Pierre Hesselbrandt – RatsitPierre

Ha, ha, det blir sämre och sämre och mer och mer pinsamt bara… Jag tror faktiskt att Pierre Hesselbrandt riskerar att sänka hela programserien med sin mediokra googleteknik. Tillochmed woo-woosen måste ju inse detta, trots att dom vill tro på det!

Vi har här ett spöke som kan säga ”körv” med dialekt, men inte Olof, direkt, utan ”visar” forne(?) statsministern! Spöket kan också säga orden ”ett barnsligt namn, korgstol och blått” men inte Spiderman! Hmmm, vaffe e d på dette viset?

En enkel sökning och Pierre har fått reda på Henriccs namn, födelsedag och att han varit med i Viktväktarna (det första som kommer upp om man googlar på Spiderman Söderström).

Thats it!
Med det och lite cold reading, en standardande, glad för kröken, glida runt i lägenheten = teckningarna, skräckfilmer, heavy metall med mera. Några Barnum-uttalande, fiskat med farfar + båtar (som iofs är fel!) renoverat hus, så är väl gårdagens avsnitt summerat.

Sjukt dåligt är det jallafall… Och visst har dom mer och mer svartvita ”spökklipp” med ljudeffekter och mindre handling/spöksnack numera.

Det sämsta, tramsigaste måste väl vara när han ser Henriccs stjärntecken i händerna på honom, fiskarna. Han hade t.o.m lite för bråttom, för Caroline påpekade att det kunde vara tvillingarna också men iochmed fiskespöet så… Alltså, allvarligt! Spöket visar ett fiskespö, detta + att Pierre ser i Spidermans händer = fiskarnas tecken. Jojo, det makes sense.

En bit kaka
Så enkelt det är, namn och födelsedata, och sen kollar man runt i lägenheten och hittar på lite, That´s it!


Pierre Hesselbrandt - Spiderman

Pierre är ALLTID tveksamt/vag när han har ”hot-readat” uppgifterna, han vill liksom att dom andra ska säga det. Han kan härröra till ett namn på O, och sen kommer det Olof bla, bla, bla…

Samma med ”Spiderman”, ”en 7:a” och ”1:a, 2:a, 3:e månaden, mars”. Allt annat flyter på utan problem. Riktigt dåligt när han försökte få dom andra att komma med Spiderman, när han höll på med korgstolen och barnsligt namn, men det kom aldrig fram :-]

Man kan notera att Pierre försökte med Henriccs pappa först, men han levde, så det gick över till farfar. (kopplingen till Olof)

Annat Pierre googlat; att Henricc ”bantat” = hälsan, musiken, depression = tung period med mera o.s.v.

Konstigt förmedlat av spöket
– Spöket jobbade lantligt, med händerna (hur visar man lantligt?)

Fails
– Fiskespö NEJ
– Under en båt NEJ
– Elak man NEJ (Ingen snäll sak ”det har jag inte känt” Jasså inte? Han kanske inte är så elak då, okej!)
– Fiskar efter att katterna har reagerat NEJ

Dålig (extremt dålig) skådespelare
– 1978 hände det något. När är du född?
– Under båt, ehhh inte. Undrar om det kan symbolisera kurragömma?
– Han visar mig korgstolen, jag fattar inte vad han menar
– Visa mig nudå.[roterar med höften] bort till korgstolen. Där!
– Får jag titta i dina händer? Ja, klockrent, du har själv en del av denna förmågan…
– 1:a, 2:a, 3:e månaden, mars (varför skulle spöket säga så, bara säg mars, fefan)

Bonusgrejjer
Dom lyckas få ett ”knäpp” på diktafonen till, paranormalt ljud fastställt till mer än 50% genom att trixxa till det i datorn..! Om man saktar ner det så hör man TYDLIGT ”en”, fast paranormalljudforskaren håller inte med, han tycker ä. Om man saktar ner det? Blir det inte 1 helt annat ljud då?

Kredd till Henricc som försökt få fenomenen på band! (visst påminner han lite om Markolio)

Tack till Ringarna för Googleringen till förra inlägget.

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

25 reaktioner till “Pierre Hesselbrandt – RatsitPierre

  1. Jag ryser….av hur dålig läsning detat var.
    De påstådda andarna sa ju absolut ingening vettugt alls och jag tror det beror på att personen som bodde där var ett hyfsat stone face. Och då ska vi ha klart för oss att så mycket mer av (förmodade) missar och annan warm reading försvann vid klippbordet.
    Tänk att farafar ändå kunde säga att den överviktiga killen med massor av sprit i hyllan skulle ”ta hand om sin hälsa”.

