Regina Lund – the new woo

Ja det har väl inte undgått någon som hänger med lite i vad som händer i woo-woosverige, att Alex Schulman skrev om självpåstådda mediet med mera, Regina Lund i Aftonbladet och kallade henne galen.

Ser förresten att hycklaren och ynkryggen Jan Helin ändrat Alex Schulmans rubrik från, ”Regina Lund är galen – kan någon få tyst på henne” till ”Lunds texter måste upphöra att publiceras”. D.v.s tar bort att det är Regina Lund och vad hon gör det handlar om – till bara, Lunds texter…

Alex – Regina
Kommer inte ihåg exakt vad som stod i artikeln från början, om det är mer som är fegredigerat där nu, men Alex skriver i korthet att Regina påstår att döda människor snackar med henne, att hon kan heala folk och spå framtiden.

Såklart, och absolut inget ovanligt så har Regina Lund, som så många andra av dessa charlataner, förutspått tsunamin – men säger det först efter det hänt. Det gjorde hon redan när hon var liten – för då drömde hon om en stor våg. Javisst, men VILKEN tsunami var det, den i Indiska oceanen, Japan/Stilla havet, någon annan eller är det kanske en som ännu inte varit? Hur vet vi/Regina det, jag menar, ”en stor våg” – Regina kanske drömde om bra surfing bara..!

Hänt Extra - på andra sidan

Hänt Extra – på andra sidan
Alex Schulman tar upp att Regina Lund numera skriver i en egen spalt i Hänt i veckan, På andra sidan, och svarar på läsarfrågor där. Han reagerar på ett ”fall” med en kvinna som fått missfall och undrar över det.

”Regina­ Lund svarar att det finns ett samband mellan missfallet och f­adern. I själva verket var barnet i Lottas m­age ingen annan än fadern själv, på väg att återfödas. Men mitt i graviditeten ångrade han sig. ”Han ångrade sig för att han vill att du ska ta hand om DIG och inte om honom”, skriver Regina. Därför valde han alltså att dö som foster. ”Lev ditt liv fullt ut i glädje”, hälsar R­egina Lund avslutningsvis.”

Alex fortsätter med att Regina gärna får tro vad hon vill och hitta på vad hon vill så länge hon inte ”utsätter andra för den här galenskapen” + ”spelar det ingen roll om hon är ond eller aningslös – den rösten måste tystas”.

Håller inte med!
Jag tycker inte Regina eller någon annan ska tystas – men det ska absolut upplysas och informeras om VAD det är hon gör, eller påstår sig göra/kunna, och tar betalt för! Att det ALDRIG visat sig vara annat än bluff och bedrägeri, tvärtom avslöjats som just bluff och bedrägeri flera flera gånger. Sen får folk själv välja om dom vill tro på dom/det och kasta pengar på dom/det – men då vet dom vad det är…

Standard woo-wooagerande
Ingen ramlar väl av stolen när man läser Reginas och alla hennes fans reaktion på detta – det är det ALLTID bl.a, Alex är rädd, häxjakt, hatkampanj, förtal och kränkning av Regina. Regina Lund skriver ett förvirrat ”svar” till Alex på sin blogg, Kära Alex, med bl.a:

”I över 25 år har jag hållit på med andlig utveckling, studier, mediumutbildningar, tarotkortsläsning, kanaliseringar och empiriska studier helt under radarn för media.” – #Regina Lund

”Jag har framgångsrikt arbetat som clairvoyant, clairsentient, clairaudient, andlig vägledare, tarotläsare och healer/medium i snart över sju år utan att få ett enda klagomål från en enda av mina klienter.” – Regina Lund

”Jag har klienter från alla samhällsklasser, från tonåringar till pensionärer, från sportvärlden, konstvärlden, affärsvärlden, film, tv, teater, artistvärlden och även andra verksamma internationella healers och medium kommer till mig för att spå sig, få råd, få en boost av energi och healing.” – #ReginaLund

”mina klienter som är politiker, läkare, poliser, domare, idrottsproffs, präster och jurister av olika nationaliteter till dom som hamnat utanför systemet och som är arbetslösa, sjukskrivna eller nationalitetslösa” – Regina Lund

Regina gör det som alltid görs, försöker ratificera sitt bedrägeri med att hon hållit på länge och har massor av ”klienter” som är nöjda och mår bra av det + flyttar fokus från hennes bedrägeri till dom som blir lurade av henne.

”Du vill tysta mig, skriver du. Jag upplever det som ett hot mot inte bara mig själv utan mot alla som tror som jag” – #ReginaLund

”du inte bara trampar på mig utan på alla som har en livsåskådning annan än din” – #ReginaLund

Och som alltid, ”alla får tro vad dom vill”, och ”det är frivilligt”. Jepp, och INGEN säger annat…

Gillar att Regina Lund kallar sina ”offer” för klienter, ännu en woo-woogrej för att försöka verka seriösa.

