Börje Peratt – Gesusbloggen under attack!

Rubriken tänkt i, US under attack, war on terror, stilen ;-]

Stäng ner Gesusbloggen, ANNARS…

Den nya föreningen Humanism & Kunskap, deras ordförande och frontman, Börje Peratt (ordförande, trots att dom inte har någon styrelse?) hotar John Houdi (?), som han tror skriver Gesusbloggen, att bloggen ska stängas ner och att ”Gesus” ska avslöja sin identitet!

Tja, ni som följt ”Gesusgate” vet vad det handlar om. Nu ”drar det ihop sig” och pellejönsarna Börje Peratt & Torbjörn Sassersson börjar ana att dom sketet i det blå skåpet.

John Houdi ”släpper” nu lite från dom mail som Peratt skickat honom, när Houdi talat om för honom att han inte är Gesus och vill att han ska sluta dra in hans familj med mera.

***

Börje Peratt med lång historia av att hota och utpressa meningsmotståndare skriver till Houdi (? inte till mig)

Du kan tillstå att du är Gesus be om ursäkt och lägga ned bloggen. Jag kommer därmed inte att ta upp detta ämne igen.

Förlåtet är glömt.

Du kan tala om för Gesus om det inte är du, att han ska lägga ned bloggen och denna pseudonym.

Han får ta kontakt med mig, erkänna sitt misstag och avslöja sin identitet. Och därmed kommer jag inte att mer nämna detta. Förlåtet är glömt.

Alternativet blir att jag redovisar de uppgifter jag har och därmed får läsarna dra sina slutsatser”

***

Börje Peratt börjar nu vackla ;-] Men ger sig inte, är jag inte Houdi, så ÄR JAG en ANNAN! AMMEN WTF? Då ska jag vara Per Edman.

Han skriver också (till Houdi)
Skulle det mot förmodan inte vara du som är Gesus så återstår en person och det är din kompis Per Edman.

(Per Edman, styrelsemedlem i VoF och även sasjtvärd på Skepticism iFokus.)

Det är ingen frisk farbror det här..! (undrar vem jag blir när han om någon månader förstår att jag inte är Edman?)

Kom ihåg att detta är han som anklagar Humanisterna för att inte vara humanistiska. Det är HAN som är den store humanisten… (som INTE har koll på åsikt- och yttrandefrihet)

Börje Peratt

What a clown!
Börje Peratt är ju en riktig pajas på många vis. Bl.a så är han inte så vass på det här med datorer, mail och IP-nummer heller.

Först driver Börje Peratt (mest sannolikt) en obehaglig blogg anonymt, där han ”outar” skeptikers namn och går på deras familjer med mera. Och förstår inte att hans IP-nummer syns. Sen skickar han mail och ”svarar alla” av misstag så mailen kommer ”fel”. Riktig klantskalle rakt igenom, utan tvekan.

Iochmed att Börje Peratt skickade mailet ”fel”, kom det fram att han hotat och utpressat andra också. Tydligen för att dom ”tittat på” Terry Evans. Drar även in frun där också. Hur lågt kan man sjunka?

***

Börje Peratt skriver där.

”Jag har hindrat från att texter om dig och din fru kommer ut. Av skäl som jag angivit.

Dock tycks det finnas bildbevis för att din fru också har deltagit i ditt arbete med att undersöka bl a TE.

Jag har på alla sätt försökt stoppa sådana publiceringar.

Trots att jag vet att det finns en mycket stark vilja till det från andra håll.

Nej, Torbjörn Sassersson vill inte heller publicera det.

Hitintills har vi också skyddat dej **** på andra sätt som du inte heller vet om.”

***

Snacka om förtäckta hot och utpressning… Allt detta gör han också med Torbjörn Sasserssons samtycke, som synes.

Jag ser fram emot mer från den mailväxlingen. Känns oundvikligt att jag kommer skriva mer om dessa knallhattar, tyvärr. (tack ”Olaka” för musiktips, kiff:-)

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

2 reaktioner till “Börje Peratt – Gesusbloggen under attack!

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.