Camilla Elfving fd Persson – trist :-[

Nix – det blev ingen medverkan på någon ”experimentell seans” med Camilla Elfving fd Persson för mig :-[

Vilken överraskning
Nu trodde jag väl inte det heller, inget nytt i denna ljusskygga bransch liksom. Men jag fick jallafall svar från Camilla Elfving på mitt visaintressemail, det trodde jag nog inte heller jag skulle få. Nja, kanske lite lite ändå, för Camilla brukar gilla att ”svara” med hittepå, påstående och ”påhopp”, så… Men eftersom Camilla tidigare säger sig dragit ihop en ”sammanslutning” som ska ignorera just mig, så var jag lite mer tveksam än vanligt.

Camilla Elfving - seans

Vill du vara med på en seans/demonstration?
Just denna form av avancerat mediumskap innebär att du själv kan känna, se och uppfatta Andevärlden med dina sinnen. Det är en mycket intressant upplevelse som kan ge en del nya insikter.

Experimentell seans – Anmäl ditt intresse genom att mejla till ****”Camilla Elfving

Inbjudan – visa intresse
Camilla Elfving fd Persson bjuder alltså in folk på sin webbplats, vilka som helst, (nja inte riktigt då, som vanligt) till att medverka på hennes ”avancerade” demonstrationer/seanser. Så jag mailade och visade mitt intresse, som hon skriver att man ska göra.

***

Hej Camilla – allt OK hoppas jag

Läser att du erbjuder folk att vara deltagare på en seans hos och av/med dig, fysisk sådan uppfattar jag det som (?) och att man kan maila sitt intresse till dig – så då gör jag det här.

Jag är galet intresserad av det, som du väl förstår, och undrar om jag skulle kunna få medverka – och sen skriva om det på min blogg?

Ser att du har en den 4:e september med platser kvar – jag kommer ev (inte 100% än) vara i Stockholm då, och det hade ju varit galet skoj om jag fick vara med.

Vad säger du? Här har du världens chans att visa mig och alla mina läsare att det är på riktigt ;-]

Ha det bra – GP

***

Camilla svarade, samma dag t.o.m.

”Hej Gesus,

1) Det är fegt och anarkistiskt att kritisera människor bakom anonymitet. Jag vill att du överväger att, offentligt och demaskerad, gå ut med att du från och med nu tar avstånd från den här metoden att föra politik.

2) Jag behöver inte visa dig och alla dina läsare att det är på riktigt. Alla vet redan att det är på riktigt. Du med.

3) Jag är vänligt inställd till att bjuda in Skeptiker och har gjort det flera gånger. Men jag vill helst inte ha Skeptiker (close-minded skeptiker menar jag då) på mina offentliga demonstrationer då det som regel utgör en negativ influens och sänker resultatet en del.
Istället kan jag erbjuda en privat och kostnadsfri session i min hemcirkel. Men då vill jag ha original-Garvarn (ingen kopia). Det är mitt first choice. Jag debatterade Garvarn på VoF:s forum runt år 2006 typ.

Med förhoppning om att du förbättrar ditt karma genom att lära ungdomar att inte näthata utan mötas IRL och framföra åsikter på demokratisk väg.

Ljus och välsignelse, Camilla”

***

Och jag replikerade på det mailet då.

Hej igen Camilla

Kul att du svarar – trodde inte du skulle göra det, efter det du skrev tidigare. Ja du vet, ”Vi är en liten sammanslutning som bestämt att vi inte ska ge det här attention framgent för det kan trigga Gesus att han får publicitet, så det här får bli ett undantag.”

Men vet inte om det är kul att läsa att du verkar lika förvirrad och uppskruvad som vanligt när du skriver. Jag menar, fegt bakom anonymitet, anarkistiskt, close-minded, kritisera, föra politik, demokratisk väg, och allvarligt Camilla, näthat!

Jag bara gjorde som du skriver på din webbplats man ska/kan göra ju – visade mitt intresse för att medverka..!

På tal om ”fegt bakom anonymitet”, jag är väl inte anonym, eller? Inte enligt din ordförande i H&K, Börje Peratt, han/dom har ju länge vetat vem jag är säger dom! Men du menar alltså att Börje Peratt och Torbjörn Sassersson ljuger när dom säger det, och t.o.m hänger ut en privatperson med namn och företag – intressant.

