Whos woo – Camilla Hosenfeld

Jag försökte ju göra det lite bloggenkelt för mig med min Gesusgranskning ;-] av Sveriges påstådda medium, fast det sket sig ganska snabbt – det var inte att göra det enkelt direkt. Det visade sig att det oftast är ganska ”invecklat” detta med skojarnas företag, vad dom sysslar med, tar betalt för och vilka dom ”samarbetar” med.

Som sagt, så mycket woo – så lite tid
Det dyker också hela tiden upp massor ”nya” påstådda medium runt om i Sverige + en del som jag ”stött på” tidigare, men inte kikat något vidare på då. Så för att försöka göra det enkelt för mig på riktigt, och få lite överblick över vilka som är vilka påstådda medium med mera här i Sverige, utöver dom ”stora/kända” liksom – kör jag en ”Who’s who” här med några av dom som dyker upp helt enkelt.

Kval till kvalet
Kanske någon av dom t.o.m tar sig in på min tio i topplista rent av – kan vara ett förkval till kvalet dit ju… Jag startar som vanligt helt utan någon ranking” eller något, och i analfabetisk ordning.

Och detta kan väl inte inte ens ”dom” ha något emot, och kunna förvränga till mobbing, häxjakt, förföljelse och uthängning med mera, med mera – jag gör ju t.o.m reklam för dom och deras verksamhet!

Det blev så att jag börjar med…

Camilla Hosenfeld

Camilla Hosenfeld – Billablin
Ett påstått medium med påstådda standardförmågor som då att döda snackar med henne och att hon kan ”heala” – från universum.

Men som utöver det påstår sig kunna bl.a, ”ta emot budskap från alla entiteter som finns t ex: änglar, guider, varelser från andra universum och från högre medvetanden”.

Inte utan att jag jallafall undrar vad/vilka ”varelser från andra universum” är – och t.ex vilket språk dom snackar..!

Jag kan inte se någonstans att Camilla är ”certifierad” av något annat påstått medium, och det brukar dom vara j-igt noga med att ta upp – men ändå har hon alltså kurser och ”utbildar” andra..!

Camilla Hosenfeld erbjuder bl.a

Medial vägledning
”Under en session medial vägledning får du möjlighet att igenom mig få kontakt med dina guider och änglar som kommer med vägledning till dig.

Jag som medium kanaliserar informationen från guiderna och änglarna så att du får de budskap du behöver just nu i ditt liv. Jag rekommenderar att du tar emot generell vägledning från dem först, sedan kan du ställa dina egna frågor – för att du ska känna att du blir vägledd på det sätt som passar dig.

Jag har fullt förtroende för mina universella hjälpare – att de tar fram den information som Du behöver just nu i ditt liv!

Medial vägledning går även att få på distans”

Priser
Medial vägledning 900:-
Medial vägledning på distans 900:-

***

Tidigare liv kanalisering
”Vid en kanalisering av tidigare liv så är det jag som medium som kanaliserar ett av dina tidigare liv…

Jag har fullt förtroende för mina universella hjälpare – att de tar fram det tidigare liv som påverkar dig mest just nu i ditt nuvarande liv!

Tidigare liv kanalisering går även att få på distans”

Priser
Tidigare liv kanalisering 900:-
Tidigare liv kanalisering på distans 900:-

***

(storseanser)

Gruppsession med kanaliserade budskap från bla änglar och guider!
”Genom medium Camilla Hosenfeld så kommer änglar och guider och ger oss kärleksfulla och kraftfulla budskap!

Deras budskap syftar till att öka vårt välmående och få vägledning i vardagen. De entiteter Camilla jobbar med är vanligtvis guider och änglar samt högre medvetanden från Universum.

Camilla kanaliserar budskap till deltagarna som grupp och även personliga budskap till en del av deltagarna.

Under denna gruppsession får du de budskap du behöver just nu!”

Priser
Storseans 200:-/per person
Seans 6-10 personer 200:- per person, seansen hålls ”hemma-hos”

***

Reconnective Healing
”Reconnective Healing är en form av healing som är här på jorden för allra första gången. Den återkopplar oss till universums fullkomlighet medan den även återkopplar oss till vår egen varelses fullkomlighet och den vi verkligen är.”

The Reconnection
”The Reconnection® återkopplar dig till jorden och universum och aktiverar de axiatonala linjer som möjliggör samspelet med dessa nya nivåer av ljus och information!”

”Även om det inte är ett krav är det rekommenderat att ta 1- 3 Reconnective Healing sessioner före du tar emot din Reconnection.”

Priser
Reconnective Healing 900:-
Reconnective Healing på distans 900:-
Reconnective Healing till djur på distans 900:-

1-3 sessioner räcker normalt.

***

Och såklart kurser – alltid kurser!

