Torbjörn Sassersson – det var alltså du ändå!

Mer change of plans…

Jag får väl sticka emellan med detta inlägg här – som från början hette, Torbjörn och Börje – var det ni? Det var tänkt som en lite rolig ”profilering” och jämförelse av Torbjörn Sasserssons och Börje Peratts agerande, med det på den sjuka nidbloggen – och tänkt att komma efter min ”artikelserie” om dom. Men eftersom dom hittar på så mycket sjukt hela tiden att man knappt hinner med, och att det nu ändå kommit ut att Sassersson ÄR inblandad i nidbloggen, så…

Jag tänkte annars vänta med det att Sassersson nu startat en ny webbplats för/med nidbloggen, till det kommande inlägget i min ”artikelserie”, Torbjörn Sassersson – hycklaren. Men som sagt nu när det kommit ut att Sassersson med sitt företag Sasser Media Lab AB står bakom den nya nidsiten, och detta inlägget blev lite typ ”inaktuellt”, så lägger jag ut det nu.

Nidbloggen – nidsiten
Ja det var galet vad agerandet stämde in, men jag trodde ändå inte att dom var SÅÅÅ fula och ohederliga..! Men igen förvånar dom med att inte egentligen förvåna – och visar att dom har inga gränser för hur lågt dom sjunker för att smutskasta med alla fula medel dom kan ta till.

Och jepp, jag bakar in Börje Peratt här utan problem – bl.a hans hyllning av och länkningar till nidbloggen tidigare kommer ju i lite annan dager nu liksom…

Old news
Här kommer då inlägget som det skrevs när jag INTE visste/trodde att Torbjörn Sassersson faktiskt VAR inblandad i detta sjukligt sjuka – istället för att hamna i papperskorgen bara.

***

[orginalinlägg]

Torbjörn och Börje – var det ni?

Kan väl starta med att säga – det tror jag alltså INTE det var!

Men jag kom att tänka lite på när jag skrev förra inlägget om den sinnesslöa nidbloggen, och nu efter att ha kikat lite mer på Börjes och Torbjörns agerande – att det var hemskt vad mycket det var där som är exakt Torbjörn Sasserssons och Börje Peratts oärliga taktik och som stämmer in till 100% med deras vanliga agerande. Stämmer in på ”gärningsmannaprofilen” för nidbloggen ;-]

Sjuka nidbloggen nerstängd
Börje Peratts nya favoritblogg blev nertagen pga förtal med mera – den klarade sig en vecka med sitt hatande. Allt det arbetet för – inget! Grattis fåntratt..! Fick också veta att h*n t.o.m hade ansträngt sig och samlat in epostadresser till bl.a tanterna på iFokus med flera och skickat utskick till dom om bloggen. Ville väl panikartat få någon att kommentera där och hålla med henom – känner sig antagligen ganska ensam i sitt ofriska korståg…

HerrJii amilofsBra betyg
Nidbloggen – jag blir minsann lite hedrad att någon lägger ner så enormt mycket tid, energi och arbete BARA på/för att smutskasta mig och vad jag gör. Det måste innebära att jag gör något som någon/några inte gillar – att det är besvärligt för dom och därför gör allt detta för att försöka stoppa mig.

Och med tanke på att jag kikar på och skriver om bedragare och lögnare så kan man väl inte få bättre betyg :-]

Trist!
Riktigt trist – att dessa ”paranormala fundamentalister” måste ta till dessa fega och fula metoder istället för att försöka debattera/diskutera hederligt vad det handlar om. Men det visar väl att dom inte har något att komma med – förutom just då att smutskasta meningsmotståndarna..? Jag tror tyvärr det också skrämmer bort många ”normala/vanliga” intresserade av detta, som kanske skulle vilja diskutera lite – men inte i detta ”klimatet” liksom.

Lite på skoj – men ändå
Jag jämförde lite snabbt ur minnet av det jag såg som gjordes och skrevs på nidbloggen, med Börje Peratts och Torbjörn Sasserssons tidigare och nuvarande vanliga agerande.

Sassersson/Peratt – check!

1. Startar en eller flera bloggar med samma namn som andra man inte gillar och skriver lögner om originalet – Torbjörn Sassersson, check!