Och du hade ju då fått reda på vem jag är om du vågat låta mig medverka på en av dina ”demonstrationer”. Varför passar du inte på där, så är ditt, med fleras, problem med vem jag är löst ju?

Det skulle ju f.ö inte heller vara några problem för dig och/eller alla andra som påstår sig ha dessa ”förmågor” och ”gåvor” ni påstår er ha, att ta reda på vem jag är – OM ni hade kunnat vad ni påstår. Varför gör ingen av ”er” det, när det är ett så stort bekymmer för er?

Min ”anonymitet” kan också ha lite med din ordförande i H&K att göra ju – så att jag inte behöver bli hotad och utpressad + smutskastad och ljugen om som privatperson av honom/dom också.

Sen vet jag inte om jag ”kritiserar” dig – enligt mig visar jag bara upp vilka tokigheter du hittar på och påstår. Men det är klart, man kan kanske kalla det att kritisera…

Gillar ditt, ”Alla vet redan att det är på riktigt. Du med.” :-] Och ja, jag VET, det har du rätt i, men att det INTE är på riktigt – och du kan/vågar ju inte visa mig fel!

Du skriver – ”jag vill helst inte ha Skeptiker (close-minded skeptiker menar jag då) på mina offentliga demonstrationer då det som regel utgör en negativ influens och sänker resultatet en del”

Jag undrar då, vilka ”close-minded skeptiker” har du haft med på dina demonstrationer, och på vilket sätt ”utgör dom en negativ influens” – och hur har du sett eller kunnat mäta att resultatet (vad det nu är) har sänkts då?

Vad är en ”session i min hemcirkel” – kommer det några döda människor och visar sig och/eller snackar där t.ex? Det är ju det/sådant man vill se och höra liksom…

Du verkar ha fått Garvarn på huvet, du tar upp honom överallt (det är snart 10 år sen du ”debatterade” med honom). Vad har jag med Garvarn att göra – och vad har Garvarn med detta att göra? (eller du kunde bara inte låta bli med lite härskarteknik här också)

Du vill att jag ska överväga att ”demaskera mig offentligt” (wtf? förresten). Jag kontrar med, att DU överväger att offentligt visa att vad du påstår inte är bluff och hittepå – vilket skulle vara enkelt om det inte var det. Gör du det, så ska du få reda på vem jag är – deal?

Om du tror på karma – skulle jag vara orolig om jag var du!

Ha d – G Pettersson

***

Som sagt, trist att dom aldrig vågar visa upp det för andra än dom i sekten som dom lyckats lura (men det förklarar väl allt). Det hade varit galet skoj att få vara med – inga lösnäsor läser jag, men vem vet, kanske Anders Åkessons ökända självlysande spökhand hade dykt upp där ;-]

Fortsättning följer..?

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion
23 reaktioner på ”Camilla Elfving fd Persson – trist :-[

  1. I mina ögon, har Camilla nu bevisat att hon är en bedragare.
    Något så patetiskt löjliga undanflykter i svaret du fick. För att nu inte tala om hennes vårdslöshet med sitt karmakonto…

    Gilla

  2. Det finns självmotsägelser samt logiska feltänk och inkonsistenser i Camillas svar till dig, Gesus, något som du själv lyfter fram i ditt nya blogginlägg.

    Allt det där är typiskt för IBS 1-tänkande, dvs ett naivt sätt att tänka, ibland också kallat associative thinking, något som står för pre-logiskt tänkande av samma slag som när ett barn skyller en händelse på sin låtsaskompis eller säger så här: ”Jag har inte nallat av sylten i syltburken. Och förresten så var burken nästan tom, innan jag öppnade den.”

    Ditt avslutande videoklipp om fuskhanden har en intressant knorr på slutet. Då slår nämligen speakerrösten fast, att det är lättare för anden att materialisera en hand med eller utan vidhängande arm än att materialisera andra delar av kroppen.

    Det där är enbart önsketänkande av sedvanlig woowoo-istisk bullskit-typ. Självklart finns det inget som helst skäl till varför just en hand skulle gå lättare att materialisera än vilken annan kroppsdel som helst.

    Att andarna väljer att materialisera just en hand torde snarare bero på att det då blir enklare för det bluffande mediumet att agera i mörkret. Om det vore, säg, en fot som mediumet ville visa upp i mörkret, skulle mediumet antingen tvingas stå på ett ben i mörkret (= kraftigt ökad fallrisk = förhöjd avslöjanderisk) eller ha en artificiell extrafot gömd någonstans på kroppen. Och då är det förstås avsevärt lättare att gömma undan en konstgjord hand än en stor och relativt klumpig fot, så att man som medium slipper att bli avslöjad som bluff redan innan ljuset i lokalen har släckts ned.

