Vad är det dom säger egentligen!

Tycker det är ganska intressant att höra på vad dom påstådda medierna egentligen säger i Det okända.

Dom glider ju mest runt och babblar en massa men säger inte så mycket. Inget konstruktivt jallafall…

Helt slumpmässigt såg jag detta avsnitt (gammalt), och här är det Elisabeth Lannge som står för dom vanliga flosklerna och agerandet. Men VAD säger hon?

Hon börjar med standard att kolla så att det varit aktiviteter där. Vilket det väl alltid är eftersom dom ringt Det okända. Men det kan ju vara att det inte är där i huset som det spökar..?

Sen ska det knallas runt i huset för att se vad hon kan få för information där.

Det är mycket jag TROR, det VERKAR, jag UPPLEVER DET SOM…

Såklart ”tror” hon att barnen känt av något, af-n. Gärna i/från garderoben, vilken unge har INTE DET?

Det gås runt och knackas/bankas på grejer och väggar för att få reaktion. Får det på garderoben, men missar och säger kläderna…

Högoddsare med väckarklockan, det är ju inte många som har en sådan. Varför inte ”visa” ljudet hon hör istället för att få det ”uppspelat” och sen säga ”ja det är det jag hör”?

Fiskar efter att TV:n ska ha ”krånglat”, vanligt Barnum-uttalande, men ingen träff.

Poussette
Poussette
Sen 1 rebus, varför det? Anden ska vara smart och inte vilja säga sitt namn. Men han visar en rebus? Varför då visa en rebus med sitt namn om han inte vill säga det?

Elisabeth säger ”en påse, minus ett E och sen en etta på påsen”, inte + en etta. Som ett korsord..?

Om han vill säga det och kan visa ett E och en 1:a varför inte visa hela namnet i bokstäver, eller han kanske inte kan stava sitt eget namn?

Hon tjatar om pOss, pOssette hela tiden, så att det inte ska ”feltolkas” som pÅs. Misstänkt hot reading (kanske en tillfällighet att hon sett namnet) eller att hon har koll på att det är ett vanligt Vallonnamn(?).

Hon försäger sig också med, ”det går att kontrollera”, hur vet/visste hon det?


Drunknat i ån. Hur är det med det, är det något som hon vet finns där, eller finns där ingen?

Den Gustaf Pousette dom hittar sen som det då ska vara som är där och spökar, han fanns i Uppsala 50 km därifrån. Detta spöke ska då vara där och inte gilla att dom byggt en ny garderob och tycka det är roligt med stegen till våningssängen.

Sen VET Elisabeth att andarna INTE kan komma/kommer tillbaka, men helgarderar med att isåfall är det bara för att ”hälsa på”(?)!

Elisabeth gör ju en hel del minst sagt märkliga uttalande här
”man måste känna av skillnader … för att känna var det känns mest liksom”
(känna skillnad på VAD?)

”… ingen tydlig känsla…men här, där kände jag av”
(kände av VAD?)

”här var det väldigt tungt… här på sidan. Kanske ännu värre här, men nu jag vet inte”

”… här var det laddat”
(med VAD?)

”nu förnimmer jag nästan som en gubbe, men det vet jag inte ännu”
(förnimmer NÄSTAN?)

”det var mindre trevligt att gå in där”

”för att det någonting som rör sig”
(NÅGONTING?)

”om jag bodde här så skulle jag uppleva…”
(HUR vet hon det?)

”någon slags mellanvärld där man hamnar i om man har dåligt samvete mentalt”
(oppps, då gäller det att dö när man inte har dåligt samvete då!)

Mer/fler konstigheter här
Elisabeth får lock för öronen

Elisabeth mår illa

Det kniper om huvudet på Elisabeth

Elisabeth förnimmer och känner en tjurig gubbe som kan ta henne på kinden

Andarna vet inte om att dom är döda (hur eff det nu går till, hur skulle dom INTE veta det?)

Flera gånger snackar Elisabeth direkt till andarna

Andarna snackar direkt till Elisabeth. Hon HÖR dom prata (”Sara fick jag höra”, ”flickan går och ropar mamma”) och hon HÖR pipet från väckarklockan, INTE förnimmer INTE känner INTE får bilder, hon HÖR!

***

Och vad är det där med att andarna skulle lyssna på mediet och gå till ljuset!