Medial och personlig utveckling
”Genom meditationer och övningar kommer du bland annat att: få träffa din guide/dina guider och få fördjupad kontakt med dem, komma till andra dimensioner och träffa de varelser/entiteter som finns där för att ta emot deras budskap till dig, få öva dig i att öka din tillit så att du i din vardag kan kommunicera med de andar/guider/varelser/entiteter du har runt dig, så att de kan nå fram till dig med den vägledning de har till dig. ”

Priser
Meditationskväll 200:-
Meditationsgrupp (6 ggr) 1.200:-
Helgkurs 2.500:-

***

Resekostnad tillkommer för resor utanför centrala Stockholm

Gesusfundering
Dessa påstådda medium säger ju alltid bl.a att DOM kan inte garantera vilka eller vem som ”kommer igenom” och ”kontaktar” dom med mera, med mera. MEN, ändå har dom istortsett alla kurser där dom tar betalt för och som här där Camilla Hosenfeld ”lovar” att dom/”du” på kursen kommer ”få träffa din guide/dina guider” – hur kan hon vara säker på det då..?

Gesusbonus
”Men? Vad är det med denna människa? Var och en har ju rätt att leva sitt liv och ha sin ”tro”. Undrar vad hen är såå rädd för? Tycker att du känns otroligt stark och seriös Camilla Elfving och bloggaren precis det motsatta!” – Camilla Hosenfeld om Gesus

Inte illa, Camilla får där med två av dom vanligaste felaktiga fördomarna om ”skeptiker” och mig – att någon inte skulle få tro vad dom vill, och att jag är rädd..!

Videoklippet
”Camilla Hosenfeld kanaliserar budskap från portalväktarna till det nät som omger planeten jorden, budskapen hon förmedlar handlar om att mänskligheten ska öppna sina hjärtchakran och sammanlänkas m.m.”

PS – den som orkar lyssna igenom hela tramskanaliseringen med Camilla nedan, vinner en gratis distanstarotläsning med/av mig :-]

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
2 reaktioner på ”Whos woo – Camilla Hosenfeld

  1. Jag tycker det är bra, Gesus, om du berättar om alla förmågor ocg talanger inom woowoo-sektorn här i Sverige. Jag ser vissa likheter med urvalsprocessen i idrottsvärlden. Om vi tar ett olympiskt spel som exempel, så ska först varje land utse vilka idrottare som ska skickas till de olympiska tävlingarna. Väl på plats på OS-arenorna ska sedan de anmälda idrottarna från varje land genomgå en kvalificeringstävling, varvid de måste uppfylla vissa minimikriterier – typ att hoppa 2,18 meter i höjdhopp för att ges chansen att gå vidare till själva finalomgången. Och i själva finalen är det ofta/vanligen bara de sex bästa efter tre försök(shopp eller dylikt) som tillåts få genomföra ytterligare tre försök.

    Så fortsätt du, Gesus, att räkna upp alla woowoo-namn du råkar ”snubbla över” när du besöker olika woowoo-sajter etc. I bästa fall kan kanske dina följare av GesusBloggen ha något att tillägga om dessa personer.

    Själv har jag nytta av ditt bloggande, Gesus, ty det hjälper och underlättar för mig att finna diverse mönster vad gäller hur woowoos arbetar, resonerar etc. Jag vill att du ska veta, att jag har fått många aha-upplevelser genom att läsa dina olika inlägg här på din blogg. Tack vare dig har jag kunnat finputsa på min IBS 1- och IBS 2-hypotes. En hypotes som för övrigt har stöd i nobelpristagaren Daniel Kahnemans tankar om hjärnans evolutionära utveckling. Se till exempel http://en.wikipedia.org/wiki/Thinking,_Fast_and_Slow#Two_systems .

    Gilla

    1. Ha ha ja ett OS för woo-woos, det hade varit något det. Man kan kanske säga att Akademin för det okända var ett sorts svenska mästerskapet i woo när det gick – och vilka otroligt usla ”vinnare” det blev där, som visar den låga nivån på skojarna…

      Ja detta är ju lite för att jag inte har tid (värre än vanligt) att lägga på att blogga + fundera på allt woo därute. Där är ju hur mycket somhelst, men det kräver ju lite ”analys” med mera för att skriva om det tycker jag. Som nu när t.ex Terry Evans tydligen siktar in sig på att utnyttja barn och att dom tror på spöken också – eller kanske mer deras föräldrar, men ändå. Det skulle jag ju vilja kika på och skriva om, men…

      Jag startade min Gesusgransking ;-] först för att jag trodde det skulle vara hyfsat enkelt att kolla på och skriva om. Men som sagt, det är ganska ”avancerade kopplingar” och samarbete + hur dom lagt upp sina företag med mera med mera – så det kräver en hel del kollande, och jag har tyvärr inte tid nu

      Men det, och nu detta ”Whos who” är ju inte bara för att jag inte hinner med annat – det är ju också intressant bl.a vilka som är vilka, och gör vad i woo-woosverige, tycker jag. Vilka som är ”störst” med mera liksom.

      Kan kanske bli ”grunden” till ytterligare att kika på, för tex en prisbild på deras wootjänster, hur många som gör vad och hur dom hänger ihop med mera med mera med mera.

      Gilla

Kommentera gärna