    Det från skeptikersynpunkt allra bästa vore förstås om mediumet fick sina händer bakbunda bak ryggen med såväl rep som handbojor. Och heller inte hade någon assistent/medhjälpare med sig inne i lokalen. Samt eventuellt också stoppade in en näsduk i mediumets munhåla samt tejpade igen munnen på henom. Då kunde man nog upphöra med fysiska seanser helt och hållet.

    Alltnog, bra gömställen på kroppen för ektoplasma och annan andebullskit kan vara UNDER brösten, om man är kvinna (säg den kontrollant som letar där). Andra medium lär sig att svälja ned ektoplasma eller liknande bluffmateria för att sedan viljemässigt ”kräkas” upp – regurgitera – materialet. Även fitta och rövhål har fungerat som gömställe för olika medium.

    Något (men inte mycket) mindre säkert gömställe för anderekvisita kan vara under en bred livrem, om mediumet är en mansperson (brett skärp om mediumet är en kvinna). Jfr fallet med det fuskande mediumet Ander Åkesson i Ystad hösten 2010; se: http://www.fritanke.se/mediebluff-avslojade-medier-fortsatter-som-inget-hant/

    I går skrev jag hät i ett annat av GesusBloggens kommentarsfält om ektoplasma, att denna ”andemateria” ibland avgav en mer eller mindre obehaglig, oangenäm eller rent av frän lukt. Inte så konstigt kanske, om ektoplasman regurgiterats från magsäcken eller, än värre, rotats fran av mediumet från hans eget rövhål (alternativt från ett kvinnligt mediums egen fitta).

    Ett känt fall som visar att så kunde ske är det danska mediumet Einer Nielsen, som år 1922 avslöjades med att förvara sin ektoplasma just i ändtarmen. Se till exempel: http://en.wikipedia.org/wiki/Ectenic_force#Fraud . Jag citerar:

    The Danish medium Einer Nielsen was investigated by a committee from the Kristiania University in Norway in 1922 and it was discovered in a séance that his ectoplasm was fake.[33] Nielsen was also caught hiding his ectoplasm in his rectum.[34]

    I samma artikelavsnitt avslöjas dessutom det kända mediumet Mina Crandons ektoplasmaknep. Jag citerar:

    Mina Crandon was a famous medium known for producing ectoplasm during her séance sittings. She produced a small ectoplasmic hand from her stomach which waved about in the darkness. Her career ended however when biologists examined the hand and found it to be made of a piece of carved animal liver.

    Så det är förståeligt att/om ektoplasma ibland spred en mindre angenäm doft/lukt i seanslokalen.

    Gilla

    1. Eller hur, är det underligt att spöken BARA kan göra samma saker som levande människor kan fuska fram – INGET annat ”övernaturligt” eller så ;-]

      Klippet med handen är från ”The Afterlife Investigations – The Scole Experiment” – där det bla snackas om en sådan hand. Dvs, en sådan hand som också Anders Åkesson trollade fram med sin självlysande lera.

      Denna Anders spökhand, har varit framme på ett par av Anders seanser vad jag läst – alltså ett ”stående inslag”. Enligt mig har Anders ju lärt sig allt fubb till sina seanser av någon (tex hur han tar sig loss och tillbaka i stolen/buntbanden) – han nämner själv en Stewart Alexander

      Att denna hand förekommer på andra linkande bluffseanser, enligt programmet här, så är det tydligen, ett ”stående inslag” i dessa fysiska seanser – typ något dom lär av varandra

      Gilla

    2. Programmet som klippet med handen kommer ifrån är f.ö något som Camilla Elfing tror är glasklara bevis på att det inte är fusk med allt detta hittepået… Kan nämna Victor Zammit och att dom där snackar med döda genom en gammal radio med mera riktigt fånigt – men jodå, det är på riktgit och bevis enligt Camilla, fantastiskt!

