Tio i topp – påstådda medium i Sverige Xa

Försöker gå back to business, kika på bedragarebusiness. Back to, att kika på vad dessa påstådda medium bl.a sysslar med och omsätter med sina företag – dom som har företag vill säga…

#10
Jag har nu kommit till den tionde, det blev/är Vendela Cederholm, och därmed blir det äntligen en 10 i topp lista :-] Då kan jag ranka in dom tio tillattbörjamed – och efter det fylla på med dom som sen eventuellt tar sig in på listan. Där är ju ett antal till att kika på liksom.

Vendela Cederholm – gammal i gamet
Hon och hennes verksamhet har legat på bordet ett tag, men det dök upp så galet mycket runt och med det när jag började kika på vad hon håller på med, så jag fick pausa det. Tänkte nu försöka knyta ihop* det med detta med Jane Lyzells alternativa frågespalt här.

It just got more weird
För jag hörde ”precis” på radion när Vendela säger att hon INTE vet om det är döda människor som snackar med henne! Vendela Cederholm vet alltså INTE vad det är hon bl.a säger sig ”se”, ”höra” och ”kommunicera” med..! WTF?

Ser och hör också, som lök på laxen, att Vendela tydligen är kristen – det blir så så mycket konstigt nu då ju. Jag förnimmer ;-] att det kommer bli flera inlägg av/med/om detta…

Big business
Vendela Cederholm gör annars inte så mycket väsen av sig vad jag sett. Men jag har iofs knappt kikat på henne i Det okända förutom något avsnitt, för hon är så tråkig där. Men hon visar sig vara en av dom större i branschen, med sina påstådda förmågor med mera. MEN, VILKA ”förmågor” påstår då egentligen Vendela Cederholm att hon har? Vad kan och gör hon, som hon tar betalt för – det är väldigt, väldigt otydligt hör och ser jag nu.

Är ganska säker att hon går in bland topp 5 på listan av dom som omsätter mest i Sverige. Som jag skrev i ”Gesusgranskningen” ;-] av Jane Lyzell och Ramsbergsgården, så vad jag sett hittills är det Terry Evans med outstanding mest deg in och sen kommer Jane Lyzell följd av Benny Rosenqvist.

Vendelas verksamhet
Det handlar som vanligt såklart om massor av olika dyra kurser, böcker, CD med meditationer, handledning, Tarot och seanser med mera. MEN, Vendela Cederholm har också en egen telefontjänst, Vendelas Telefonbyrå. Med väldigt otydligt beskrivna, endast med ett förnamn (bara kvinnor f.ö), andra påstådda medium jobbande för henne – som ger ”medial rådgivning” från påstådda döda människor för 20:- i minuten.

Hyfsat seriöst bedrägeri ju. Ser att man t.ex kan få fakturan därifrån med ”diskret avsändare” – varför det..?

Scandinavian Academy for Inner Potential AB

En kartell ;-]
Vendela har två företag registrerade, en enskild firma sedan 1996, omsatte år 2012, 300 000 – 499 000. Och ett aktiebolag, registrerat 2011, som 2012 omsatte, över 900 000 kr.

Aktiebolaget, Scandinavian Academy for Inner Potential AB, är Vendela och två andra äldre kvinnor (högoddsare ju). Lottie Wahlin och Birgitta Tholander, som i sin tur också har varsin enskild firma registrerad.

Konsulter?
När man läser på Allabolag om Vendela och hennes registrerade verksamheter, så har hon/dom 0 (noll) anställda. Hmmm, lite underligt, för när jag kollade första gången på deras sidor för ett tag sen, så var det över 25 st har jag för mig, (för det skrev jag ner då, nu inte lika många ser jag) påstådda medium man kunde ringa och få råd från påhittade spöken av..!

***

Här kommer knytet* – Lottie Wahlin
När jag kikade på Vendelas verksamhet, så såg jag att hennes ”partner in crime” Lottie Wahlin, även hon ett egenpåstått medium, var upprörd över att jag sprider Jane Lyzells outtömliga vetskap om efterdödenlivet här, och hade bloggat om mig :-]

Vad är detta för stolleprov? – #LottieWahlin

Jag citerar lite floskler från Lottie där,

”En mediumkollega till oss är för närvarande föremål för en slags hatkampanj på en blogg. Bloggaren skräder inte med sina förlöjligande ord gång efter annan och tycks ha gjort till sin livsuppgift att förfölja och förlöjliga medier.

Man får god lust att sätta en spegel framför näsan på vederbörande, som sannerligen inte är ensam om sina attacker på medier. Spegeln som visar att det är den egna ignoransen, arrogansen, dumheten och rädslan som projiceras ut på yttre objekt. Dvs. man anklagar någon annan för det som egentligen finns inom en själv. Så som det ofta är när människor attackerar varandra. Man vill inte se sina egna beskuggade sidor.