    Utan att ha kollat upp Pierre låter han som om han har fått ett diplom utskrivet från Word av Terry Evans på någon ”kurs”? Han kör ganska lika lingo som Evans och är lika usel på att få konkreta saker att säga om han inte får feedback av sittern.
    Möjligen ”kursad” av något annat engelskt påstått medium eller ett påstått medium som haft en av de där brittiska påstådda mediumens kurser i bagaget.

    Det är detta jag har så mycket emot Det Okända. Personerna som bor i huset/lägenheten ska INTE vara kvar. Giertz ska bytas ut när det påstådda mediet kommer och hels kameracrewet.

    Sedan hade det varit ntressant att köra tre olika påstådda medium på samma ställe som nte vet av att nåhon annan vari där eller ska dit oxh sedan jämföra.

    Men då blir det ju inte ”bra tv” i och för sig…..

    Gilla

    1. Ja där har du nog spikahuét

      ”Men då blir det ju inte ”bra tv” i och för sig…..”

      Jag undrar om inte tom Caroline tvivlar nu, men kör på ändå?

      Jag tror Pierre biter sig själv i arslet, och kommer snart stå med brallorna nere. Detta är för genomskinligt och riktigt dåligt. Iofs tror jag han skiter i det. Han gör så mycket deg han hinner sålänge bara…

      Gilla

    2. Gjorde inte Aschberg ngt sådant för ett par år sen, med flera woo-woos i samma lägenhet?

      Har för mig det var flera olika ”fen schu” ellevaddehetter, som alla möblerade om olika jallafall…

      Gilla

        1. Jodå, Aschberg testade flera Feng Shui-experter i samma lägenhet. Alla sa olika grejer. Mer avslöjande än så kan det inte bli :)

          Gilla

          1. Lysande. Antar att Aschberg sneglat på Penn & Teller men det gör inget. Huvudsaken poängen kommer fram.
            Hoppas Aschbergs klipp finns på YouTube för spridning mot tossigheter.

            Gilla

  2. Åh, glömde ju bort att de tog en inspelning till Müller och försökte få ett EVP av det. Müller är ju mannen med datafiltrering som kan få veckans pausfågel att prata Shakespear på danska, om han vill.
    Paredoliaeffekt deluxe.

    Gilla

  3. Oj, Hubbardianen.
    Det var ett tag sedan. Ska du komma med den där killen som ”var pilot i 2:a världskriget” igen?

    Sedan kan du gärna utveckla de evolutionära fördelarna med reinkarnation? Vad vinner vi på detta då vi är ”nollställda” när vi ”föds igen”?

    Gilla

  4. Hubbardianen. Dina inlägg åker väck, först för dom inte har med inlägget att göra Och sen tycker jag du bara fiskar efter folk till din blogg Sorry!

    Gilla

  5. Gesus, jag har inga som helst problem med att skeptiker länkar till sina bloggar från min blogg vad gäller konkret argumentation och fördjupning i vissa frågor eftersom jag är för en öppen debatt. Sanningen framför allt. Jag bedriver för övrigt ingen bloggverksamhet längre men har några sparade utvecklade bloggposter jag hänvisar till ibland i diskussioner så att jag slipper skriva om allt.

    Förespråkar du en öppen vetenskaplig debatt eller är du bara ute efter att din subjektiva verklighet skall spridas?

    Howdy Houdi,

    Evolutionära fördelar? Jag kan inte se några evolutionära fördelar med reinkarnation, snarare nackdelar då man måste börja om varje gång med blankt minne. Reinkarnation fördröjer snarare evolutionen (eller utvecklingen snarare) skulle jag vilja påstå och syftet är kanske just att utvecklingen inte skall gå för fort?

    Hela detta blir en del av en större frågeställning och ett större spel där man kan undra om vi exempelvis befinner oss på jorden som en del av ett straff och att det exempelvis finns andra världar (som är bättre) som man också kan reinkarneras i? Michael Newton pratar exempelvis om det vad gäller hans forskning från hypnos-sessioner, dvs andra världar där man inte glömmer sina tidigare liv etc.

    Jorden är i sin linda vad gäller att utforska allt detta men fler och fler anomalier dyker upp vad gäller att vi skulle vara endast materiella varelser. Man får arbeta sig fram vetenskapligt.

    Gilla

    1. Hubba Jag det är tyvärr bara så att jag tycker det du skrivit här först INTE har med inlägget (Pierre) att göra överhuvudtaget Om jag skriver ngt om reinkarnation är du hjärtligt välkommen att kommentera med mera.

      Det handlar inte om ngn censur av dig lr så. Bara att det du skriver är totalt ointressant precis här. Och detta är inget forum där du startar egna ämnen/trådar liksom.

      INGET censureras här!

      Jag är sorry för det, men så är det..!