      Läs här tex – http://elfvinginstitute.org/2012/06/28/ny-bok-i-total-sanning-tar-upp-viktig-etik-men-underminerar-overlevnadsforskning/comment-page-1/#comment-45

      Gilla

  3. Känner igen det klassisaka ” utgör en negativ influens och sänker resultatet en del”
    Om det är negativitet i lokalen så går det sämre att få kontakt ” Varför då ?? Får man pengarna tillbaka ?
    Borde inte det sporra andra sidan mera att få fram sitt budskap ..Nej , Camilla det är bara för dåligt att hävda detta , jag har själv varit med på kurser och seanser så det är rent och skärt bedrägeri . Och varför inte ge Gesus en chans , då får du ju visa dina förmågor , bevisa att andevärlden existerar , Gesus får stänga ned sin blogg eftersom han då är överbevisad , det vore väl en straffspark med dina färdigheter, eller varför måste det garderas hela tiden ? Samt att du får veta vem han är !
    Jag är jätteöppen , inte alls closed minded, men jag har fortfarande inte sett ett enda bevis på att du och dina gelikar har ngn som helst kontakt med ngn från andra sidan ..Och Karma , ja vad säger man , din Karma lär väl inte vara på topp efter att ha lurat folk i hela ditt liv ..

    Gilla

    1. Ja det är ju en av standardbortförklaringarna – är det inte spökets fel om det inte blir bra, så är det såklart offren/sittern som är orsak till det… Eller denna, jag/vi behöver inte bevisa något för dig/er – klassiker ju :-]

      Och ja Camilla har ju allt att vinna på att visa mig om detta nu inte var bara bluff och bedrägeri

      Samma som ALLA dessa påstådda medier har allt att vinna på att visa att dom kan vad dom påstår – men det sker aldrig, undrar varför..!

      Vilken annan bransch skulle komma undan med denna fåniga bortförklaring – bara för att kunden inte tror på det, så funkar det inte..! Det behövs liksom inte tänkas efter särskilt mycket för att se det uppenbara bluffen i det…

      Gilla

  4. @Stone: Du lyfter fram bra exempel på woowoo-istiska bullskit-tänk. Som detta med att förekomst av negativa attityder och skepticism i seanslokalen skulle försvåra kontakten med andevärlden på andra sidan. Varför skulle det förhålla sig på det viset?

    Nej, detta är en woowoo-lögn som upprepats så många gånger, att den numera, i woowoo-kretsar, har fått status som axiomatisk sanning (dvs påståendet behöver inte ens bevisas).

    Sanningen torde i stället vara, att i närvaro av misstänksamma skeptiker vågar mediumet inte fuska lika friskt och ogenerat som vanligt. Jag säger bara: Tänk på Anders Åkesson i Ystad hösten 2010. Åkesson kände sig i bland de människorna så trygg och konfident med att de bestod enbart av andevärldstroende, att han till och med vågade lämna kvar sin bluffrekvisita i en plastkasse i seanslokalen under natten. Det fanns nog inte på kartan i Åkessons fuskarvärld, att någon andevärldstroende skulle visa prov på ens ett uns av misstänksamhet, väl vetande (av gammal vana) att sådana människor som regel drivs av ett starkt önsketänkande och inget hellre VILL än att deras upplevelser och idéer om andevärlden ska vara sanna och icke-fuskiga. Men där bedrog sig som bekant Anders Åkesson. Och blev avslöjad av sin andevärldstroende arrangörsvän.Det hade Åkesson säkert inte väntat sig.

    Med andra ord: Om mediumet redan före seansen VET, att det finns misstänksamma skeptiker i lokalen, ja då vågar hen inte att ta ut svängarna lika ogenerat som brukligt utan måste tänka på att inte bluffa lika tydligt som vanligt, eftersom risken för upptäckt och avslöjande då är förhöjd.

    Det är där man ska – och kan – söka ursprunget till woowoo-påståendet om varför skepticism och negativism försämrar andekontakterna. Inte fan bryr sig andarna om detta. De skulle nog, precis som du påpekar, Stone, anstränga sig extra mycket bara för att övertyga skeptikerna. Nej, närvaro av negativism och skepticism i en seanslokal innebär blott, att ett medium inte vågar ta ut svängarna lika oblygt som vanligt i sin bluffföreställning.

    Så att bjuda in en skeptiker av Gesus’ kaliber till en sittning skulle naturligtvis bara leda till att mediumet gjorde fiasko. Hen skulle inte kunna visa upp många andekontakter. Om ens något som skulle kunna indikera andenärvaro. Och i sistnämnda fall måste det i så fall förstås vara nedsläckt i lokalen, enär det då går lättare att fuska och bluffa utan att bli avslöjad som fuskare.