Några reaktioner i media
GP – Bråk mellan Regina Lund och Alex Schulman
SVT opinion – Regina Lund saknar kompetens att bedöma klienter
Nöjesguiden – Regina Lunds debattartikel om andlighet

Vanligt obehagligt
Det är förresten inget ovanligt att dessa påstådda medium snackar om missfall och aborter – t.o.m snackar MED missfall och aborter och dom snackar tillbaka. Här i klippet nedan (12:00), så snackar t.ex Terry Evans med ett missfall, som säger saker till Terry. Själv är jag inte ens helt bekväm med att bara skriva om det, men dessa hänsynslösa charlataner har inga som helst problem att t.o.m stå och ljuga gråtande föräldrar rakt i ansiktet om det..!

Terrybingo
Klippet f.ö från Det okända där jag gjorde en Terrybingo med Terry Evans. Terry Evans som ju ska vara med i Det okända imorgon såg jag. Så den Terrybingon kan användas nu också – och jag blir inte förvånad om det blir full bricka, för jag tror inte Terry ändrat sin akt till denna säsongen heller. Jag menar har han kört med bara samma i tio år nu och det funkar, varför ändra på det…

Tidigare Terrybingo, Terry Evans – TerryBingoTerryBingo igen!Terry Evans – SpökBingo

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion Gesus på Soup


13 reaktioner på ”Regina Lund – the new woo

  1. Här är ett tips om hur man kan öka sin träffprocent som psychic och siare: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20253249.ab .

    Om man som psychic sätter i system att göra som denne Daniel Perez, om vilken artikeln handlar, kan man faktiskt uppnå hundraprocentig träffsäkerhet.

    Det borde väl räcka för att övertyga varje skeptiker, inklusive Gesus och mig, om att visst kan man förutsäga vad som kommer att hända i framtiden.

    Kanske något för hårt ansatta svenska medium/psychics att ta efter?

    Gilla

    1. Tack för tipset. Ett annat tips är att använda det som alla charlatanerna alltid använder när dom ska hitta försvunna personer – bara säg att dom finns vid vatten och/eller vid träd/skog. Vinst varje gång :-]

      Gilla

      1. Min svägerskas mamma var synsk sa hon , så när svägerskan skulle ha barn så visste hon vilket kön det skulle bli. MEN det skulle hon inte avslöja förrän efter förlossningen ! Oxå ett sätt att få 100 % rätt !

        Gilla

  2. Man kan också använda sig av tarotkort för att få allting rätt: https://www.youtube.com/watch?v=12Conpc_BCk .

    Ylva Trollstierna har ägnat sig åt tarot i över 30 år och kan med rätta kalla sig för tarotmästare. I videoklippet ovan visar hon upp sin briljanta förmåga att med tarotkortens hjälp namnge titlarna på de 15 böcker som ligger i var sin låda.

    Hon uppnådde 15 av 15, en högst imponerande siffra. Dvs 100 procent.

    Tyvärr hundra procent fel. Inte en enda jävla bok lyckades hon pricka in korrekt. Trots att hon visste vilka 15 titlar det var frågan om.

    Skulle dock inte förvåna mig om hon än i dag försörjer sig som tarotkortsläsare och/eller genom att utbilda folk i tarotkorttolkandets konst.

    Måste dock tillstå att Ylva Trollstierna verkar vara en jävel på att blanda tarotkort.

    Detsamma kan sägas om hennes försök att blanda bort korten, när hon efter sitt monumentala misslyckande anstränger sig att bortförklara det som hänt.

    Alltid något, som han sa som såg Åmål.

    Vem vet, kanske är det Ylva Trollstierna som har lärt upp Regina Lund?

    Kanske herre Gesus rent av vet mer om denna Ylva Trollstierna?

    Gilla

    1. Ylva är väl en i det ”gamla gardet” liksom (nej inte på det sättet), en av dom tidiga bedragarna som körde kurser för många nu aktiva bedragare – i då bla Tarotkort och djurkomminikation vad jag har såhär i skallen.

      Ja hon blev ju rejält avslöjad där, vet inte om hon verkligen själv trodde hon kunde detta, eller att hon skulle fixa att lura dom..?

      Har inte kikat något direkt på henne, mer än sett detta klippet – och sen att hon var med i något program utomlands, som jag tänkte skriva om, men det har inte blivit ännu.

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article10920474.ab

      Gilla

  3. Hej Gesus!
    Såg på trailern för det okända och såg att Regina Lund skulle vara med i programmet! Jag anade att du Gesus skulle kommentera det! Även Alex inlägg om henne! Då blev det så!
    Jag skrattar gott åt dina formuleringar!

    Vill du ha lite inside! Vet du om att Woowoo anser att brottsoffer i detta livet, var gärningsmän i förra livet och skadade gärningsmannen i förra livet! Nu i detta livet var gärningsmännen tagit hämnd!
    Visst är det ”andlig medkänsla, ljus och kärlek” över budskapet!!!
    Tack för att du finns
    Pernilla

    Gilla

    1. Hej P Ja sitter och tittar på avsnittet med Regina just nu och plitar ihop lite om det…

      Nej, visste inte att det var ”ombytta roller” med gärningsmän och offer i dom olika liven – får jag kika på när jag hinner, och om jag hittar något. Låter ”intressant”

      Tack själv, att du skriver här, och ha det

      Gilla

Kommentera gärna

