Terry Evans – skjuter sig i foten

Jag maler på med/om Terry Evans och när han var med i Radio P4 Dalarna. Tänk att bara 11 – 12 minuter med hans floskler i en lokal radiokanal kan ge så mycket – inte konstigt jag har problem att hålla det kort här ;-]

Besökarnas ”rättigheter och integritet” – minsann
Terry Evans och dom andra skojarna som kör storseanser är alltid noga med att man INTE ska spela in den/det för, som t.ex Terry skriver, av respekt för besökarna” + ”för att skydda besökarnas rättigheter och integritet..

Skydda besökarnas rättigheter, wtf – vilka är det..?

Visar bluffen
Men detta med att dom inte vill att det ska spelas in, handlar såklart om att då kommer alla, utom dom som totalt vägrar se och ta in att det bara är bluff, se och höra att det BARA är samma samma Barnum-uttalande och påhittade spöken alltid hela tiden – på ALLA storseanser.

Ser f.ö att Terry Evans på sin sida där han informerar om storseanserna skriver, ”OBS! Det är inte tillåtet att fotografera, göra inspelningar eller att göra intervjuer i samband med storseans.” I fetstil..!

Och, inte tillåtet med intervjuer! Hur menar han/dom där – att man inte får intervjua besökare/na? För det är väl svårt att göra någon sorts ”tvångsintervju” med Terry, om han inte är med på det..?

Det är f.ö helt lagligt att spela in – hur mycket bedragarna och deras sektmedlemmar än skriker om och påstår att det inte är det..!

Terry Evans – skott i foten

Skott i foten
Men precis som det med att Terry säger att han inte kan ”frambringa” några döda människor när han vill – vilket han sen ändå gör (påstår sig göra) hela tiden. Så visar han här att detta med bl.a ”skydda, och respekt för besökarna” också bara är tomt snack, med en inspelad ”demonstration”, som han kallar det, som är utlagd på nätet för alla att se.

Var är ”respekten” här?
I videoklippet här gör Terry Evans t.o.m narr av dom från publiken han tagit upp. Dom ni vet, som Terry Evans säger sig vara så orolig för, deras rättigheter och integritet, och att dom ska visas respekt.

Men det gäller tydligen bara om någon ”skeptiker” spelar in då alltså..!

För det verkar inte vara några som helst problem att göra det, med både ljud OCH BILD, när det handlar om att utnyttja dom för att göra reklam för Terry Evans och hans bedragarverksamhet!

Lite roligt?
Och, ”can I have a little fun?” – Terry har alltså bara lite roligt här. En lite rolig grej att en DÖD pappa pratar med sin levande dotter (utan att kunna säga just sitt eget namn bara, som alltid). Bara lite roligt alltså..!

Jag har dock svårt att se det som ”ha lite roligt”. Det påstås att det snackas med DÖDA människor, UTAN att kunna visa att det är annat än bluff och bedrägeri. Hyfsat ”allvarliga” grejer tycker jag – särskilt eftersom Terry Evans också tar bra betalt för att göra det.

***

Mer om/med klippet nedan i inläggen här, Terry Evans – lite uppvärmning, och Terry Evans – demonstrerar barnumuttalanden

***

Gesusbonus
Terry Evans säger flera gånger att ”andarna VET ALLT om oss”, ”vi har inga hemligheter för dom” och t.o.m att dom ”har en högre intelligens”. Terry Evans påstår också att han har ett ”andeteam” av döda människor som jobbar för honom, som då alltså vet allt om oss och har en högre intelligens. Men dessa Terrys intelligenta ideellt arbetande spöken som VET ALLT, kan tydligen ändå INTE tala om Gesus identitet för honom – det som Terry och dom andra två stollarna sååå gärna vill veta, konstigt ju!

Och hade dom kunnat det, hade Terry Evans INTE behövt hänga ut en oskyldig inför alla sina tusentals anhängare med namn och företag – och ljuga om vad han (jag då egentligen) gör. Var är ”respekten för denne oskyldiges rättigheter och integritet”?

Gesusroligt
På tal om att inte kunna ”frambringa” andar när han vill som Terry säger, så gillar jag att Terry Evans och hans bedragargäng skriver att alla storseanserna börjar 19:00 och avslutas 21:45. Så TROTS att Terry INTE kan bestämma OM det ska komma några döda människor (eller vilka) och snacka med honom – så har dom ett tidsschema, (+ säljer biljetterna som förköp, och INTE betalas tillbaka) för varje storseans, varje månad, år efter år…

Och vad jag vet har det dykt upp ”rätt” spöken i tid på alla storseanserna, och snackat ca 10 min per spöke, VARJE GÅNG!

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
8 reaktioner på ”Terry Evans – skjuter sig i foten

  1. Du träffar bull’s eye med din Terry-kritik, Gesus.

    Så som Terry agerar under sina storseanser är det rätt uppenbart, att andekontakterna äger rum i hans hjärna och är resultatet av inbillning, fria fantasier – you name.it. Alltså delusioner (= vanföreställningar).

    Jag vill dock inte utesluta att, Terry innerst inne vet om att det förhåller sig på det viset (att hans andekontakter är en sorts ihopfantiserade och inbillade hjärnspöken). Möjligen kan han ha starka psykiska försvarsmekanismer – såsom bortträngning och förnekelse – vilka gör så att han kan (fortsätta) leva i sin livslögn.