      Gilla

        1. Skillnaden är väl att du vet vad personen heter när du googlar.. Pierre får ju inte reda på det förrens han kommer till huset å kan läsa på brevlådan dörren osv.

          Eftersom det är så lätt å googla fram fakta så kan du väl googla vem jag är på mitt ip nr ?

          Nöjer mig med andra namn samt vilket stjärntecken jag är.

          Gilla

  6. Du gör en intressant analys ang. överrepresentation av mellannamn etc men jag måste nog sätta mig in i Pierre lite mer för att kunna göra ett väl avvägt uttalande.

    Hur man än vrider och vänder på det finns det nog i slutändan bara ett sätt att verkligen fastställa sådant här: Genom att ta de främsta mediumen, låsa in dem i en betongbunker (utan tillgång till omvärlden) tillsammans med forskare och skeptiker och låta dem göra andeprat och analyser av minst 100 slumpmässigt utvalda människor och utifrån det analysera överrepresentationer, cold reading, osannolika detaljer och annat.

    PEAR-projektet har ju under decennier gjort analyser av mikroparanormalitet via slumptalstester där försökspersoner via långa serier på över 100 000 försök med tanken skulle påverka en slumptalsgenerator. Resultatet blev att de kom fram till att ca 2-3 av 10 000 slumptalsförsök kunde påverkas paranormalt. Verkligen inte mycket att skryta med, men intressant.

    Länk till PEAR: http://www.princeton.edu/~pear/experiments.html

    Gilla

  7. Jag tycker inte att du Pierre Hesselbrand inger något gott förtroende i din roll.Du verkar mest stirrig.
    Ett förslag till nästa gång från mig:Är att du har ett block med penna när du kommer in i bostaden och inte träffar dom som bor där.Utan sätter dig ner och skriver på blocket vad du får fram.Och utan förhands information.
    Själv tycker jag det är drygt jobbigt att se medium som rycker o har sig o lookar.

    Du är utbildad i den spiritualistiska läran (Iris Hall) och de bådar sällan gott.

    Gilla

  8. Rune – Jag kan räkna ut (utan att vara synsk) att du är 60+ och antagligen inte vet vad en smartphone är och hur den/det fungerar. Och detta bara genom ditt namn.

    När Pierre kommit till platsen, vet han var han är och vad personen heter där. Det räcker för att googla fram exakt dom saker Pierre tar upp. Han kan göra detta med telefonen snabbt och enkelt på plats!

    Gilla

  9. Gesus: Du räknade ut helt fel. Du antog att mitt namn är Rune bara för jag skrev så på på mail å namn. Sen antar du massa annat med. Du har inge riktiga bevis. Men dina tankar använder du som bevis för dig själv. Du sitter å tittar på en program på 40 minuter som är nedklippt i från ett par timmar. Det är klart att du får logiska ( i din värld ) förklaringar.

    Sen borde du veta att tv teamen filmar mediumen hela tiden. Så det finns ingen möjlighet för de å ta upp telefonen utan att det kommer med på film .

    Sen har du även missat att de som bor i hemmet de besöker får det mycket lugnare. Det är ju det som är som är själva programiden med det okända. Fast läser man din blogg så är det ju mest till för å kasta skit på folk.

    Gilla

    1. ”Rune” – Ja jag antog att du hette det eftersom du skrev det, och kan inte c ngn anledning till att inte skriva sitt namn!

      Jag har inte utgett mig för ha ngra ”förmågor” Men säg ditt riktiga namn och adress, så ska jag ge dig lika mycket info som Pierre kommer med i sina avsnitt!

      Jag ser inte heller var jag skrivit att jag har ngra bevis om ngt ang dig?

      Men 1 sak vet jag, du har ingen koll på hur man använder 1 Smartphone!

      Varför skulle mediet filmas hela tiden (det är riktigt korkat sagt)? Tror dom får vara ifred jallafall på toaletten. Och där är lika bra mottagning som var som…

      Nej jag har inte missat det. Däremot har jag sett flera avsnitt där dom INTE blir av med aktiviteterna efter att mediet varit där.

      Själva programideén har du nog missat, den lär väl vara att underhålla och tjäna pengar.

      Jag förstår att du tror att dom snackar med spöken på riktigt. MEN, tycker du inte det är konstigt att i avsnittet på Furunäset så är det, av flera tusentals möjliga spöken, just dom två som man hittar direkt på nätet som Pierre ”får kontakt” med. Samma här, namn och födelsedag det är allt Pierre ”förmedlar”.

      Gilla

      1. Ja du antog det. Då kan man väl även anta att tv4 skriver rune på dörren Pierre går in i med ? Du borde skriva hur du tror det går till . Eftersom du inte har nån koll egentligen.

        Jag har full koll på hur man använder smartphones. Men jag vet inte hur man använder de utan å ha tillgång till telefonen fysiskt. De blir av med telefonerna direkt när de kommer.

