Whos woo – Ulrika Nyqvist

Måste bara sticka emellan med denna/detta. Ulrika trängde sig före här pga hennes Pastelldelfin, när jag såg den fick jag en stark förnimmelse att jag skulle köra en Whos who/Woos woo med henne direkt här. Hennes galet tokiga uttalande hjälpte ju till en del också iochförsig :-]

”När Ulrika talar med avlidna djur ingår en del medialt arbete men annars kommunicerar hon främst med djur genom telepati, det vill säga tankeöverföring.” – smaka på den t.ex.

Eller varför inte denna, ”Det går att kommunicera med alla djur bara de vill, och även med växter fast jag aldrig provat.” – Ulrika Nyqvist

Ulrika Nyqvist
Hittade henne, på Tidningen Näras webbplats, när jag skulle in och lyssna på Benny Rosenqvists nya avsnitt av deras Woo-woopod. ”Ulrika talar med avlidna djur!”

”Ulrika är certifierad djurkommunikatör och kommunicerar med både levande, bortsprungna och döda djur.”

ALLTID dessa certifieringar. Kan dock inte hitta VEM som ”certifierat” Ulrika, det brukar ju vara viktigt för dom att skriva annars – strange?

När man kikar lite på detta/Ulrika får jag en ”medium light” känsla liksom. Ulrika kör med djur, döda och försvunna o.s.v, men inte människor – annars är det exakt samma snömosande…

Där är som alltid, det dyker upp massor att skriva om Ulrika Nyqvist och detta, men jag försöker ta det så kort jag kan…

Djurkommunikation

Appropå ”djurkommunikation”
Den ökända Gabriella Rastad (se Sanning och konsekvens med Robert Aschberg här) fick ju sitta i nyhetsmorgon på TV4 häromdagen och göra reklam för sin skojeriverksamhet, helt oemotsagd och utan ifrågasättande. Se klipp nedan.

Tror Lotta Engberg blev överraskad och inte var beredd på vilka stolligheter som skulle komma, och/eller var påläst om Gabriella Rastad med mera.

Lotta verkar inte ”våga” eller vilja säga emot eller ifrågasätta där, som t.ex när Rastad bl.a säger att det inte går att prata med (få svar från) vilda och/eller dresserad djur + att myror och spindlar har en enkel värld och inte mycket att säga – däremot ödlor och sköldpaddor har mycket åsikter.

Tänk till jallafall lite!
Djurkommunikation som dom påstår det går till, att djuren PRATAR med/till dom, är ju så uppenbart skitsnack, bluff och bedrägeri (eftersom dom tar betalt för det). Annars hade väl t.ex Zoo, veterinärer och djursjukhus haft dessa ”djurkommunikatörer” anställda, ELLER?

Samma som påstådda medium, som påstår sig kunna snacka med, och få svar från döda människor – hade såklart varit anställda av/hos t.ex polis och åklagare OM det inte var bara bluff och hittepå..!

***

”Tjänster” och priser – Ulrika Nyqvist
”Bortsprungna/försvunna djur (tar ej på mig stulna djur, det är polisjobb): kommunikation + användande av pendel: 200 kr/djur”

Hmmmm, men om man inte vet om djuret är stulet eller har sprunget bort själv då? Eller man tror det är bortsprunget, men är stulet, kan Ulrika se det då – och får man isåfall pengarna tillbaka, eftersom det är/blir ett jobb för polisen istället..? Och får man pengarna tillbaka i vilket fall – om Ulrika INTE hittar djuret?

”Kommunikation alla övriga djur (levande o avlidna): 200 kr/djur”

”Det jag vill ha på mail inför en kommunikation är: ett enskilt foto av djuret (ålder på fotot spelar ingen roll), djurets namn (och ålder, fast behövs egentligen inte, är bara ”kalla fakta”), samt ägarens adress (för pendling av bortsprungna – försvann djuret från annan plats behöver jag den adressen också + för faktureringen). Om det är något som ägaren vill fråga eller förmedla till djuret så går det bra (max ca 5 saker, kortfattat och helst utan ordet ”inte”), annars vill jag veta så lite som möjligt om djuret före en kommunikation. Jag låter också djuret prata fritt, samt ställer allmänna frågor. Jag mailar sedan det jag fått + faktura på 200 kr.”

Djuret får ”prata fritt” – men max 5 frågor, taskigt om man har fler ju, att just DET ska vara begränsat. Men iofs, VAD ska man fråga sitt döda husdjur..!

Kurser
Såklart har Ulrika Nyqvist kurser – och såklart på distans också, quelle surprise!

”Efter avslutad kurs får man ett diplom. Denna kurs kostar endast 1 500 kr inkl. material.”

Endast femtonhundra, inte illa – vilket klipp, jag menar, du får ju ett diplom…

”Jag erbjuder nu även coachningssamtal för er som går eller har gått någon kurs för mig”
Samtal på Skype eller telefon: 350 kr/timme
Personligt möte hemma hos mig: 600 kr/timme

”Kanske vill du helt enkelt veta mer om djurkommunikation, hur det fungerar, och har allmänna frågor i ämnet?”
Samtal Skype eller telefon: 400 kr/timme
Personligt möte hemma hos mig: 650 kr/timme

Och så kör Ulrika också lite workshops, 250 kr/pers och föreläsningar, 1 000 kr.

Det står ingenstans om priserna är ink eller ex moms – eller om Ulrika har företag och F-skatt.

***

Lite russin
”För min lärare fanns det inga tveksamheter i att jag kunde bli certifierad djurkommunikatör.” – Ulrika Nyqvist

Afan – så h*n var alltså inte ärlig, sa det bara var hittepå och tackade nej till pengarna. Och konstigt Ulrika inte vill tala om VEM denna ”lärare” är/var.

