En gammal bekant och bevis för liv efter döden

Jag är med i en facebookgrupp om spökerier, för att se om man kan snappa upp något kifft om spöken eller så. Och minsann igår dök en gammal bekant skojare upp där och raggade kunder att lura på pengar.

Linda Heed Bergsland
Politikern + påstådda spågumman, healern, djurprataren och mediet med mera från Vingåker Linda Heed Bergsland, hoppade in i en tråd där som handlade om att barn såg spöken typ.

Det gjorde hon med att promota och försöka kränga en woo-woobok hon skrivit. Som nu minsann enligt Linda håller på att översättas till tyska och engelska också – översättas, oj, då måste det vara en bra bok ju..!

”Jag är medium och driver ett företag som heter du är aldrig ensam, jag kände att jag ville dela med mig av mitt liv som medial och skrev en bok, den gavs ut 2013 och håller på just nu att översättas till Tyska och Engelska.” – #LindaHeedBergsland

Läs boken Du är aldrig ensam. Går att beställa av mig. Pris 200:- signerad. Skickas imorgon då har du den på fredag.” – Linda Heed Bergsland

OK?
Vet inte om det är OK att försöka sälja grejer och göra reklam i gruppen, och Linda Heed försöker också få folk att boka tid hos henne, men ännu har ingen reagerat på det där. Men det blir kanske jag som ryker ut därifrån istället – det är ju det vanliga annars när man/jag skriver där folk vill tro på spöken..?

Linda är ju också direkt ute efter att tysta och få bort mig, ”Tråkigt att Admin inte tar bort dig härifrån”. Trots att jag inte bryter mot några regler eller något.

Reaction – action
Det var en kille där som skrev att det inte fanns några bevis för spöken, ”Det finns ingen som kan bevisa att det finns spöken. Men jag vill verkligen uppleva det ni andra ser…”

Det reagerade Linda Heed Bergsland på med att tala om att det finns det visst. det finns bevis för att det finns liv efter döden. Du kan träna upp din mediala förmåga att ”se” om du vill!”

Får fråga på det, ”Hur? Och var finns bevisen?”

Linda Heed Bergsland svarar, ”det gick inte att lägga upp det här, men sök på hjärnkirurg- liv efter döden.”

***

Linda klarar där att lägga upp en bild på sin egen bok och länka till sin egen webbplats, men alltså inte att bara länka till, vilket hon troligtvis menar, Dr. Eben Alexander. Och att hans upplevelser och vad han TROR det är, ska vara något sorts bevis för ett liv efter döden. Eller så var det för att ”svaret” skulle vara så vagt som möjligt.

Ett klassiskt, argument from authority, eller auktoritetsargument f.ö, för att han är neurokirurg. Läs om Dr. Eben Alexanderoch det här, på Samuel Varg’s blogg.

***

Och Linda lägger till, ”Sedan kan du genom att meditera och jobba med balansen mellan höger och vänster hjärnhalva, så ska du se.”

Han, ”skeptikern”, skriver att han ska göra det och återkomma.

Linda Heed Bergsland kontrar då med att försöka få honom att boka tid hos henne, ”Gör det. Lycka till! Hör av dig i PM om du vill ha hjälp eller boka en tid

Ingen 18-årsgräns?
Linda Heed Bergsland fortsätter sen ragga mer kunder, med detta till en mamma som skriver att hennes 17-åriga dotter ser grejer, ”kanske hon skulle behöva hjälp att rensa sin energi och sedan stänga igen och lära sig öppna när hon själv vill. Det är krävande att vara medial ibland. vill hon det så hör av er.”

Underligt eller hur. För annars tjatas det alltid om en 18-årsgräns av dessa påstådda medium – men Linda Heed Bergsland har alltså ingen sådan, utan utnyttjar även barn.

G på G
Jag reagerade mest på Linda Heed Bergslands, enligt mig fantastiska påståenden att, det finns bevis för att det finns liv efter döden, och undrade såklart om hon kunde visa upp dessa påstådda bevis, vad dom är och var dom finns.

Så jag kastade mig in i tråden med fara för mitt liv, eller jallafall med risk att bli utslängd från gruppen, och skrev bl.a, ”Kan du visa var dessa bevis finns – jag skulle gärna vilja se dom.”

Linda Heed Bergsland

Red herring
Reaktionen blev såklart, som alltid från dessa skojare, standardagerandet med att försöka flytta fokus från henne och vad hon påstår till annat med att börja smutskasta mig och påstå saker om mig och vad jag gör – för att sen ”försvinna” med en floskel!

Att jag sprider hat, beter mig illa, och kryddar det med att jag ska vara i maskopi med självaste djävulen i Sverige, VoF – ja ni vet det gamla vanliga woo-wootricket.

Så här gick det till – jag citerar.