    Jfr också med påståendet, att om seansdeltagarna sitter i en cirkel samt håller varandra händer, så blir det lättare att få andarna att dyka upp. Än en gång: Vaffan skulle en ande bry sig om detta för? Det är ju helt uppenbart för alla och envar – utom för de andevärldstroende – att cirkulär placering av sitters samt handhållning gör det lättare för mediumet (eller en medhjälpare) att smyga runt i lokalen och leka andeväsen.

    Det skulle vara intressant att höra från dem som varit på en fysisk seans, om de någon gång har blivit klappade på huvudet s a s framifrån, dvs med andens fingrar riktade mot sitterns nacke i stället för mot pannan. Alltså: Min arbetshypotes härvidlag är, att mediumet eller hens medhjälpare smyger runt utvändigt om sittercirkeln, och då är det mest ”naturligt” att eventuell handpåläggning sker så att andefingrarna är riktade in mot cirkelns mittpunkt eller eventuellt med andefingrarna riktade mot något av sitterns öron.

    Förresten, har det någon gång förekommit att en sitter blivit klappad på i nedre halvan av kroppen, typ låren eller vaderna? Nej, det vore nog alltför riskfyllt för en bluffmakare att försöka klappa någon sitter på nedre halvan av kroppen. Det får nog räcka med en klapp på huvudet, örat, kinden, axeln, ryggen eller dylikt, alltså ställen på kroppen som man lätt kommer åt genom att smyga runt UTANOM/UTANFÖR sittercirkeln.

    Gilla

  5. @Gesus: Bra exempel du lyfter fram genom att stillsamt påpeka, att din negativitet och skepticism minsann inte skrämde bort andarna från den Terry Evans-show du bevistade häromåret.

    OM det som woowoos påstår vore sant, borde rimligen Terry Evans ha anmärkt, att i kväll är det jättesvårt att få kontakt med de blyga och rädda andarna på grund av att det sitter en ”quisling” i publiken och förpestar klimatet med sin negativism och skepticism.

    I stället körde Terry Evans på som vanligt. Den kvällen också. Och visade tydligt, att det där bullskitsnacket om att han inte kan garantera, att det just i kväll ska gå att få kontakt med andevärlden inte är något annat än ett spel för galleriet, avsett att vilseleda och märkvärdiggöra. Ty innerst inne vet Terry Evans, att han INTE kommer att misslyckas. Jag undrar om det någonsin har hänt under hela hans långa mediumkarriär, att han en kväll har tvingats kasta in handduken och sagt, att i kväll är det stört omöjligt att få kontakt med andarna, så vi måste tyvärr avbryta showen här, och ni i publiken ska givetvis få entréavgiften återbetald.

    Man kan också se på det hela så här: Ett experiment rörande ett kontroversiellt ämne inom forskningsvärlden som lyckas VARJE GÅNG det utförs är det helt klart något fel på. Det är helt orimligt att så skulle vara fallet. Helt UNIKT. Säg att Terry Evans genomfört 500 andeshower totalt inför betalande publik och lyckats etablera andekontakt vid VARJE sådant tillfälle (= sluppit ställa in föreställningen till följd av bristfällig andekontakt) – ja, det är som att kasta tärning och få upp sexan 500 gånger i rad. Dvs fullständigt ORIMLIGT och HORRIBELT/BISARRT.

    Din länk, Gesus, till Camillas sajt är värdefull på flera sätt, och jag rekommenderar alla att läsa inte enbart Gesus’ egna kommentarer däri, utan också Camillas och kanske framför allt Per Ola Thornells långa kommentar som är nr 5 från slutet (tidsstämplad 22 juni 2012 kl 9.31). I den kommentaren visar Thornell hur lite Camilla faktiskt förstår vad BEVIS är för något i den vetenskapliga världen.

    När Camilla går i svaromål (= kommentaren därinunder) får man en bra bild av hur hon själv ser på begreppet BEVIS i samband med att hon tar the Scole Experiment i försvar. Här är en bra sammanfattning av detta så kallade experiment, sett på med en vetenskapligt skolad persons ögon: http://skeptoid.com/episodes/4179 . Kan varmt rekommenderas.