Den som gör det till en uppgift att just utsätta andra på det sätt som bloggaren ovan, förstår dock sällan att det är sin egen bild han/hon ser i spegeln. Vederbörande tror att det är någon annan. Därav problematiken, det saknas s.k. speglingsmedvetenhet.”

+ ”Vuxna människor som frångår alla vanliga regler om vett och etikett. Och detta i ett område som berör oss alla.”

Och, ”Men låt oss för 17 gubbar få slippa att bli föremål för attacker, förlöjliganden, anklagelser, förföljelser och andra stolleprov”

***

Speglingsmedvetenhet – wtf?
Jaha, jag saknar ”speglingsmedvetenhet” :-] Men det kan väl (som också som vanligt) inte bli mycket mer fel – JAG lurar ingen på pengar med att säga jag kan grejer jag inte kan, och tar betalt för det!

Ja annars är det såklart som alltid det vanliga, offferkoftan, hittepå och lögner om attacker, förföljelser, rädsla, enskilda personer med mera, med mera… Kan sen tycka det är lite magstarkt att en som lever på (?) att lura folk att döda människor pratar med dom mot betalning, snackar om ”regler om vett och etikett” och moral!

Men hon har ju rätt i ”ett område som berör oss alla”, jag håller helt med om att det berör oss alla. Att någon medvetet kan lura folk, ofta sörjande, svaga och/eller i utsatta situationer på pengar.

Som t.ex sitta och ljuga gråtande föräldrar rakt upp i ansiktet att deras döda barn pratar med dom – OCH ta betalt för det!

På tal om projicering?
Jag vet inte men, kan inte Lottie Wahlins blogginlägg sägas vara en ”attack” på mig (med lögner) och att jag är bl.a dum och rädd..? Och blir det inte isåfall lite lustigt (eller egentligen ju bara som vanligt i woo-woovärlden – ett bett i egen rumpa) om man läser Lotties, ”Så som det ofta är när människor attackerar varandra. Man vill inte se sina egna beskuggade sidor.” ;-]

Lottie nämner såklart inte mig vid namn/blogg och länkar. För ohhh nej, då kan ju folk hitta hit och själv läsa att det som hon påstår inte stämmer – och DET vill dom ju inte.

Kul jallafall att dom är här och läser och ”har koll” på mig. Sorgligt bara att dom så ohederligt alltid ska förvränga och ljuga om vad jag gör, och fegt inte vågar ”bemöta mig” och diskutera…

Ännu en gång!
Och igen då – Lottie, vad jag gör är, att kika på olika tokigheter, från offentliga personer och företag, och skriva om och visa upp det! Förlöjligandet med mera, står du/ni själva för…

Slut för idag
Jag håller där för nu, men MER kommer…

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

5 reaktioner på ”Tio i topp – påstådda medium i Sverige Xa

  1. Jag postade just denna kommentar till Lottie:

    Hej, Lottie!

    Du skriver så här: En mediumkollega till oss är för närvarande föremål för en slags hatkampanj på en blogg. Bloggaren skräder inte med sina förlöjligande ord gång efter annan och tycks ha gjort till sin livsuppgift att förfölja och förlöjliga medier.

    Vem är denna mediumkollega? Och vad kallar sig bloggaren i fråga? Har du en länk till hans/hennes sida, så att man själv kan bilda sig en uppfattning om hetskampanjen?

    SKA BLI INTRESSANT att se, om kommentaren blir publicerad och ifall frågorna besvaras.

    Gilla

    1. Nja oddsen är väl inte så höga för svar med mera – jag har mailat Vendela innan för att höra med henne om hon ville klargöra lite till mina kommande inlägg här om henne. Inget svar därifrån ännu – inte sååå överraskad direkt..!

      Gilla

  2. Knappt en timme senare kollade jag på bloggens kommentarsfält hos Lottie. Min kommentar var av allt att döma nu raderad. Putz weg! Tidigare var den synlig för mig, fast med texten (ungefär): Din kommentar måste godkännas först, innan den kan publiceras.

    Tydligen var min kommentar, som kan läsas in extenso i min kommentar här ovanför denna, kränkande på något vis.

    Fast jag undrar på vad sätt den var/är kränkande? Nån här som har en teori?

    Gilla

    1. Tja, det är det vanliga fega ohederliga sopa under mattan och inte våga/klara bemöta verkligheten – och så att andra inte ska kunna se att det dom påstår bara är hittepå och lögner, sorgligt men sant…

      Gilla

Kommentera gärna