    Förmågan att kunna leva i en livslögn utan att skämmas däröver (eller ens vara medveten om det) underlättas av att man städse ägnar sig åt att träna upp sitt emotionella, magiska och religiösa IBS 1-tänkande (= barnets pre-logiska sätt att tänka och tolka tillvaron), eftersom sådan träning har en hämmande inverkan på det logiska, analytiska, rationella och rimlighetsutvärderande IBS 2-tänkandet (som därmed löper risk att läggas i träda).

    Gilla

  2. Ett annat problem är att det med tiden sannolikt uppstår en sorts kognitiv bias, som är besläktad med vanlig simpel självbevarelsedrift, bland folk som är aktiva i mediumbranchen (eller i andra woowoo-istiska sektorer).

    Denna kognitiva bias kan sammanfattas så här (jag låtsas nu att det är mediumet som tänker högt för sig själv):

    ”Jag lever gott på det här mediumskapet, särskilt i ekonomisk bemärkelse men även i termer av att åtnjuta självförtroendeboostande gurustatus från mina troende anhängare. Därför kan jag inte – ens om jag ville (fast det vill jag inte) – gå ut offentligt och säga, att alla mina övernaturliga förmågor egentligen är falska, eftersom jag då skulle bli utan framtida inkomster eller åtminstone tvingas sänka min ekonomiska standard väsentligt – för att inte tala om att jag skulle bli av med min gurustatus. Så för mig gäller att jag liksom har fastnat i branschen, så att det är jättesvårt för mig att ta mig ur skiten. Därför är mitt motto: The show must go on.”

    Jfr hur Anders Åkesson försvarade sitt fusk med att han kände press på sig att leva upp till publikens förväntningar.

    Jfr hur de som kränger/erbjuder alternativmedicinska behandlingsmetoder eller healing ALLTUD, utan undantag, kan referera till massor av framgångsrika patientfall.

    Oavsett woowoo-bransch handlar det om att utövarna ägnar sig åt barnets emotionella, magiska, religiösa och prelogiska IBS 1-tänkande. Innebärande att woowoo-utövarna bara förmår se det som är positivt för dem och deras lönsamma ”yrkesutövning”, men saknar förmåga att också se det negativa däri. Denna kognitiva bias bottnar sannolikt i att för en IBS 1-tänkande person är det sant som känns bra för honom eller henne.

    Med den sortens sanningsbegrepp och sanningsdefinition blir sanningarna dels subjektiva, dels opålitliga (genom att de baseras på känslor/emotioner i stället för kalla vetenskapliga fakta).

    Gilla

  3. Den enda ”uppvisningen” dessa woo-woo’s egentligen gör är att visa hur sorgligt inskränkta dom är.. Som tidigare sagt på denna blogg, det luktar starkt Dunning-kruger effekten över både utövarna samt följarna. Jag menar, sett ur t.ex. mitt perspektiv så kan jag inte förstå hur man väljer att tro på spöken lika mycket som man skulle välja att tro på tomten, troll, vampyrer etc. isynnerhet när folk påstått detta (att de kunnat kommunicera med andar, stött på sasquatch i skogen etc) sen mänsklighetens begynnelse, och ÄNDÅ, jag upprepar ÄNDÅ av all denna tid och alla jävla medium som vandrat på jorden så har inte EN ENDA kunnat bevisas vara vetenskapligt ”äkta”, varken sasquatch eller det snälla spöket casper för den delen.. och är det då VI, ”skeptikerna”, som är skyldiga till detta?! xD som ni båda så fint uttryckt det, jag blir GÄRNA överbevisad :). MEN, vi vet ju alla hur det hade gått, och enligt Terry behöver ju inte han bevisa nått :) (även om han förtvivlat försöker göra det varje vecka, tom. i TV under kontrollerade former och möjlighet till redigering! och ”million dollar challenge” eller vad den hette, tja varför riskera att åka fast med byxorna nere för en ynka mille när han drar in det lika fort genom att använda sig av cold reading och lite googling (som han inte är nåvidare grym på heller precis). Hela grejen att han inte tagit an utmaningar t.ex, HUR FAN TÄNKER MAN?! det säger väl sig själv att om han VERKLIGEN varit ”synsk” hade han gjort vad som helst för att få bevisa det o fått slippa bli kallad skådis, bedragare, ockrare asgam, etc. och istället bli sedd som en seriös spirituell ledare. För trooo mig, det enda han egentligen vill är att nyttja makten han har över kvinnor, barn och män! Usch säger jag bara! :/ Keep up the good work Gesus!! Din läsning är alltid väldigt roande, informativ, kritisk och sist men inte minst PÅ RIKTIGT! :),
    Mvh
    Rob

    Gilla

    1. Ja där är såååååå mycket grejer som hade varit annorlunda om det inte varit bara bluff och bedrägeri.

      Men det är den enda branschen som inte behöver visa att dom kan vad dom påstår sig kunna, och göra, och tar betalt för – och har t.o.m dom som dom lurar till att försvara sig/det/dom!

      + dom har inget att förlora, bara allt att vinna på att visa att det inte är bedrägeri. Men, nej, nej – istället gnäller dom över att dom blir ifrågasatta för att dom inte gör det…

      Gilla

Kommentera gärna