2. Startar en obehaglig nidblogg och anonymt förtalar och ljuger om meningsmotståndare – Börje Peratt, check?

3. Falskt anklagar folk för att var kvinnoföraktande – Börje Peratt, check!

4. Hänger ut en helt oskyldig och påstår att han näthatar med mera – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

5. Kommer med rena lögner rakt ut, utan belägg och som lätt kan ses vara just bara lögner – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

6. Kommer med falska påståenden utan belägg – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

7. Kommer med falska anklagelser utan belägg och som lätt kan ses vara just falska – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

8. Förvränger saker till sin fördel – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

9. Rycker saker ur sitt sammanhang och förvränger för att smutskasta meningsmotståndare – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

10. Använder Ku klux Klan-gubbar istället för, och som min gravatar – Börje Peratt, check!

11. Använder flera olika anonyma nic att skriva med och hylla sig själva – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check?

12. Hatar VoF och kan bara inte låta bli att snacka skit om dom – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

13. Hatar Humanisterna och kan bara inte låta bli att snacka skit om dom – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

14. Försvarar hittepå med alla medel – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

15. Skryter om besökarsiffror – Torbjörn Sassersson, check!

16. Ljuger om besökarsiffror – Torbjörn Sassersson, check!

17. Letar efter skeptikers identitet – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

18. Tar upp skeptikers yrken i förminskande ordalag – Börje Peratt, Torbjörn Sassersson, check!

19. Använder mina ord och uttryck som jag skrivit om dom – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

20. Kallar Börje Peratt ”TV-journalist” – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

21. Länkar febrilt för att komma upp i sökmotorer och synas mer – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

22. Förstår inte att alla kan se att det bara är lögner och påhitt – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

23. Förtalar – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

24. Förstår inte detta med IP-adresser – Börje Peratt, check!

25. Förstår tydligen inte att h*n bara gör skit för sig själv – Torbjörn Sassersson, Börje Peratt, check!

***

Ja det blev ju en del – och det var ändå bara ur mitt minne…

Undrar hur Göran Lambertz hade ställt sig till alla dessa tillfälligheter/sammanträffanden – jämfört med att han tycker det finns ”bevis bortom rimligt tvivel” mot Sture Bergwall i den rättsskandalen..!

Som sagt, nu säger jag INTE att det var Torbjörn Sassersson och/eller Börje Peratt som stod bakom detta/denna eller var inblandade/hjälpte till med det/den! Men visst är det lite tänkvärt när man kikar på det på detta viset, och alla likheter med mera.

Och tyvärr skulle jag nog inte bli så jätteförvånad om Torbjörn och/eller Börje verkligen visade sig vara inblandade – så illa är det ju med deras trovärdighet och deras fega och oärliga beteende!

Jag tror ju då inte det är Torbjörn Sassersson och/eller Börje Peratt – men med alla dessa likheter av deras vanliga agerande, så är det helt klart någon i deras lilla ”fanclub”!

[slut orginalinlägg]

***

Nutid
Ha ha, ”Och tyvärr skulle jag nog inte bli så jätteförvånad om Torbjörn och/eller Börje verkligen visade sig vara inblandade” – jag var inte så sjukligt konspiratorisk som jag själv tyckte då :-]

Tvärtom var jag galet rätt på det med deras vanliga agerande, IGEN – kunde kört en Qccams razor där bara helt enkelt. Men jag trodde faktiskt inte dom var så jävla usla ändå! Och vafan håller dom på med – är det verkligen vuxna karlar detta, som håller en sådan nivå?

Börje Peratt
Som sagt, Börje Peratts hyllning av bloggen tidigare kommer ju i en lite annan synvinkel nu – och att det mailades till bl.a tanter på woo-wooforum som Peratt tidigare haft mailkontakt med får väl sin förklaring..?

Torbjörn Sassersson
Kan du inte förklara här hur du tänker, om du nu gör det? Du startar en webbplats som heter Gesusbloggen, betalar pengar för att köpa domänen och webbhotell för att hosta den – VARFÖR? Du är alltså så sjukt nasken på att smutskasta mig med flera att du t.o.m BETALAR FÖR DET! OCH gör det på din arbetstid – tur DU inte har någon arbetsgivare som någon dåre kan maila eller ringa till ju..!

