En gammal lukt – ektoplasma

Har börjat kika lite på Det okända, gamla avsnitt på Youtube. Det lär nog bli ett och annat inlägg om det här, där är hur mycket matnyttigt som helst.

Hittade ett gammalt avsnitt med Iris Hall, som jag förstår är/var någon sorts ”mentor”, och många är ”certifierade” av just henne. Bl.a Anders Åkesson och Jörgen Gustafsson dvs bluffarna/fuskarna…

Hon och fjanten Jörgen Gustafsson (jo, han är en fjant för han överspelar för mycket (har f.ö också avslöjats för båg)) är i något hus och i ett rum luktar det något. Som Jörgen säger, an old smell”, en gammal lukt (?) ;-] Bättre han certifierat sig i engelska. Anyway, Iris Hall och Jörgen Gustafsson kommer fram till att det är ektoplasma som luktar, hmmm, vad var det nu Jane Lyzell sa att ektoplasma var?

Jo, bl.a, ”Ectoplassma = Livsenergi blandat med Andlig energi! Alltså en levande massa som få medium kan bilda / det krävs en kemisk förening!” kolla här!

En levande massa som mediet bildar, hur funkar det här, här finns det alltså ectoplasma utan något medium framkallat det..? Och mitt på dagen? Ectoplasma är ju så ljuskänsligt att det krävs totalt mörker annars händer det katastrofer.

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

4 reaktioner till “En gammal lukt – ektoplasma

  1. Det troliga i detta avsnitt av det okända är – att mediumen känner in detta clairsentient med sin medial förmåga at känna dofter- kan alltså vara ett avtryck – nu var jag inte där så lite svårt säga vad!

    Men däremot kan ectoplassma ha många olika former och intensitet och användningsområden – även i ljus.men då är det mera åt hållet telekinesi energi. eller eterial plassma!

    Vänligen Jane Lyzell

    Gilla

  2. Måste komentera igen – varken jag eller Colin fry är certifierade under Iris Hall – så vänligen ta bort oss ur det facket är du snäll!

    Jag är Certifierat medium /Healer och lärare av Colin Fry!

    Gilla

    1. Hej Jane, Sorry det var i början på min karriär, jag var inte så påläst då. Det är fixat nu, tack för att du uppmärksammade mig, rätt ska vara rätt. God helg och gott nytt på dig.

      Gilla

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.