen av sig. Hon är ju med i TV-program inte bara i Sverige, utan i både Danmark och Norge också vad jag sett. Det borde väl generera en hel del till Ranehagskans pengahög misstänker jag – så vi kikar på henne helt enkelt.

Lena Ranehag

Lena Ranehag som f.ö också är en av dom avslöjade fuskarna/bedaragarna i ”branschen”. Med/i programmet ”Förnimmelse för mord”, där hon läst i tidningen om mördaren och sen uttalade sig om bl.a hur mördaren såg ut, enligt det som stod i tidningen (Pernillamordet).

Bara det att det visade sig vara fel när mordet sen löstes, men konstigt nog exakt som det stod i tidningen :-] Läs och hör om det här!

Lena har också pekat ut en person med namn och allt i Norge som skyldig till ett dödsfall där – som såklart var helt fel! Artikel om det, här!


Som tidigare, enligt Alla bolag. (läs mer där för mer…)

Lena Birgitta Ranehag
Kvinna, född i april 1960 – Verksam i totalt 1 bolag:

Faith Cure, innehavare
Faith Cure Evolution, bifirma

***

Faith Cure

Omsättning
300 000 – 499 000:-
Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2012.

Bolagsform
Enskild firma

F-Skatt
Registrerad

Bransch
Kultur, Nöje & Fritid -Litterärt & Konstnärligt Skapande

Svensk näringsgrensindelning – sni
90030 – Litterärt och konstnärligt skapande

Verksamhet/ändamål
Arbeta som medium-clairvoyant, ge människor läsningar och medial vägledning samt författare.

***

Faith Cure Evolution

Verksamhet/ändamål
För den del av verksamheten som avser att bedriva kurser inom andligt och medialt arbete

***

Well, det var inte mycket siffror, samarbetspartners eller annat spännande här (än), mer än intressant med bransch och vilken verksamhet dom anger. Är imponerad (förvånad) att man/dom verkligen får ange en verksamhet som t.ex här, ”Arbeta som medium-clairvoyant” – alltså ha en hittepåverksamhet där dom påstår sig prata med döda, och att dom döda pratar tillbaka + t.o.m kommer med råd och vägledning.

Gesus ridskola?
Nu ska jag kontakta Bolagsverket och registrera en enskild firma med verksamhet att hyra ut enhörningar för ridturer och se hur det går. Undrar vilken näringsgrensindelning det hamnar i – ska bli intressant..?

Har inte kommit på något sätt än (har inte haft tid) att se mer när dom har enskild firma, men jobbar på det. Fast jag har sett en hel del annat intressant när jag kollat runt nu redan – men det kommer med respektive skojare när det är deras tur sedan ;-]

Följ Gesus på Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

7 reaktioner på ”Tio i topp – påstådda medium i Sverige III

  1. Apropå ditt videoklipp ”woo necks”. Den mannen skulle nog ha passat bra in i Sveriges riksdag. Här är ett lika svamligt klipp därifrån:

    .

    Båda dessa män skulle säkerligen göra sig som huvudtalare på valfri woowoo-konferens eller valfritt woowoo-möte. Deras tal borde enligt mitt förmenande mötas av stående ovationer.

    Och de närvarande andarna i lokalen borde väl i ett sådant fall ha stampat med sina fötter mot golvtiljorna, så att träflisorna rykt, för att uttrycka sitt gillande och instämmande i det sagda.

    Gissar jag. (Fast jag kan ju gissa fel, eftersom jag saknar mediumegenskaper.)

    Gilla

    1. Gesus! Hittade denna bloggen nyligen och läst en massor. Det har gett en massor av högljudda skratt att läsa inläggen med dina formuleringar. Har samtidigt vänt min uppfattning av Det Okända. Det är väldigt övertygande faktiskt, men dina frågor är väldigt relevanta med exempel ”Varför ska Pierre berätta att deras dotter är född i Januari?” mitt i allting. Bara ett billigt trick för att bevisa sin förmåga.

      Gilla

    2. Ang gesusbloggen: om du som skriver den skaffade ett jobb istället å gjorde lite nytta till samhället istället för att klanka ner på allt och alla så kan jag garantera att du får ett mycket lättare och intressantare och framför allt ett roligare liv. Att sitta och leta fel på allt och alla tyder på att sitt eget liv inte är speciellt roligt el intressant. Att leva i dessa negativa tankar och energier som du gör hela tiden. Istället för att leva ett roligt intressant och utvecklande liv. Man lever en gång gör nått bra av det istället.

      Gilla

      1. Ok – jag kvistar bort till arbetsförmedlingen direkt. Är det något särskilt jobb jag ska söka för att göra nytta till samhället, och få ett mycket lättare och intressantare och framför allt ett roligare liv?

        Men förresten först – du skriver, ”Man lever en gång”.

        Betyder det att du inte tror på alla dessa bedragare som påstår att döda människor snackar med dom, mot betalning?

        Och du har inget att säga om själva den grejen – du vet, den grejen som istortsett hela bloggen här handlar om! Jag menar istället för att komma med korkade uttalande om mig, som du inte har en susning om..!

        Gilla

  2. @Thea: Att avslöja bullskit – eller som du kallar det: ”att leta fel på allt och alla” – är en del i det vetenskapliga paradigmets faktahanteringsprocessen.

    Är du månne emot att faktamässig bullskit ifrågasätts och avslöjas?

    Eller menar du att man för att inte såra någon ska acceptera folks tankar och tankevärldar, även om dessa uppenbarligen inte är något annat än olika individers önsketänkande? Gesus angriper här på bloggen inga troende som hemma i sin bostad går omkring och (för egen del) tror på de olika woowoo-istiska dogmerna. Han vill däremot sätta åt de woowoos, som försöker att tjäna pengar på andra människors nöd, lidanden och sårbarhet.

    De som angrips av Gesus är alltså medium/psychics som utför sina så kallade talanger/förmågor mot betalning. Att ta betalt för en tjänst som inte fungerar i den objektiva världen kallas i lagboken för bedrägeri.

    Gilla

    1. Nu tror jag tyvärr att thea håller sig till woo-woopraxis (aktuellt med praxis i dagarna ju) med att bara komma in med en kommentar och påstå saker som inte är sanna utan egenpåhitt, egentolkningar och uttalande om saker hon inte vet något om, för att förminska mig istället för att klara ”diskutera” något om sakfrågan – för att sen inte återkomma och bemöta bemötande på det… Typ som 99.9% av den sortens kommentatorer gör, så vi ska nog inte hoppas på ”svar” från henne/honom.

      Och ja, enligt thea är alltså att visa upp vad företag + offentliga personer gör och tar betalt för = att klanka ner på allt och alla – och nej, jag behöver knappast leta efter det

      Gilla

Kommentera gärna