Sasser Media Lab AB
Och, hur tänker du när du med ditt företag, som du påstår jobbar med rykteshantering på webben – startar en webbplats och själv sprider falska rykten och lögner med mera? Hur kan det vara bra för affärerna..?

Skulle också vara galet intressant att få höra din förklaring till hur du och den, om det nu inte är/var du själv, som startade och skrev nidbloggen är ”bekanta” – och hur du fått tag på inläggen därifrån EFTER den raderades av WordPress..!

Och, hur i hela h-e har du/ni mage att gnälla på och smutskasta mig för att jag är anonym + lägga så mycket tid och energi på att jaga mig för att outa mig – och sen göra detta? Helt otroligt!

Hoppas detta inte blev för rörigt med dåtid och nutid och hela cirkusen med pajasarna.

Följ Gesus på Gesus på FacebookGesus på GooglePlusGesus på TwitterGesus på YoutubeGesus på Vimeo

12 reaktioner till “Torbjörn Sassersson – det var alltså du ändå!

  1. Fy fan vad det luktar skit om den där Torbjörn Sassersson och hans bravader.

    Kunde han inte nöja sig med att skita i det blå skåpet?

    I stället verkar han ha sketet lite överallt. Ungefär som hundar lämnar doftmarkeringar där de drar fram. Snart sagt allt som Torbjörn rör vid tycks bli till skit.

    Fortsätter Torbjörn så här, kan han nog utmana sin vapendragare Börje Peratt om ordförandeposten i den bisarra föreningen Humanism & Kunskap.

    Förmågan att sprida dynga verkar hur som helst vara ett nödvändigt – om än inte tillräckligt – villkor för att tillskansa sig en hög maktposition i den föreningen.

    Gilla

  2. Kan du inte undersöka lite om ”Esmaralda” spådamen på passagen.se. Hon heter egentligen Ingrid Winterhof och har tidigare haft en spalt i Hemmets Journal som familjerådgivare tror jag att det var. Ett tips bara! Jag tror nämligen att hon är en bluff rakt igenom, men manipulera sina läsare genom att skriva förtroendegivande och intressanta inlägg (för den som tycker det) det kan hon. De gånger som jag har ifrågasatt henne, dock i vänlig ton, har hon blivit toksur. Bl a en gång ifrågasatte jag henne för att hon i sin spalt endast besvarar frågor om framtiden och aldrig om dåtiden som gäller ex döda anhöriga. ”Ja lite lättare måste det vara att flumma på om framtiden, som vi ändå inte vet något om, till skillnad från att berätta om faktiska saker som har hänt på riktigt.” Bl a så skrev jag. Som sagt hon blev sur, men önskade mig givetvis..suck…lycka till på färden trots att jag är den jag är. Ungefär så.

    Gilla

    1. Tack för tipset – alltid intressant med olika bedragare att kika på och vad dom hittar på. Tyvärr hinner jag inte med allt och alla – det är ju helt galet många och mycket… Men när tid dyker upp kanske Winterhofen hamnar här ;-]

      Ser att hon är inte alltför långt borta också.

      Gilla

  3. På punkt tre kan även Sassersson passa in. Jag minns att han någon gång kritiserade Mats Reimer för att ha räknat upp fem kvinnor som chemtrailstroende (f.ö. hade TS räknat fel). När någon frågade om han visste något om chemtrails blev han väldigt undanglidande.

    Gilla

  4. Jag vet inte om man ska uppfatta TS som tragisk, komisk eller tragikomisk. Han lyckades ju inte komma med som uppslagsord i Wikipedia, vilket han uppfattade som ett resultat av VOFs förföljelser. Då startar han ett eget uppslagsverk, Vetapedia där han själv och Börje Peratt är med.

    Gilla

    1. Ha ha – Ja, tack!

      Jag är ju en positiv farbror, så jag ser det som jag genererar arbetstillfällen för Sasser media lab och Sassersson :-] Börje är väl pensionär va..?

      Gilla

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.