Börje Peratt kunde såklart inte låta bli

Så då kan ju inte jag låta bli, utan bara måste…

Ja alla som läser här vet väl vilka mina favoritpellejönsar Börje Peratt och Torbjörn Sassersson är, som gör allt dom kan för att tysta ner mig. För dom som ev inte vet, rekommenderar jag ett klick på deras namn här, eller i tagmolnet till höger för att ”lära känna” två väldigt underliga figurer…

Dos amigos
Dessa två självutnämnda woo-woovärldens riddare som i sitt bittra hat mot bl.a VoF, riktiga Humanisterna och andra som inte tror på deras påhittade övernaturliga förmågor och annat trams dom håller på med, ständigt inte bara smutskastar sina meningsmotståndare utan också hotar och försöker utpressa till tystnad – helt utan hämningar med alla möjliga ohederliga och fula metoder.

Ett tag sedan
Dom har hållit sig ”lugna” ett tag nu, jallafall med påhoppen på mig (ja förutom anmälningarna då iofs), men den 5 september la jag ut ett inlägg om deras fortsatta jakt och anmälningar mot mig här på bloggen. Peratt och Sassersson – nästan tre år!.

Det inlägget låg länge ”på vänt”, för jag visste inte om jag skulle skriva eller hoppa det. Men, för att visa upp deras fula agenda och vad dom sysslar med för att tysta mig – så valde jag att lägga ut inlägget.

Såg nu att det tog 5 hela dagar, så hade Börje Peratt igen lagt ut ett inlägg med lögner om och smutskastning av mig. På två bloggar minst + på Twitter och Pusha (vad jag sett – kanske finns mer?), hans Facebook t.ex, den kan jag inte se för Börje har blockerat mig där :-] Såklart kan ordförande i Humanism & Kunskap, Börje Peratt inte låta bli att kasta skit på mig igen när jag nu skrev vad dom håller på med.

Jobbigt för dom :-]
Det måste helt enkelt vara jävligt besvärligt för honom/dom att jag skriver om dom, och vad dom hittar på. Att vad en ensam bloggare skriver, kan vara så prekärt att han/dom bara måste lägga tid, energi och t.o.m pengar på mig och vad jag gör. Trots att, som Torbjörn Sassersson säger, ”Det finns dock ingen anledning att lägga någon vikt vid ”Gesus” påståenden.”. Hmmm inte – men sen ändå denna galna förtalskampanj och jakt på mig, istället för att bara ignorera mig isåfall.

Men jag är väl också den enda kvar som skriver om dom, som dom inte lyckats tysta med sina fula metoder – såklart jobbigt för dom att inte klara att få bort mig också..!

”Gesus den anonyme näthataren – Magnus Pålsson Souley”
Hyfsat maffig rubrik – särskilt med tanke på att Peratt VET att jag inte är Magnus, men ändå hänger ut en oskyldig som näthatare med mera! Och sen, är det inte en motsägelse med att jag är anonym, samtidigt som jag ska vara Magnus..?

Det är en gåta för mig varför Peratt fortsätter det sjuka med att påstå att jag skulle vara Magnus (eller tvärtom), och falskt anklaga honom med namn och företag och påstå att han (jag) sysslar med bl.a olaga hot, uppvigling, stalking, nätterrorism, fridsbrott med mera med mera – riktigt sjukt. Särskilt när Börjes parhäst Torbjörn Sassersson, öppet erkänner att dom INTE vet min identitet!

Men det är väl som jag skrivit tidigare, petitesser för Börje om han sprider en massa sjuka lögner om mig och oskyldiga – bara han får svartmåla skeptiker, kosta vad det kosta vill (för andra). Ja ni vet, ska man göra omelett så måste man knäcka ägg liksom.

Är det allt Börje!
Precis som rubriken så har Börje Peratt inget nytt att komma med. Han bara länkar till och kopierar/klistrar in lite gamla sjukheter och lögner han skrivit tidigare. Det verkar t.o.m vara ett gammalt inlägg, ett år gammalt, som Börje bara ändrat lite i. Men svårt att riktigt veta, för Börje Peratt ändrar datum och i sina inlägg och skriver om historien hejvillt hela tiden… (jepp – belägg finns)

Fast, jo, lite nytt är där ju, nu försöker han blanda in mig med Sverigedemokraterna också, det är ju nytt – allt för att smeta på mig guilt by association.