”Ulrika kan även fungera som en länk mellan en människa och ett avlidet djur som vill kommunicera. Det blir nästan alltid vackra samtal. Dialogen mellan Ulrika och kunden sker oftast via mejl. Hon ber om foto, namn och ålder på djuret för att vara säker på att det är rätt djur hon kommunicerar med.”

Vad vill man snacka med sin döda hamster eller katt om?

Men här visas väl vad allt detta handlar om med påstådda medium och att snacka med döda, om det är döda djur eller människor. Man vill bara höra att dom döda ”har det bra nu”. Och det är väl istort sett just bara det som sägs alltid + att dom älskar oss, och något litet förlåt dåochdå…

Pastelldelfinerna
Jag kan inte låta bli att imponeras över att 99.9% av alla dessa påstådda medium och andra skojare ALLTID har en så galet usel webbplats. Som här, Ulrika påstår att hon har så mycket kunder och att göra att det är lång väntetid till henne. Men sen inte lägger 3 – 5 000 på en webbplats som ger ett professionellt intryck – och antagligen då fler kunder (offer).

Titelmasturberaren Torbjörn Sassersson kunde ju bli rik som ett svin på alla dessa woo-woos med att hjälpa dom med en enkel WordPresssida ju – han kan ju lägga upp färdiga WP-teman ;-] Men det är klart, han har väl fullt upp med att smutskasta och ljuga om VoF, skeptiker, vaccin och chemtrails med mera + alla sina andra fåniga stolligheter istället…

Bonusroligt/tokigt
”För personer under 18 år krävs målsmans medgivande för att gå kurs.” Jaha, nu måste man vara över 18 år för att snacka med djur också..?

”Jag kan inte heller säkerställa om ett bortsprunget djur lever eller inte, då jag kan få kontakt med både levande och döda djur.”#UlrikaNyqvist

Ehhh, varför kan inte djuren bara tala om det för Ulrika när dom ända snackar med henne..? Solklar bedragargardering!

Ulrika har t.o.m en andeguide, precis som dom andra som påstår dom snackar med döda människor säger dom har, men en andehund – hennes avlidna Nova. ”Ibland kan Nova dyka upp som hjälparhund när jag kommunicerar med andra djur.”

”Ulrika pratar med alla! Oftast kommunicerar hon med djur som hundar, katter och hästar men ibland också med ryggradslösa djur, boskapsdjur och insekter.”

”För Ulrika är det viktigt att förmedla att hon inte läser av djur, utan att det är en tvåvägskommunikation. Djuret berättar för Ulrika vad det vill och hon svarar, precis som i ett vanligt samtal”

***

Det får räcka så, och som sagt – jag åberopar Poes lag..!

Detta blir ju också lite aktuellt igen då – Pierre Hesselbrandt – Kan man snacka med en död sill?

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

7 reaktioner på ”Whos woo – Ulrika Nyqvist

    1. Nu ska vi väl inte överdriva kunskapsintaget här. Ulrika har ju ändå gått sju (7) dagar på kurs. Två omgångar, först 3 dagar för 14 år sen + sen 4 dagar till – man får vara försiktig så man inte går in i väggen ju ;-]

      Och jag menar, hon är ju certifierad..!

      Liked by 1 person

  1. Varför behövs en pendel också? Om kommunikationen med djuret verkligen fungerar, borde väl pendeln vara överflödig; det känns onekligen lite som att slå in öppna dörrar.

    Kanske nämns pendelanvändning av Ulrika mest för att imponera och förmedla till kunden en känsla av att pendling och telepatisk kommunikation så att säga validerar varandra?

    Men vad händer om pendling förmedlar en sorts ”sanning” och telepatisk kommunikation ett helt annat slags ”sanning”? Vad gäller då?

    Vem vet? Måhända är detta med pendling ett sätt att till synes öka sanningshalten i det som förmedlas till kunden? På så vis att Ulrika kan säga så här: Enligt pendeln försvann din hund åt vänster, men enligt vad hundjäveln själv berättar för mig, försvann den åt höger.

    På så vis ökar ju chansen att att få/ha rätt.

    Gilla

    1. Ja jag reagerade på pendeln också, ska väl ge mer ”tyngd” åt det hela kanske? Men som du säger blir det ju bara konstigt/konstigare.

      Där är så mycket tokigt så jag fick hålla igen allt vad jag kunde – jag har ju vissa problem med att hålla det kort.

      Gillar tex hennes, det är en tvåvägskommunikation, djuret berättar för henne. Men sen kan inte Ulrika veta om djuret hon snackar med lever eller är dött – för hon kommunicerar med BÅDE döda och levande :-]

      Gilla

  2. Hehe, Hon är inte bara certifierad, hon är även ”certifiable” ;). Det där med ryggradslösa djur var roligt. Hon kanske har samarbete med Terry?

    Gilla

  3. JAg tycker Lotta ser lite lätt chockad ut. Hon blir aningens forcerad, säger att det här är vansinnigt intressant. När Gabriella säger säger att ödlor och sköldpaddor har jättemkt åsikter säger Lotta: Mm. Den givna frågan är väl, vad har de åsikter om? Politiska åsikter eller annat? Det måste vara svårt att inte säga emot, kan jag tycka. Jag hade aldrig kunnat intervjua Gabriella för jag hade inte kunnat hålla mig för skratt, de hade fått bryta. Som sagt det är bara att göra en Hesselbrandtare så ser man ganska snabbt gästen i soffans bakgrund, tror Lotta fick hoppa in i sista stund som programledare eller liknande. Nåt stämmer inte med hela klippet, liksom.

    Gilla

Kommentera gärna