***

Gesus Pettersson – Linda Heed Bergsland Jag ser att du är här och raggar kunder (är det OK förresten?), och påstår att, ”det finns bevis för att det finns liv efter döden.”

Kan du visa var dessa bevis finns – jag skulle gärna vilja se dom.

För du menar väl inte att Dr. Eben Alexanders påståenden skulle vara några bevis – det är ju bara hans upplevelser och vad han tror det är..!

Linda Heed Bergsland – Gesus Pettersson intressant att du som VOF anhängare är delaktig här.. Tråkigt att Admin inte tar bort dig härifrån, jag vet din och dina anhängares ståndpunkt i allt vad detta heter.. Men vet du vad jag hoppas att du kommer till insikt en vacker dag, istället för att sprida hat så försök och sprid lite kärlek omkring dig och öppna upp ditt hjärta.. Eftersom detta provocerar dig så, kanske du skulle ta tag i den delen för din egen skull!

Gesus Pettersson – Linda Heed Bergsland Du kan alltså inte visa dina påstådda bevis – som alltid!

Men du kan komma med mera falska påståenden om mig och VoF tex – jag är som jag skrivit sjukt många gånger INTE med i någon förening eller något. bara en ensam bloggare

Och varför skulle jag inte få vara med här, jag bryter inte mot några regler?

Gesus Pettersson – Linda Heed Bergsland Visa också gärna det hat du påstår jag sprider..!

Linda Heed Bergsland – Gesusbloggen var väl din? Samma som VOF anhängarna.. Du måste fått tusentals anmälningar mot dig som du beter dig, att vara en ensam bloggare med samma inställning som VOF är mycket intressant.. Beviset är att du går igång och blir så provocerad över allt mediala människor gör.. Du är en sorglig prick. Önskar dig all kärlek och ett stort lycka till.

Linda Heed Bergsland – Med det avslutar jag den här diskussionen med dig för av erfarenhet leder den ingenstans.

Gesus Pettersson – Jepp Gesusbloggen är min – en ensam farbror som skriver den utan någon inblandning av någon annan eller annat!

Och nej Linda jag blir inte provocerad – jag bara kikar på tex påstådda medium och skriver om vad dom hittar på. Att jag inte gillar bedragare och bedrägeri är en annan sak…

Jag har letat efter ”bevis” i fyra år nu typ – hittar INGET, och INGEN kan visa mig några. Jag hittar däremot massor bluff och bedrägeri tyvärr

OCH, när man som här frågar efter det – så kommer det en massa påståenden och smutskastning av mig istället, och att jag som här nu inte ska få yttra mig här. Varför inte bara visa upp att du kan vad du påstår du kan och tar betalt för..!

Jag tycker DET är ett ganska bra ”bevis” :-]

***

Skärmdump finns såklart

The Chewbacca defense
Så ännu en gång får vi se ett påstått medium som INTE kan svara på frågor om sitt hittepå som hon tar betalt för, eller sina påståenden. Utan som ALLTID, istället bara kommer med mer/fler osanna påståenden för att sen fegt pipa iväg med, ”Med det avslutar jag den här diskussionen med dig för av erfarenhet leder den ingenstans.” utan att klara bemöta något.

Där är ju också bara mer snack från henne, hon har ingen erfarenhet av att diskutera med mig – för det har hon aldrig gjort. Men Linda har ju rätt i att det inte leder någonstans, för dom kan ju ALDRIG svara på något om sitt hittepå..!

Woo-woolove
Sen är ju Linda inne på lite som väl Camilla Elfving fd Persson var/är också – att det ska vara kärlek att INTE visa upp vad bedragare hittar på. Gör man det, så är det då bl.a hat.

Lite intressant är väl Lindas ”Du måste fått tusentals anmälningar mot dig” – visar det inte att hon varit här och läst mitt Peratt och Sassersson – nästan tre år!. eller..?

Inte nu heller :-[
Så nej – igen fick vi INTE se dessa påstådda bevis för att döda människor finns i efterlivet och kan snacka med vissa utvalda här på jorden, så att dom kan ta betalt för det.

Undrar om Heed Bergsland är lite purken för att hon fick sluta sitta och ljuga om sitt hittepå i Radio P4, Linda Heed Bergsland – Nämen, hoppla..!? Men jag menar, att kalla mig ”en sorlig prick” – det är väl ändå att ta i, och måste ju vara minst näthat mot mig ;-]

Mer om Linda Heed Bergsland finns här på bloggen under taggen Linda Heed Bergsland – bl.a om hennes medverkande i Radio P4 och hennes olika beskrivningar av sig själv, när hon ”är politiker” vs påstått medium..!