Annars är det bara en massa annat trams från innan, som att jag skulle ha stängt av någon här – INGEN är avstängd från att kommentera här. Men det är väl för att försöka lägga över sitt eget beteende på mig. Börje påstår ju också att jag skriver egna kommentarer här under andra namn/nic – men vad heter det, it takes one to know one..!

Det är stor humor när Börje Peratt skriver att dom gjort en lingvistisk analys på texterna och påstår att det är jag själv som skriver allt här :-]

Ku Klux Klan - Börje Peratt
Klicka för annan bild – mer info!

Värdigt agerande – ordförande humanistisk förening?
Peratt har också missat att jag bytt gravatar för länge, länge sedan, och inte har ”ett spöke” längre. Eller inte – det är såklart för det passar honom bättre att han kan lägga ut en bild på en Ku Klux Klanare och klistra det på mig också. Så det fortsätter han med utan anledning bara.

Undrar förresten om Börje Peratt har copyright på bilden här till höger som han lagt ut på sina bloggar flera gånger? Jag menar, det var ju det som dom tre amigosen gick ihop och anmälde mig för bl.a.

Is that all there is?
Men det var alltså allt Börje Peratt hade att komma med – en massa gamla bekräftade lögner om näthat, mobbing och förföljelse med mera och påhittade kopplingar till hans ärkefiender VoF och Humanisterna. Lite mer obehagligt uthängande av en oskyldig + iofs det nya nu med att nu också blanda in Sverigedemokraterna… Fantastiskt – men skrivas skit om mig, det skulle det!

Vilket hat?
”Tills vidare är han (Gesus) utnyttjad av antihumanisterna som en liten feg fotsoldat som förlorar sig själv i sitt hat.” – #BörjePeratt

Jag har aldrig greppat vad mitt hat skulle vara, och mot vem eller vad..!

Tiotusenkronorsfrågan
Nu är ju frågan, kommer den självutnämnde humanismens konung, världsmästare i humanism och ordförande i Humanism & Kunskap i Sverige kunna låta bli att ”agera” på detta här nu – eller kommer det igen bara mer gamla lögner om mig (och Magnus)..?

Eller ska du prova att höra av dig till mig Börje? För den där ”öppna dialogen” ni påstår er vilja ha – men det är ju som allt annat från dig/er, bara skitsnack.

Följ Gesus på Gesus på Facebook Gesus på Twitter Gesus på GooglePlus Gesus på Youtube Gesus på Vimeo Gesus på Dailymotion Gesus på Soup


3 reaktioner till “Börje Peratt kunde såklart inte låta bli

  1. @Gesus: Är Börje Peratt på krigsstigen igen, menar du?

    Ja inte var det precis oväntat.

    Jag har för övrigt en egen hypotes om varför Peratt måste släppa ut sina frustrationer nånstans, varvid det denna gång gick ut över dig, Gesus.

    Ty frustrerad måste Peratt rimligen ha blivit efter valet/valen den 14 september. Och precis som man ibland måste släppa ut övertrycket från en tryckkokare, så måste förstås även Peratt understundom få avreagera sig och lätta på det inre trycket och aggressiviteten. Och då ligger det onekligen nära till hands för honom att använda sig av någon av de spottkoppar han brukar ta till för att kräkas upp sina verbala spyor i.

    För mer detaljer om min arbetshypotes hänvisar jag till en kommentar jag just har gjort hos PKJonas: http://www.pkjonas.se/2014/07/29/mikropartivalkollen-2014-demokraterna/#comment-36830 .

    Gilla

    1. Nja krigsstigen är väl Peratten alltid på oavsett :-] Såg att han attackerade någon politiker nu också, som antagligen inte tyckte som Börje…

      Men jag ville bara visa att han inte kunde låta det vara med att jag skrev om honom/dom. Utan Börje var tvungen, bara tvungen att slänga ut lite gammalt skit han skrivit tidigare – inget nytt, bara samma sjuka lögner och falska anklagelser. Och såklart hatet mot VoF och Humanisterna…

      Det blir ju också extra roligt, för Börje tjatar ju alltid om att han minsann inte är här och läser – ändå vet han direkt ;-]

      Gilla

Kommentera gärna

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.