Jag har aldrig riktigt greppat detta med ”andra sidan” och gå till ljuset och allt det. Men här kan dom komma tillbaka och hälsa på! Hur eff vet hon det?

Gesus har lärt sig av detta avsnitt
Att man har ett elektriskt fält runt kroppen som kan vara starkare på ena sidan.

Man hamnar i en ”sorts mellanvärld” om man har ”dåligt samvete mentalt” och vågar då inte ta sig till ljuset!

Andar som gått till ljuset, kan komma tillbaka, men bara som turister för att hälsa på!

Medium kan höra andar och andra ljud.

Medium kan snacka direkt med andarna och andarna ”lyder” påstådda mediet.

På nått sätt ;-]

***

I vanlig Gesusanda går det mycket bra att komma med vettiga förklaringar till dessa tokigheter!

Följ Gesus på  Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion

***

Jag har också kontaktat Elisabeth över Facebook och frågat om hon vill kommentera detta.

Hej Elisabeth

Jag kollar lite på och är intresserad av medium som kommunicerar med döda och hur dom gör, och vi har ju haft kontakt tidigare.

Hittade ett avsnitt med dig i Det okända som jag fick lite funderingar om när jag såg det. Undrar om du skulle vilja svara på dom och kanske ”upplysa” mig om hur det fungerar?

Du kan läsa om mina funderingar och se klippet här! ( http://wp.me/pZ3jN-1NH )

Jag undrar mest över några grejer som du säger och gör här.

Hör du andarna, kan dom prata med/till dig?

Kan andarna ta på dig?

Hur fungerar det med ”ljuset”, kan andarna ta sig framochtillbaka som dom vill därifrån?

Du säger i avsnittet, “man måste känna av skillnader … för att känna var det känns mest liksom” vad, är det du ska känna skillnad på?

Du säger också, “om jag bodde här så skulle jag uppleva…” hur vet du det?

Du säger också, “nu förnimmer jag nästan som en gubbe, men det vet jag inte ännu” hur kan du ”nästan” förnimma

Och till sist, du säger, “någon slags mellanvärld där man hamnar i om man har dåligt samvete mentalt” var finns denna och vad är det, och varför hamnar man där om man har dåligt samvete?

I avsnittet får du kontakt med en man och ett barn från långt tillbaka som du säger. Förblir man barn efter man dött/”på andra sidan” för alltid, växer man aldrig upp liksom?

Det hade varit galet intressant och skoj om du ville svara på detta och förklara hur det ligger till.

Ha det bra
Vänliga häslningar
Gesus

7 reaktioner till “Vad är det dom säger egentligen!

  1. Detta med Possette och ett vanligt Vallonnamn var något jag drog fram i diskussioner med Lannge på Supranaturalis.
    Kanske inte så underligt att många paranormalister tror att du är jag ;-)
    De förstår kanske inte att detta är resultatet av rationellt tänk.
    Bra jobbat, Gesus. Fortsätt!

    Gilla

    1. Tjenare semesterfiraren…

      Jasså, jag vet (visste) inte om det är ett vanligt Vallonnamn, bara tänkte så liksom. Skoj om Elisabeth vill kommentera detta här.

      Men vänta lite här nu, dom tror väl att du är jag, inte tvärtom ;-]

      Tackar
      Ha det

      Gilla

      1. He he, sedär — Poussette råkar faktiskt vara mitt gamla vallonska släktnamn. Behöver jag nämna att det är vanligt?

        Gilla

  2. Det var himla ovanligt med barn som sover dåligt ibland och är lite småskraja för nåt okänt när det är mörkt.
    -Hur många föräldrar skulle inte haka på en sån kommentar?

    Och sen den vanliga gegamojjan av random sonderingsförsök.

    Jag anser att hon själv inte tror på den här smörjan. Det här är rent bedrägeri. Inget annat.

    (obs! blogglänken på youtubeklippet är trasig. Går att ändra Gesus)

    Gilla

  3. Jag kan ha missuppfattat hur hon ”ser” rebusen.

    Hon kan mena, 1 påse, -e och en 1:a på påsen..?

    Men hon säger (10:50) han visar 1 påse, sen är det precis som när man löser korsord(?), minus E, och sen så en etta på påsen!

    Hon säger aldrig + en 1:a heller, vilket det väl borde vara i en rebus…

    Gilla

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.