        Det säger ju sig själv att mediumet filmas hela tiden. De får ju hop timvis med film som de klipper ner till 40 minuter. Å när de går in på toaletten så har någon i produktionsbolaget hant om deras mobil. Du kanske ska maila tv4 å fråga om du får vara med nån gång när de gör ett program.

        Ja några gånger misslyckas mediumen. Det är ju precis som man lämnar in sin bil på lagen.. ibland fixar inte bilmekanikerna å laga den heller. Men det kommer garanterat avsnitt framöver då mediumen åker tillbaka till husen de inte lyckas lugna ner första gången.

        Så när du själv har sett att de lyckas lugna ner hemmet så bör det ju vara så att mediumet lyckades med de skulle göra.

        Ja underhållning är det med. Men folket anmäler ju sig inte för att underhålla sverige befolkning i första hand.

        Gilla

        1. Du är inte den förste woowoon som talar om att de tar telefonen från andepratarna. Jag vet inte om det stämmer men du får det att låta som om det är en naturlag att man bara kan ha med sig en telefon. Eller menar du kanske att de kollar kalsongerna på Pierre innan han får gå in?

          Om du tittar ordentligt på avsnitten är det inte omedelbart som Pierre börjar rabbla mellannamn eller internetinformation, utan först efter ett tag när han känt in stämningen (och haft tid att gå in på toaletten). Notera förresten hur han kollar på adressen ovanför brevinkastet innan han går in hos Spiderman.

          Varför somliga tror att det blir lugnare sammanfattas bra här: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=38&t=14991&start=60

          Gilla

  10. Ja du ”Rune”, jag förstår att du vill att det ska vara på riktigt att kunna snacka med spöken och att dom snackar tillbaka. Såpass att du panikartat blundar för verkligheten och hittar på ursäkter för att det ska c ut som det går, så din hittepåvärld inte rasar.

    Har du ens läst inlägget ovan innan du skrivit? Där står exakt hur pierre gör för att få exakt dom uppgifter han använder i avsnittet! Jag tror det finns två andra inlägg här på bloggen om Pierre och hur han gör (likadant). Läs dom + detta. innan du skriver – ”Du borde skriva hur du tror det går till”. (?)

    Det snackas om ”att vara öppen” av woo-woos, men det gäller tydligen inte för förklaringar som visar så uppenbart att det bara är fusk.

    Om du nu vet hur en smartphone kan användas, borde du veta att man lätt kan kolla vem som bor var om du har adressen, och sen har du namnet med mera där, allt som behövs!

    Jag tror inte heller att Nordisk Film (du vet inte ens att det inte är ”TV4” som gör programmet) gör sig för mycket besvär med att ”dölja” eller göra det svårt för medierna att ”hitta spöken”. Du får också tänka på att, som t.o.m du skriver, allt material klipps ner till 40 minuter och redigeras för att det ska c bättre och mer ”riktigt” ut!

    Du tror att dom filmar medierna ”hela tiden”, du tror alltså att dom har en kamera på mediet exakt hela dagen? Där är t.o.m avsnitt med Pierre där han själv säger att han måste ta 1 paus för att vara ensam och går ut för att ”vila” (läs koppla upp sig).

    Du säger att dom tar mediets telefon direkt (detta också dina egna hittepåfakta, var har du fått det ifrån) Men sen tar dom hand om mediets telefon IGEN (?) när dom ska på toaletten, hur ska du ha det?

    Du säger att mediummen misslyckas ibland, hur kan det vara så? Mediet säger ju att dom lyckats ”skicka spökena till ljuset” men ÄNDÅ är dom kvar, hur funkar det då? Det FINNS ett par avsnitt redan där dom gör återbesök, du verkar inte ha ngn koll alls.

    Nej folk anmäler sig till programmet för att dom är kåta på att vara med i TV, annars kunde dom ringt ngn annan ”spökjägare” som lurat dom utan att det behövde spelas in och visas på TV. Varför tror du annars det är mer och mer ”kändisar” och ställen som får gratis reklam, typ hotell och restauranger som ”har spöken”!

    Jag hade gärna varit med på en inspelning, men tror inte Nordisk Film är så sugna på att det hela avslöjas, så dom får lägga ner serien..!

    Det tror jag nu iofs kommer hända ändå, för Pierre är så uppenbart dålig på att fuska att tillochmed många woo-woos ser det.

    Tycker inte t.o.m du att det är konstigt att efter över 100 avsnitt, med som du skriver timvis med film på platser där det spökar, så har dom inte ”fångat” 1 enda spöke lr ngt på film?

    Jag kan f.ö upplysa dig om att jag HAR kontakt med Caroline Giertz.

    Gilla

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.