    Tillbaka till Camilla: I debattråden kan man även läsa, att du, Gesus, beklagar dig över att Camilla ÄNDRAR i sina tidigare gjorda inlägg i efterhand UTAN ATT informera om detta, vilket leder till att kritikern verkar sakna förmåga att läsa rätt innantill, eftersom det som hen kritiserar inte står att läsa längre. Alltså: Detta är så jävla typiskt inom woowoo-rörelsen. Jag minns det var samma sak när jag följde inläggen på UFO-Sveriges numera nedlagda diskussionsforum. Fast där kunde man i alla fall efteråt läsa under dt redigerade/förvanskade inläggen, att de faktiskt hade erhållit ett ändrat innehåll.

    För mig är det en gåta att Camilla inte har låtit radera hela den här diskussionstråden på hennes sajt. Men antagligen är hon så förblindad av sin egen förträfflighet, att hon saknar förmåga att se hur biased (= skeva och vinklade) hennes resonemang och så kallade bevis är. Kan det månne vara så, att vi här ser prov på det s k Dunning-Kruger-fenomenet? Dvs att vissa människor saknar tillräcklig självinsikt för att att själva kunna förstå hur avvita och korkat de resonerar?

    Gilla

    1. Som jag skrivit ett antal gånger – det är inte bara så att det ALLTID dyker upp påstådda döda människor och snackar med Terry Evans mfl (utan att kunna säga just sitt eget namn). Spökena dyker också upp helt enligt tidsschemat för ”showen” och snackar vars ca 10 minuter.

      Som i Terrys fall, har han/dom tom försäljning i förskott flera månader. Inte illa enligt mig att sälja biljetter i förköp för/till något som dom säger sig inte veta om det kommer att ske – att spöken kommer och snackar med dom…

      Och ja läs gärna på länken till Camillas sida där hon gnäller på Per-Ola för att han skrev om Anders Åkessons fusk, och inte sopade det under mattan istället, som brukligt i den skojarbranschen.

      Intressant i den tråden är ju också den fege och ohederlig ”redaktören” Sasserssons inlägg – där han utan att ha läst boken och typ vad det handlar om, ändå försvarar Camilla. Där han också visar upp sin okunnighet med det han ”jobbar med”, genom att kommentera som både ”sig själv” och när han är inloggad som Admin. (kanske medvetet iofs – Sasser är ju glad för att visa upp sig ju..?)

      Gilla

  6. Glömde en sak som jag också hade tänkt att kommentera. Camilla skriver att hon är en av de mycket få medium som utför fysiska seanser i flödande elektriskt ljus.

    Jaha, därmed visar hon ju vilket bullskitsnack det är, när andra medium hävdar, att fysiska seanser måste ske i mörker (antingen för mediumets egen skull eller för andarnas).

    För övrigt uppträder även trollerikonstnärer som regel i full belysning. Ett vanligt trick är att trolla fram duvor eller spelkort ur intet. Inte fan är det några andeväsen från ”Andra sidan” som medverkar i deras shower och så att säga gör jobbet åt dem.

    Nu vet jag inte hur Camillas shower ser ut på riktigt. Men jag misstänker starkt, att om någonting trollas fram ur tomma intet där, så är det naturligtvis blott frågan om trolleritrick som Camilla lärt sig.

    Ett vetenskapligt sätt att resonera lyder så här: Om en vetenskapsman eller trollerikonstnär kan utföra det som ett medium påstår sig utföra med andartnas hjälp, då skall/måste den sortens bevis för en andevärldsexistens underkännas.

    Men woowoos resonerar så här: Inget hindrar att det likafullt är övernaturligheter involverade, när ett medium gör samma saker som en trollkarl också kan utföra.

    Den sortens resonemang kan man också ta del av i den Camilla-länk som Gesus har tipsat oss om och som jag avhandlade i mitt föregående inlägg (se här ovanför).

    Gilla

    1. Jag vet inte om Camilla kör med ektoplasmatramset, har inte sett henne nämna det (och hon vågar ju inte svara på frågor så) – läser man där så är det mest en massa olika ljus och suddiga grejer dom ser. Ja och Nelson Mandela förståss :-] Jag vet inte om det ska vara i ljus/dagsljus då, men undrar hur det funkar med alla dessa ljus då..?

      Kommer att tänka på ett gammalt inlägg jag skrev om fysiska seanser för et tag sen, Trolleri trollera, läs här – https://gesusbloggen.wordpress.com/2012/07/27/trolleri-trollera/

      Gilla

  7. Där hade hon ju värdens chans o träffa dig.
    tycker det är väldigt konstigt att andevärlden inte klarar av o ha en som är skeptisk. Då borde de väl visa att det som inte syns finns..

