Förlåt gud!

Bloggen här kom igång efter en operation som innebar mycket tid i viloläge. Tiden blev TV-tittande och surfande på nätet där det hittades massor av funderingar. Från början var det mest om alla helt sjuka grejjer med religion.

Men efter att jag råkade se (för det har inte skrivits mycket om det av ngn konstig anledning) att Anders Åkesson hade avslöjats för fubb vid en seans för ett år sen, blev det en hel del om ”det paranormala”. Jag blev sjukt förvånad av hur mycket sinnesrubbade grejer det finns, och ju mer man kollar runt ju mer/fler stolligheter hittar man.
Sorry gud
Så förlåt gud, Jesus och den helige anden med flera. Ni får ursäkta att ni kommer lite i skymundan här på bloggen just nu. Men det finns alldeles för mycket andra tokigheter att kolla på…

New age och shit!
Man kan kanske säga att ”det paranormala” är den ”nya religionen”, det snackas ju också om religionsfrihet av dom ”troende” (läs woo-woos) för att dom ska få tro på spöksnackarna. Men detta är väl ännu tokigare än den gamla vanliga religionen, där man bara pratar till gud. Här pratar ju dom döda, djur och människor + änglar (det är väl då guds änglar?) med flera tillbaka också. Kanske lite modernare och så får man ju ”svar” också, vilket inte Jahve ger, behändigt.


Jag tror ju att allt handlar om att människan är så rädd för att det bara ska vara ”slut” när man dör, så dom måste hitta på en massa nonsens istället.

Om nu det paranormala är den nya religionen, så verkar det vara Terry Evans som är den nya guden, jallafall i Sverige. Och ve dom som ifrågasätter honom och dom som tror på att han kan snacka med spöken. Det har vi väl sett dom sista veckorna…

Nu tror jag iofs att dom biter sig själv i arslet genom att agera som dom gör, och att detta kommer slå tillbaka på dom själva på något sätt.

Abrahams gamla gud
Efter mina ”bibelstudier” vet jag ju också att gud inte gillar spåkärringar, medium och liknande.

Sakarias 10:2
Men husgudarnas tal är fåfänglighet, spåmännens syner äro lögn, tomma drömmar är vad de tala, och den tröst de giva är ett intet.

Undrar f.ö vem som ligger mest pyrt till, jag som ateist eller alla woo-woos?

3 moseboken 20:6
Och om någon vänder sig till andar som tala genom besvärjare eller spåmän, för att i trolös avfällighet löpa efter dem, så skall jag vända mitt ansikte mot honom och utrota honom ur hans folk.

Tänk på d!

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på Youtube

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.