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion Gesus på Soup


5 reaktioner på ”En gammal bekant och bevis för liv efter döden

  1. Ja, jösses. Låt oss antaga att du och din blogg, Gesus, faktiskt skulle ha fått ta emot ”tusentals anmälningar”. Då in ställer sig minst två viktiga frågor:

    FRÅGA 1) Vilka är de lättkränkta individer som okynnesanmäler dig på detta vis stup i kvarten? Det motsvarar vä’l MINST ett par anmälningar per dag, helgdag som vardag, ända sedan du startade bloggen. I genomsnitt. Ja, herrejävlar vilken energi en del måste besitta…

    FRÅGA 2) Visar inte alla dessa okynnesanmälningar snarare, att dessa lättkränkta personer i så fall måste leva i sin egen subjektiva och fiktiva drömvärld, vilken skiljer sig markant från de gängse sociala regelverk ett samhälle bygger på för att fungera?

    Det enda du har måst rätta till är ju, i princip, att du av copyrightskäl har tagit bort några av dig (som regel manipulerade) fotografier (till exempel ett foto där du låtit Tres Amigos-cowboys erhålla Peratts, Sasserssons och Evans ansikten).

    Ifall detta är vad som ”tusentals anmälningar” mot dig och bloggen har resulterat i, ja då säger detta betydligt mer om dessa anmälande woowoos än om dig, Gesus.

    Vad gäller neurokirurgen Eben Alexander har det så här i efterhand belagts att han har ljugit om en hel del viktiga saker i sin berättelse. Om detta kan man läsa mer exempelvis här: http://en.wikipedia.org/wiki/Eben_Alexander_%28author%29#Criticism_and_reaction .

    Där framtonar en bild av en läkare, som har fått ett antal anmälningar riktade mot sig för felaktig och/eller oskicklig behandling av patienter, innebärande en icke-försumbar risk för stora skadestånd och hot om avsked.

    Så passande då att man kan skriva en bok i ett ämne som fascinerar amerikaner mer än snart sagt allting annat, Så nu behöver Eben Alexander inte längre oroa sig över uppsägningar och de bekymmer som därefter följer med att hitta nya läkarjobb.

    Sedan har vi förstås den gamla vanliga invändningen: Den om att varenda jävla berättelse om besök i himmelriket skiljer sig åt på detaljnivå. Se till exempel en annan bestseller i USA: http://en.wikipedia.org/wiki/Heaven_Is_for_Real#Criticism (om Colton Burpos besök i himmelriket).

    Varför är dessa berättelser inte inbördes konsistenta? Borde det inte vara samma kristna himmelrike alla de här himmelsbesökarna kommer till? Det faktum att ingen av dessa himmelrikebesökare kommer till samma himmel utgör en extremt stark indikation på att de här upplevelserna blott är något som hjärnan under stress själv hittar på.

    Därför instämmer jag helt i vad Susan Jacoby, bloggare på ”The Spirited Atheist”, skrev i Washington Posts ”On Faith” forum. Hon uttryckte där skarp kritik mot både den här bokgenren och, framför allt, de människor, vilka till synes utan att blinka och vilja ifrågasätta något accepterade den här sortens himmelsbesökberättelser som lika sanna som innehållet i i den ”ofelbara” Bibeln.

    Susan Jacoby skrev bland annat, att sådana här böckers kommersiella framgångar mest visar att många människor synes sakna förmågan att kritiskt ifrågasätta vad de läser (”[it] attests to the prevalence of unreason among vast numbers of Americans).

    Kort sagt: Woowoos har en benägenhet att vara true believers och wishful thinkers. Ytterst beror detta förstås på att deras hjärnor har ”fastnat” i barnets IBS 1-tänkande a.k.a. magical thinking, där verkligheten uppfattas som full av intentionalitet (avsikter och mål) samt styrd av så kallade Hidden Causal Agents.

    Gilla

    1. Javisst, tusentals anmälningar mot mitt påstådda näthat bl.a – med resultatet att några bilder tagits bort. Jag hade tur där, det verkar som bloggen överlever trots det :-]

      Men som jag skriver – INGEN har någonsin kontaktat mig och ”bett mig” att inte skriva om dom, eller ta bort något jag redan skrivit – INGEN, någonsin på fyra år!

      Jag har ju även kontaktat många som jag skriver om för att höra med dom, men får inga svar ens…

      Gilla

  2. Det var värst vad mycket tokerier som finns i Vingåker då. MP forna medlem Pernilla Hagberg har ju härjat helt skogstokig där i flera år med sina chemtrails, Bilderbergergrupper osv.

    Gilla

  3. Och här har du förresten en länk till en debatt där Eben Alexander debatterar mot bland andra Sean Carroll och Stephen Novella om liv efter döden. En mycket roande debatt när efterlivets främst företrädare nu har chans i en nästan 2 timmars diskussion lägga fram sina allra starkaste bevis!

    Gilla

Kommentera gärna

