Fråga Jane – spökväckning

Jag fortsätter med den så galet populära Fråga Jane, Jane Lyzells alternativa frågespalt om andevärlden, efterlivet och spöken – hittepå helt enkelt. Jag kan bara inte låta världen gå miste om denna ofattbara kunskap…

Jag misstänker det är fler än jag som är impade av Jane Lyzells precisa vetande om detta, som att när man dör, har man tre dagar i transit på sig här på jorden innan man transporteras till andra sidan, en annan dimension – och att dessa tre dagar är för att man ska kunna säga adjö till dom forfarande levande, med otydliga meddelanden i drömmar, eller ”visa sig” som en skepnad eller skugga – innan man kommer till sitt nya liv, eller död som det ju då är.

Hade jag inte varit avstängd på Janes woo-wooforum på livstid, UTAN några regelbrott eller anledning ö.h.t, så hade jag ju kunnat fråga – om man inte har några levande släktingar eller vänner kvar att säga adjö till i tre dagar. Kan man då få en direktbiljett till andra dimensionen kanske..?

Spiritualism i fokus
En på forumet skriver: ”För några dagar sedan stängde jag av väckarklockan på morgonen och stannade kvar i sängen och slumrade till, men jag borde ha gått upp. Jag tror jag var i ett slags tillstånd mellan sömn och vakenhet när jag hade en dröm där jag låg i sängen och sängen började skaka, och då vaknade jag. Det kändes så verkligt!

Andra gånger när jag har somnat om när jag borde gå upp, har jag väckts av att någon ropar till högt eller säger mitt namn. Ibland så högt eller nära mitt öra att jag hoppar till.

Vad tror ni, kan det vara en guide som försöker få en latmask att gå upp, eller är det mitt undermedvetna eller är jag knäpp?”

Hypnagog hallucination

Gesusnote
Detta är skolexempel för upplevelser p.g.a sömnparalys, sömnförlamning, hypnagog hallucination, klardrömmande/lucid dröm.

Hesselbrandta på det, så har ni förklaringen till exakt dessa ”fenomen”/upplevelser, + mera/flera. Och slipper bli rädda om/när det händer er – för det är hyfsat läskigt kan jag tala om, jag vet!

Sömnparalys/Hypnagog hallucination som f.ö är orsaken till, skulle tippa 90% av allt som folk tror är spöken – t.ex i alla avsnitt av Det okända..!

Hysch-hysch
Men detta är såklart inget som får finnas, och absolut inte nämnas, i woo-wookretsar, utan där bara måste det vara spöken. Tänk om det kommer ut att det inte är spöken = dom kan inte lura folk = inga pengar in, aj aj aj…

Jane Lyzell upplyser
Bl.a: ”Många upplever just det du beskriver att sängen skakar i dessa mellan sömn och vakenhet- när man kliver ur sin fysiska kropp och är i sin ande kan det just kännas så.

Och just i det läget väldigt vanligt man hör med sina andliga öron – så vist kan det vara en ande vän eller guid som vill få din uppmärksamhet!

Kan naturligtvis vara ditt undermedvetna med …”

Följdfråga
”Tror du att andevännen eller guiden skakade sängen i drömmen för att jag ska vakna?”

Jane Lyzell svarar
”nää det känns bara så när man kliver ur sin fysiska kropp andligen

Följdfråga igen
”Att andligen kliva ur sin fysiska kropp, är det samma sak som händer vid astral projection?”

Jane Lyzell svarar
”menar du UKU- så är det samma.”

Jepp – då vet vi..!

Eller som ett annat woo uttrycker det på forumet: ”Mycket intressanta svar TS fått, som lär mig ett och annat också”.

WTF – man tror knappt sina ”andlig öron” ju..! Fast det är klart, det ÄR ju intressanta ”svar” iofs…

Experthjälp?
Kanske läge att konsultera ”vibrationsforskaren” Camilla Elfving fd Persson om detta med skakningarna..?

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
2 reaktioner på ”Fråga Jane – spökväckning

  1. Visst är upplevelse av skakningar i samband med drömmar och/eller uppvakning ur sömnen ett ganska vanligt fenomen. Men dessa skakningar beror inte på någon jordbävning eller på att, som Jane Lyzell menar, ”man kliver ur sin fysiska kropp andligen”.

    Det allra mesta talar för att den sortens skakningsupplevelser är en hallucinatorisk upplevelse. Precis som Gesus är inne på.

    FDETDA: Här är en intressant artikel om alla de filtreringsmekanismer som finns i vår hjärna vad gäller vilken sensorisk information som ska släppas upp till vårt medvetande. Kolla in http://www.spring.org.uk/2013/11/the-brain-sees-objects-that-you-dont-perceive.php . Det allra mesta av sinnesorganens informationsflöde till hjärnan stannar alltså kvar på en icke-medveten nivå i hjärnan. Allt för att vår medvetna hjärna inte ska bli överbelastad, något som annars skulle kunna försvåra beslutsfattandet.

    Med andra ord: Den allra mesta verksamheten i hjärnan handläggs på en icke-medveten nivå. Bara lite grand går vidare till medveten nivå.

    Till saken hör också att när vi sover/drömmer, blir det lättare för vårt omedvetna att göra sin stämma hörd. Vilket kan yttra sig som hallucinationer, även om drömmaren inte fattar detta.

    Hur dessa hallucinationer kommer att tolkas är i hög grad ett resultat av primering/priming. Tolkningen blir såiunda en bekräftelse av det som vi förväntar oss hör verkligheten till. Så tror man på att dessa skakningar innebär att vår ande/själ lämnar kroppen, ja då är det högst naturligt att göra den sortens tolkning/förklaring som Jane Lyzell levererar.

    Det passar uppenbarligen inte in i Jane Lyzells världsbild och tankeparadigm, att upplevelsen av skakningar i samband med ett uppvaknande och/eller i en dröm i själva verket torde vara något så ”enkelt” som en hallucinatorisk upplevelse.

    Gilla

    1. @bbnewsab ”Till saken hör också att när vi sover/drömmer, blir det lättare för vårt omedvetna att göra sin stämma hörd. Vilket kan yttra sig som hallucinationer, även om drömmaren inte fattar detta. Hur dessa hallucinationer kommer att tolkas är i hög grad ett resultat av primering/priming. Tolkningen blir såiunda en bekräftelse av det som vi förväntar oss hör verkligheten till.”

      Ja är inte det en bra ”sammanfattning”. Som jag säger, upplevelserna finns – sen handlar det om hur man tolkar dom. Eller i vissa fall då hur man VILL tolka dom. Vill man tro på spöken, så med lite bias – är det helt enkelt spöken..!

      @bbnewsab ”Så tror man på att dessa skakningar innebär att vår ande/själ lämnar kroppen, ja då är det högst naturligt att göra den sortens tolkning/förklaring som Jane Lyzell levererar.”

      Jepp, och det är här vi går in i woo-woostadiet – när man vägrar ta till sig vad det verkligen är som orsakar dessa upplevelser, trots information med mera om det. Och istället rabiat blundar för det och gör allt, med alla medel för att det SKA vara spöken osv

      Men för woo-woos är ju detta inget konstigt eller så, dom har ju tex flera olika egna ”sanningar”, så så lätt fixar dom det…

      Gilla

Kommentera gärna