    Gilla

    1. Ja kanske träffa mig inte är så högt upp på Camillas önskelista – men hon hade chansen att visa att det hon påstår och gör inte är bara bluff och bedrägeri ju + som jag skriver fått reda på vem jag är, som dom har sådana problem med..!

      Och är det inte så enkelt att eftersom dom vägrar så visar det att dom är medvetna bedragare – för om dom kunnat vad dom påstår, så kan dom enkelt visa det också. Och med det ha allt att vinna – INGET att förlora – OM det inte var bara fejk och trams vill säga..!

      Gilla

  8. Sitter och filosoferar över en kall öl så här på lördagskvällen; Först och främst det sjuka i att man blir så fruktansvärt arg över att bli ifrågasatt , återigen det finns väl ingen annan bransch som reagerar så på kritik vad jag kan erinra mig .. Och sedan tycker jag att det kokar ned till följande punkter ,bertäffande sanningshalten i att man har kontakt med andra sidan ;

    1, Föreningen Missing People hittar tusentals fler försvunna personer än ngt medium som med deras förmågor lätt skulle kunna hitta dessa människor . Varför är det så ?
    2. Programserien ”Det Okända ” är väl inne på sin 15 : e säsong ( ca 150 avsnitt ) och ännu har INGET fångats på film av det som hemsöker familjerna, trots att det öppnas dörras , och flyttas skor , ock kokas kaffe (!) mm m . Varför är det så ?
    3. Om man nu har dessa ordinära förmågor att kommunicera med andevärlden , varför kan man då inte kontakta mordoffer som kan tala om vem som mördat dom , och därmed lösa ett antal ouppklarade fall , t e x Palme mordet ..
    4.Dessa andar har tydligen sådana förmågor att mn kan slå i dörrar , flytta fysiska föremål, men man kan ALDRIG säga vem man är och vad man heter annat än att det skall var en gissningstävling tills man till slut KANSKE kan tro att det är en morfar eller farfar eller ngn annan ..Varför inte fatta papper och penna och skriva ned vem man är ?
    5. Terry Ewans skryter med att han har en hel stab med andar som hjälper honom ändå måste han gardera sig med att han inte kan garantera att han skall få kontakt ! Varför då ?
    6. OM andevärlden existerat och vill kommunicera med oss , hur väljer dom då ut vilka som skall vara deras ”språkrör” , vi har ju några som vi brukar debattera här i bloggen ; Terry Ewans, Anders Åkesson, Pierre Hesselbrandt m fl ,Camila elfing varför är dom då utvalda ?
    7. OM man har dessa extraordinära förmågor som borde intressera både förvarsmakten och regeringar världen över varför blir man då så galen när ng nfrågar lite försynt om det man gör och tar betalt förverkligen är äkta , borde man inte bara kunna bevisa sina förmågorr
    ätt upp och ned ?
    8. INGA mordfall har blivit löst avngt medium ….
    9. Min moster LOVADE att komma tillbaka och ta kontakt med mig när hon dött, och hon var en kvinna som alltid stod vid sitt ord , medlem i Lotta kåren , Hembygdsföreningen , Diakonissorna, Bilåristerna mm mm.hon gick bort 1983 , så dom tre dagarna har gått för länge sedan, men fortfarande inte ett livstecken :) från henne !
    10. Ljus & Värme ,,eller hur ….. Skål !

    Gilla

  9. Ett tips till La Camilla och andra medium. Kolla in denna artikel: http://www.theepochtimes.com/n3/906536-celebrity-psychic-jesse-bravo-says-hes-channeled-robin-williams/ .

    Alltså: Camilla kan väl göra som Jesse Bravo, kändis-psychic i New York, dvs ratta in nyligen bortgångne filmstjärnan Robin Williams. Så kan gamlingen Nelson Mandela få vila lite.

    Det är bara att kopiera de floskler om Robin Williams som Jesse Bravo vräker ur sig i den här intervjun. Dvs allmänna tankar och funderingar om hur det är att lida av depression, att ha parkinsonism, att ha drogproblem, att numera också ha dåligt samvete för familjens skull eftersom han begick självmord genom att hänga sig.

    Men sedan bör Camilla också ta del av innehållet i den där videon som finns tillgänglig UNDER artikeln. Den som har rubriken: TV psychics fined for not telling viewers they’re fake. Alltså TV-psychics bötfällda för att inte upplysa tittarna om att det bara är hittepå från början till slut.

    FDETDA: När blir det möjligt att bötfälla psychics här i Sverige för att de underlåter att berätta, innan showen startar, att allt bara är ett jävla hittepå i syfte att dra in deg till egna hushållet? Som framgår av artikeln är det ett kneg med bra betalning.

    Gilla

    1. Lysande länk du delar BBNEWSAB !
      ”He was tested by James Randi, famed debunker, as part of an ABC program. But, Bravo said, the test was not suited to his ability. He was asked to detect which of several envelopes contained the photograph of a dead celebrity. Trying to tap into information about inanimate objects for the purpose of a test just doesn’t work, Bravo said. The messages he receives are not completely within his control, and they are also not so precise. They are open to interpretation. There’s just no on-demand, 100 percent guarantees in this matter, he said. ”

      Nämen va konstigt !! Det var ju naturligtvis fel på testet !! Hade han klarat testet hade han nog inte uttalat sig så här …Och återigen kan han ju inte styra vad han kommer att ta del av …Eller hur ..Osmakligt att påstå att man har kontakt med Robin Williams . Camilla Elfing borde väl oxå kunna kontakta Robin Williams , spännande att höra om hon oxå kommer dragandes med samma floskler …Jag Säger som Magnus Uggla ” Illa , jag mår illa” . . . .

      Gilla

  10. @Stone: Ja, man kan ju tycka att Bravo borde ha insett sina begränsningar som medium/psychic och därmed tackat nej till James Randis utmaning. Men icke. Han antog utmaningen frivilligt, utan tvång. Därför stinker det bullskit om hans bortförklaring.

    Jag tror medium resonerar så här: Jag tar och chansar. Skulle jag mot förmodan lyckas klara utmaningen/testet, blir jag ju den första i hela världen som lyckats med det. Och min ekonomiska framtid är tryggad så det räcker och blir över.

    Om jag skulle misslyckas – so what? Det har ju alla andra gjort. Så jag hamnar ju inte i sämre dager eller sits för det. Dessutom kan man ju alltid skylla på utmaningens upplägg som bortförklaring. Eller att det fanns negativ skeptikerenergi i testlokalen.

    FDETDA: Det finns massor av medier som påstår sig erhålla vibrationer med mera från enbart foton. Ja, det finns till och med slagrutemän som leter efter vatten genom att hålla slagrutan eller en pendel över en karta i en karttbok/atlas. Och jag har ofta kunnat läsa om psychics som säger sig behöva ett foto – skit samma om det är gammalt eller nytaget – på en försvunnen person för att lättare kunna få en förnimmelse av var personen i fråga kan befinna sig. Dito för bortsprungna djur.

    Hur fan kan en del psychics/medium nöja sig med ett foto medan just den metoden är värdelös för andra? Det måste rimligen vara frågan om EXAKT SAMMA andeenergi i bägge fallen. Så antingen ljuger de som menar att det räcker med ett foto. Eller, vilket är mer sannolikt, ljuger och bluffar ALLA medium/psychics.

    Gilla

    1. Det finns jy även den varianten att man håller ett föremål i sin hand och känner av energier ,sk psykometri , jag antar att det hamnar under samma kategorí av Bullshit .. MEN jag antar att man hävdar att det är svårt att fånga upp enegierna , alltså man ”skyller” på andevärlden , vilket är pasande då det inte är fel på det aktuella mediumet.

      Gilla

    2. Jag är också inne på att dom tänker typ, all ”reklam” är bra ”reklam” och att det gäller att synas – och woo-woos har ju en underlig förmåga att INTE bry sig om att deras idoler blir avslöjade med att INTE kunna vad dom påstår sig kunna. Det kanske också uppfattas, eller är tänkt att göra det, som ganska kaxigt att utmana tex Randis challenge – att det liksom ska ge honom woocred..? Resultatet och att han misslyckas är ju som vi vet inget av intresse för dom som tror på tramset ändå.

      Se bara våra svenska skojare som blivit avslöjade – dom jobbar på för fullt vad jag vet. Ylva Trollstjärna, Jörgen Gustafsson och Anders Åkesson + Lena Ranehag, och så har vi ju Colin Fry som är hos Jane Lyzell dåochdå och hälsar på…

      Gilla

Kommentera gärna

